• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Hej!

Tittar in lite snabbt innan Van Veteeren börjar. Jag och maken har en söndagstradition att vi dricker te och tittar på Beck, Wallander, Van Veteeren eller vad som nu visas. Mysigt sätt att runda av helgen

Idag har vi påbörjat projekt trädäck Vi har grävt upp häcken, tagit bort stenplattor och brett ut sand. Kul att komma igång! Dessutom har vi haft besök av vänner och bäbis samt hälsat på nya grannarna, ett par i vår ålder med bäbis och dalmatiner. De verkar trevliga. Det kryllar verkligen av ungar i vår närhet

• passionsblomman

*bjuder på nybakad chokladkaka till van Veeteren*

Sonen har precis somnat och jag har hunnit undan en del. Då är man värd thé, kaka och Veeteren...

och ni med, vassegoda

• Ankan80

Trädäck är så härliga. Blir som ett extra vardagsrum när man kan gå ut i strumplästen.

Vi drog upp ett pampasgräs i lördags. Det trivdes liite för bra på sin nuvarande plats. Kruxet var att få upp den. Den har väldigt vassa blad så mina underarmar är helt sönderskurna. Ser ut som ett dåligt självmordsförsök .
    Vi körde till sist in bilen i trädgården o drog upp j*velskapet.

Åhh, mysigt med "krim-kväll" Brukar titta på Wallander och ibland Beck. Van Veeteren har jag aldrig kollat på. Är den med bra?

Vi hade annat slags mys igår kväll....

• passionsblomman

Godermorgon! Solen strålar,sonens kompis ska vara här ist för på fritids-det är ju påsklov här, så de sitter och spelar Play Station, sambon sover ut lite efter en hård jobbhelg. För egen del-kaffet är klart och jag är inloggad!

• Ankan80

Låter som en bra start på dagen!

passionsblomman skrev 2009-04-06 08:27:01 följande:
    Godermorgon! Solen strålar,sonens kompis ska vara här ist för på fritids-det är ju påsklov här, så de sitter och spelar Play Station, sambon sover ut lite efter en hård jobbhelg. För egen del-kaffet är klart och jag är inloggad!
  • passionsblomman

Naturligtvis! Du är ju här så jag har trevligt sällskap!

Ankan80 skrev 2009-04-06 08:28:23 följande:
    Låter som en bra start på dagen!
  • Betty Boop augusti2009

God morgon!
    Här är soligt och fint men känner mig "dagarnainnanmenssur". Jag hoppas jag har fel men känner igen detta allt för väl.
    Om jag bara får i mig min frappe så blir nog allt bättre. Hade aldrig överlevt utan.
    Kanske en sväng till lekparken, finns inget bättre än att se glädjen hos småbusar.

Va mycket trevligt mys ni har, på ett eller annat sätt.
    Själv håller jag på och läser "Män som hatar kvinnor". Har kommit ungefär halvvägs men tycker inte att den är speciellt bra. Har ni läst/sett den?
    Det blev sånt hysteri när filmen kom så därför tänkte jag att den där är säkert skitbra men.... Ja, smaken är ju delad.

• passionsblomman

Åh vad trist det är när det humöret invaderar en! Som ett krypande i kroppen...

Vad är frappe?

Alla de böckerna sträckläste jag och jo, jag tyckte de var bra och blev väldigt uppslukad i min läsupplevelse. Jag beklagar verkligen att han dog, författaren för jag hade gärna läst mer av honom.

Men, jag har för egen del upptäckt att det är otroligt beroende av sinnestämning och vart jag är i livet, vad jag fastnar i för bok och inte. Jag har givit upp om böcker ibland som jagär övertygad om att jag hade kunnat gilla någon annan gång och ibland sträckläst något som kanske egentligen är helt mediokert, men som just då var vad jag behövde.

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-06 09:08:55 följande:

God morgon!Här är soligt och fint men känner mig "dagarnainnanmenssur". Jag hoppas jag har fel men känner igen detta allt för väl.Om jag bara får i mig min frappe så blir nog allt bättre. Hade aldrig överlevt utan. Kanske en sväng till lekparken, finns inget bättre än att se glädjen hos småbusar. Va mycket trevligt mys ni har, på ett eller annat sätt. Själv håller jag på och läser "Män som hatar kvinnor". Har kommit ungefär halvvägs men tycker inte att den är speciellt bra. Har ni läst/sett den?Det blev sånt hysteri när filmen kom så därför tänkte jag att den där är säkert skitbra men.... Ja, smaken är ju delad.
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-06 09:17:06 följande:
    Åh vad trist det är när det humöret invaderar en! Som ett krypande i kroppen...Vad är frappe?Alla de böckerna sträckläste jag och jo, jag tyckte de var bra och blev väldigt uppslukad i min läsupplevelse. Jag beklagar verkligen att han dog, författaren för jag hade gärna läst mer av honom.Men, jag har för egen del upptäckt att det är otroligt beroende av sinnestämning och vart jag är i livet, vad jag fastnar i för bok och inte. Jag har givit upp om böcker ibland som jagär övertygad om att jag hade kunnat gilla någon annan gång och ibland sträckläst något som kanske egentligen är helt mediokert, men som just då var vad jag behövde.Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-06 09:08:55 följande:
    Tror frappe är någon sorts kaffe....är lite osäker...

Låter mysigt med påsklov.....är lite avis!

Det där med böcker.....det är konstigt....men stämningen i boken är JÄTTEVIKTIG för mig....är den dyster o mörk så snappar jag det o blir själv dyster o deppig.....så numera begränsar jag mitt läsutbud till tantsnusk o romantiska böcker vilket maken tycker är MKT bättre då jag inte är dyster o deppig!
    Så Betty....jag skulle INTE våga läsa den boken....kaaaaanske se filmen...men inte läsa boken.

Hormonanstormningar....urk.... låter dock väldigt härligt att bege sig ut till parken o se småbusarna härja!! Det får ju en def på gott humör!

Magen den växer....hihihi....igårkväll var högra halvan av magen STENhård...fladderbuset har nog en favishörna där.....bara den inte sparkar på levern så är det ok!

Tre dagars jobb sen åker vi en tripp till Tyskland o bunkrar inför våran 65års fest, långfredagen är det besök hos pappa o sen liiiite konstrunda på österlen som avrundas med tjejkväll på kvällen.
    Påskafton är det middag hos svärisarna med resten av släkten....där vi ska berätta att vi ska bli tre!
    Påskdagen är det påsklunch hos syrran.
    Det är härligt med lediga dagar o högtider....hhahahhahaha!

Ninnis: Trädäck låter väldigt skönt...hur många kvm?

Ankis: Hahahah.... tur att ni hade bil att tillgå! Hoppas att armarna återhämtar sig snart!
  • Ankan80

Ingenjören:
    Är det lite alien-varning när bebisen rör sig eller känns det naturligt?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)