• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Betty Boop augusti2009

Håller helt och hållet med det där ni säger om humör och böcker. Jag har alltid läst mycket och väldigt olika böcker. Denna bok hade jag kanske sträckläst en annan tid.
    Under en period läste jag massor med tragiska självbiografier, det skulle inte falla mig in och göra det nu.
    Tror jag också ska gå tillbaks till tantsnusk, det var favoriter när jag gick på gymnasiet.

Frappe är kallt kaffe. Det är det vanligaste kaffet i Grekland eftersom det är så varmt. Själva kaffet köper jag i utländska affärer (Nescafe Frappe). Pulvret, sockret och liiiiten skvätt vatten vispar man till ett skum sen häller man i kallt vatten och mjölk (om man vill). Man brukar ha is i också men det skippar jag.
    Man kan skaka till skummet i en shaker eller använda en
    drinkvisp. Jag köpte en frappevisp i Aten, de finns inte här i Sverige.
    Hahahaha....nu fick ni en riktig undevisning i frappe. Kanske ska starta kurser.
    Började dricka detta förra året då jag fick lillan. Anledning? Jo, att jag blir jättepigg och DET BEHÖVS.
    Vanligt kaffe biter inte på mig.

Ingenjöris - Jag blir så glad när du berättar om magen. Sitter här och skrattar för mig själv.
    Kommer så väl ihåg hur roligt det var med det där.
    Har du provat att trycka till lite på magen? (kanske lite tidigt, vet inte vilken vecka du är i). Men det är såå kul när busen trycker tillbaka. Jag blir helt till mig här när jag blir påmind!

• ingenjörsbruden

Hihihi...nä inte alienvarning....men skulle kunna förväxlas med tarmrörelser Men sparkarna känns mer definitiva...där tar jag INTE fel!

Jag är i 19+2....o har testat o trycka lite för att se om jag får reaktion....men än så länge har tillbaka-sparkarna uteblivit....men de kommer nog.....sparkar tydligen bara när det passar!

• Betty Boop augusti2009

Ha ha, det är bra! En bestämd buse.

Har du fått någon mage än? Det är ju så olika det där. Min började växa nästan direkt och min vänninas som var gravid samtidigt var länge platt som en pannkaka. Kul att ha mage men samtidigt så är det såklart jobbigare.

• ingenjörsbruden

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-06 10:36:43 följande:

Ha ha, det är bra! En bestämd buse. Har du fått någon mage än? Det är ju så olika det där. Min började växa nästan direkt och min vänninas som var gravid samtidigt var länge platt som en pannkaka. Kul att ha mage men samtidigt så är det såklart jobbigare.
    Har börjat få lite mage....var lite rund sedan innan....o gick nog ner i mig själv i början...så det var länge pluss-minus-noll i magstorlek......men nu så börjar den synas lite....både vill o vill inte att magen ska bli stor.....vill att folk ska SE att jag är gravid o inte bara småtjock om magen.....men samtidigt så är jag väldigt glad om jag INTE blir STOR om magen....nåja....det blir väl som det blir!

Innan så har jag inte varit så hungrig direkt.....men nu så börjar aptiten bli stooooor.....så det börjar väl växa så det knakar i magen!
  • Betty Boop augusti2009

Så underbart med busmagar.

Förresten, är det någon av er alla som gillar thaimat? Är ute efter lite goda recept. Frågade i middagstråden men ingen har svarat.
    Jag brukar göra en med kycklingfilé, grönsaker, kokosmjölk och röd currypasta. Det är jättegott men det är den enda jag kan. Dela gärna med er om ni har något gott recept.

• Ore

Oj vad ni skriver!

Kul med UL, hvidis, och så får ni ju ett besked om lillmuffin är en hon eller han - förhoppningsvis... Jag vet inte om jag skulle våga räkna med att det blir så. Den lilla pojke som min svåger och svägerska fick reda på att de väntade var en liten flicka när hon föddes. Kanske inte jättevanligt att det blir helt fel, vanligtvis säger de väl om de är osäkra... Men ändå.

Ingenjöris: Kul att berätta! Men shit att du lyckats vänta med att berätta till halva graviditeten... Jag berättade för kompisar i lördags, och jag är bara i vecka 8+0 idag, och nu vet nästan alla närmaste.

Jag tävlar i orientering förresten

Angående mage så får min gärna vara platt, gör inte mig ett dugg... Men mina systrar mobbar mig litet och säger att det redan syns, vilket det inte alls gör, det är bara de som fånar sig. (Plus att jag inte har maxat träningsmängden så som jag brukar göra, så jag har litet "vinterhull" kvar)

• Hvidbrud

Godmorgon härliga tjejer! Solen skiner och tre rosa blommor har öppnat sig på det stora gamla kinesiska körsbärsträdet utanför fönsteret... Åh, det blir så vackert när det slår helt ut *längtar*

Aj aj Ankan! Pampasgräs låter farligt!

Ninnis: Mysigt med The och deckare och trädëck *serframförmighurvisitterochdrickerlemonadepådäcketmedsolglasögonochbikiniisommarochsnackaromväxandemagar*

Ingenjören: Har du gått om mig? Jag är "bara" i vecka 19+0 idag? Eller har jag räknat fel?
    Lillmuffins bumpar och bumpar där inna. Den föredrar också höger sida... Jag liknar en som är i 7de månaden och tror att jag kommer att bli ENORM! Jag smörjer och smörjer in litevis med kräm, så jag kanske kan få slippa sträckmärken.

betty: Jag brukar göra Tom Yum soppa. Mmm, det är min favorit all time! Borde ha receptet nånstans. Ska leta upp det om du vill?

• ingenjörsbruden

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-06 10:45:49 följande:

Så underbart med busmagar. Förresten, är det någon av er alla som gillar thaimat? Är ute efter lite goda recept. Frågade i middagstråden men ingen har svarat.Jag brukar göra en med kycklingfilé, grönsaker, kokosmjölk och röd currypasta. Det är jättegott men det är den enda jag kan. Dela gärna med er om ni har något gott recept.
    Går o letar i mailen...återkommer kanske med ett recept.....

Ore: Va snällt att de mobbar din mage redan!! Hihihhi! Vad gör man utan syskon!
    Det där med annat kön vid förlossningen är ju inte ovanligt.....men oftast så brukar de inte berätta helt säkert vid UL....bara att de tror....sen hör väl föräldrarna bara på ett halvt öra...o tror vad de vill!

Orientering....ja ja...det förklarar ju lite!

Det är bara halva släkten som inte vet...skulle ha träffat dem i början på mars....men det blev inställt pga sjukdomar o så har det inte blivit av ännu förrän till påsken.....o vi vill helst berätta face to face! Skickade ett mail till mina kompisar när jag var i v 13....hade några UL-bilder som jag skickade o bad dem "gissa bilden"....rätt roligt! De flesta trodde att det var ett trick...typ att man eg skulle se en gammal tant....hihihihi...jag hade VÄDLIGT roligt!
  • Ninnispinnis

Hej sötingar!

Underbart att höra om växande magar, favorithörn och vårkänslor Jag är fullt sysselsatt med en ny kund från fjärran östern (säger man så?) som är ganska krävande men mycket trevliga. Oj, nu ser jag att de kommer igen, gotta go!

• Ankan80

Vad jobbar du med Ninnis? Har inte snappat upp det....

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)