passionsblomman skrev 2009-04-06 09:17:06 följande:
Åh vad trist det är när det humöret invaderar en! Som ett krypande i kroppen...Vad är frappe?Alla de böckerna sträckläste jag och jo, jag tyckte de var bra och blev väldigt uppslukad i min läsupplevelse. Jag beklagar verkligen att han dog, författaren för jag hade gärna läst mer av honom.Men, jag har för egen del upptäckt att det är otroligt beroende av sinnestämning och vart jag är i livet, vad jag fastnar i för bok och inte. Jag har givit upp om böcker ibland som jagär övertygad om att jag hade kunnat gilla någon annan gång och ibland sträckläst något som kanske egentligen är helt mediokert, men som just då var vad jag behövde.Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-06 09:08:55 följande:
Tror frappe är någon sorts kaffe....är lite osäker...
Låter mysigt med påsklov.....är lite avis!
Det där med böcker.....det är konstigt....men stämningen i boken är JÄTTEVIKTIG för mig....är den dyster o mörk så snappar jag det o blir själv dyster o deppig.....så numera begränsar jag mitt läsutbud till tantsnusk

o romantiska böcker vilket maken tycker är MKT bättre då jag inte är dyster o deppig!
Så Betty....jag skulle INTE våga läsa den boken....kaaaaanske se filmen...men inte läsa boken.
Hormonanstormningar....urk.... låter dock väldigt härligt att bege sig ut till parken o se småbusarna härja!! Det får ju en def på gott humör!
Magen den växer....hihihi....igårkväll var högra halvan av magen STENhård...fladderbuset har nog en favishörna där.....bara den inte sparkar på levern så är det ok!
Tre dagars jobb sen åker vi en tripp till Tyskland o bunkrar inför våran 65års fest, långfredagen är det besök hos pappa o sen liiiite konstrunda på österlen som avrundas med tjejkväll på kvällen.
Påskafton är det middag hos svärisarna med resten av släkten....där vi ska berätta att vi ska bli tre!
Påskdagen är det påsklunch hos syrran.
Det är härligt med lediga dagar o högtider....hhahahhahaha!
Ninnis: Trädäck låter väldigt skönt...hur många kvm?
Ankis: Hahahah.... tur att ni hade bil att tillgå!

Hoppas att armarna återhämtar sig snart!