• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Lanovia: Nej men usch så obehagliga drömmar! *kram*
    Ninnis: I have a feeling- it's a gooood feeling, its goood!!
    Pssion: Namn ja... Tror att vi kommer vänta till den kommer ut lillmufin... Vi har det väldigt svårt att enas. Jag är ju till gamla svenska namn och maken gillar de mer neutrala,lite katolska namnen.. så det är svårt... De enda vi blivit ens om är Noah och Alma. Men vi får se. Om lillmuffin är en tjej och hon är så vild som jag tror, kan hon inte heta Alma. Då skulle Rakel-spektakel passa bättre!
    Maken fick ett stort leende påläpparna när han hörde att lilmuffin skulle få en tjej-kusin. Åh! Vad skönt! sa han. Om vår är en tjej så har hon redan en bästis/syster! HAn kunde se, hur de växte upp tillsammans, jätte tydligt framför sig.
    4dagar till vi vet...

Känner mig krasslig idag. tror makens influensa har hoppat på mig nu. Ont i halsen och mandlarna är liute svulna och känner mig almänt svag och hängig och lite klistrig.... Skönt att det är fredag och jag har lång helg framför mig! Ska VIIIILA!

• passionsblomman

Dessa drömmar....fy vad jobbigt det är när man glömmer bebisar, ska rädda bebisar och alla de där sakerna!
    Vi har ju sjön här nedanför, och jag drömde en natt att sonen ramlade genom isen, och jag fick tag i en flik av hans gula stickade kofta. Jag droooog och drooog men den blev bara längre och jag fick inte upp honom...GUUUD vad man är hysterisk när man vaknar! Jag tror min man väckte mig den gången, för jag bara skrek rakt ut.

Inatt hade jag också nåt konsitigt för mig. Jag såg till att somna om och drömma något nutt. Det funkar ibland..

• Betty Boop augusti2009

Usch , hemska drömmar!
    När lillstumpan var några månader gammal och låg och sov mellan oss så vaknade jag en natt av att min man står i mörkret och sliter i täcket i panik. Han kör in huvudet i påslakanet och ruskar om och har sig.
    Jag bara stirrar och undrar vad han gör?
    Jaha sa han och tittade på lilla bus som låg och sov på sin vanliga plats. Jag hittade inte henne säger han och går lugnt därifrån på toaletten.
    Det var en syn det.

• passionsblomman

Åh!

Att inte hitta dem är verkligen outhärdligt!

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-03 11:44:14 följande:
    Usch , hemska drömmar!När lillstumpan var några månader gammal och låg och sov mellan oss så vaknade jag en natt av att min man står i mörkret och sliter i täcket i panik. Han kör in huvudet i påslakanet och ruskar om och har sig.Jag bara stirrar och undrar vad han gör?Jaha sa han och tittade på lilla bus som låg och sov på sin vanliga plats. Jag hittade inte henne säger han och går lugnt därifrån på toaletten.Det var en syn det.
  • lanovia 08

Alma tycker jag också är jättefint. Betyder förresten själ på spanksa om du inte visste det. Varför funkar det inte på en vild unge?
    Problemet med det namnet är att inte min man heller verkar så förtjust i det.

Nej nu går jag verkligen händelserna i förväg. Först skall bullen bakas...

Har förresten pratat med kompisen nu och hon mådde bra, ingen make som försökt dränka henne.
    Jag har visst börjat sanndrömma lite. Igår drömde jag att en kopmis fick en son. Mycket riktigt den natten fick hon ett barn, dock en dotter.
    Jag drömde ju om kompisen som dränktes i natt. OK det gjorde hon tack och lov inte men hon slet tydligen hela natten med sitt magsjuka barn.
    Hmmm tänk om det kunde ligga lite sanning i min dröm om att jag fick en dotter som henne Ellen.

• Ninnispinnis

Hvidis, men vadå, ska h*n inte heta Lillmuffins?!

Min kollegas (svensk med dansk kille, bosatt i DK) 2 månader gamla son heter Noah

Krya på dig förresten, vad är det för uslig influensa som kommer krypande en fredag??

*nyfiken på vilken bra-ig känsla det är du har förresten*

• Ninnispinnis

*hoppas att Lanovias dröm är en sanndröm*

• passionsblomman

Hmmmmm härvaré våååårkänslor tror jag i hela tråden!
    Minns någon "Razzel"

"hej alla barn,jag heter Rulle,
    nu är det vår!
    -då pippar alla djuren!
    hejdå!"

Ute är det ett tjutande i buskarna utan like och fjärilarna dansar rut och det är sippor och tussilaaaaago överallt och jag smäller AV i rena skönhetsextasen...

Åh, jag ÄLSKAR den här tiden på året!
    Jag har gått en tvåtimmarspromenad nu. Helt genomsvettig så det blir att hoppa in i duschen nu.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)