• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Man lär sig något nytt varje dag...
    passionsblomman skrev 2009-04-06 17:58:14 följande:
    Men, där och då sket man (!) bokstavligen i det.
  • lanovia 08

Ja och tur är väl det.

Ninnispinnis skrev 2009-04-07 08:03:08 följande:
    Man lär sig något nytt varje dag...
  • Ankan80

Hihi...tror dock inte man tänker så mycket när man väl är där...
    Det är ju något personalen är vn vid...får man hoppas

• Hvidbrud

Hua! Den dagen den sorgen... Nog bäst att inte romantisera födseln för mycket. Oj! Ska gå till sjukhuset om 10 min och här sitter jag som vanling framför bt i morgonrock! Får nog lägga på ett kol!

• lanovia 08

Ohhhh grrr vad jag är less på svärmor just nu! blir nog sprittsprångade galen snart!
    Både jag och mannen är från familjer som tycker det är viktigt att hålla ihop och göra saker tillsammans. Så så långt förstår jag hans familj. Men hur fasiken skall man få framförallt hans mamma att förstå att han har en familj till. Man kan inte höra av sig till oss på måndagen och bara kallt räkna med att då det är påskdagen på söndag så har vi självklart vikt denna kväll åt hans familj.
    Det som fick mig att gå i taken nu är att vi skall till Oslo i helgen. Hans familj åker upp en dag före mig då jag vill hinna träffa delar av min familj som jag inte sett sedan jul. Istället för att fråga när på fredagen vi kommer till Oslo för att kunna äta middag med oss så bestämmer de bara en tid (alla andra är redan på plats så det är bara mig och maken som de behöver anpassa sig lite efter). Och denna tid är självklart 2h tidigare än vad jag någonsin har blivit serverad någon middag uppe i Oslo. Varför?? För mig är det givet, bara för att det är sura för att vi väljer att spendera en dag med min familj!! Vi som hade hoppats på att kunna ta det lite lugnt på fredagen innan vi åkte upp. Grr... o jag som kände mig så glad o positiv idag.

vet inte om det går att uttyda något av de jag skrivit uttrycker mig nog inte så klart just nu. Ni skall bara veta vilket problem vi hade vid jul.

• Ninnispinnis

IIiiihhhhhh, Hvidis! Såååå spännande att se vad Lillmuffins är för en liten person

*håller tummarna för att h*n är en djurgårdare*

• Ninnispinnis

Usch, Lanovia, vad trist det är när det skorrar i familjeumgänget... Kan inte din man prata med dem?

• lanovia 08

Är det idag du skall få veta kön??

Hvidbrud skrev 2009-04-07 08:36:46 följande:
    Hua! Den dagen den sorgen... Nog bäst att inte romantisera födseln för mycket. Oj! Ska gå till sjukhuset om 10 min och här sitter jag som vanling framför bt i morgonrock! Får nog lägga på ett kol!
  • lanovia 08

Jag vet inte... han är inte så glad i att prata allvar med dem. Säger bara att de kommer nog aldrig förstå...

Ninnispinnis skrev 2009-04-07 08:44:11 följande:
    Usch, Lanovia, vad trist det är när det skorrar i familjeumgänget... Kan inte din man prata med dem?
  • lanovia 08

Men jag det är tråkigt. Tycker mycket om mina svärföräldrar annars.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)