• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Jag gissar på att du inte vill ha lavve då ingenjören?

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-04-06 16:26:07 följande:
    Jag gissar på att du inte vill ha lavve då ingenjören?
    Måste erkänna att jag inte är supersugen.... Men det finns ju fördelar iallafall när vi kommer till förlossningen!

Pluss så får man veta en massa konstiga saker när folk berättar om sina förlossningar...ni vet...jag sitter o håller för öronen men ibland så fastnar det lite knasigt o kanske onödigt vetande ändå!
  • passionsblomman

Å herremingud-k´lavemang!
    Jo det frågade de och ja sa ja...

sedan kom de med en påse full med vätska, hängandes på en ställning.
    jag stirrade på den och sa "menar du ALLT det där?"
    Hon sa ja!

Men efter bara liten stund gastade jag "sluta det räcker! och FLYTTA DIG!"

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-06 17:41:50 följande:
    Å herremingud-k´lavemang!Jo det frågade de och ja sa ja...sedan kom de med en påse full med vätska, hängandes på en ställning.jag stirrade på den och sa "menar du ALLT det där?"Hon sa ja!Men efter bara liten stund gastade jag "sluta det räcker! och FLYTTA DIG!"
    Hahahahaa.....o fya mig!! Tror dock att lavemanget i malmö var m hjälp av stolpiller....fråga mig inte hur DET funkar....

Har bara fått en känsla av att ett lavemang + värkarna hade varit lite för mkt....men ja.....jag vet ju inte med säkerhet...bara en känsla jag fått
  • passionsblomman

Ja det där kan jag säga var väldigt snabbt gjort, och helt vedervärdigt om man tänker efter! Ligga på sidan i en sån där snygg rock, och i ett våtrum som de har värsta slangen för att bara skölja av allt med sen...Man hade kunnat använda mig istället för gödselspridare kanske? på åkrarna?

Det är ju gräsligt! .-D

Men, där och då sket man (!) bokstavligen i det.
    I det skedet så var det inte så värst ont faktiskt och inte tätere än att det var lugnt allting.

Det GÅR inte att prata förlossningar utan att det blir lite äckligt...märker jag.

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-06 17:58:14 följande:
    Det GÅR inte att prata förlossningar utan att det blir lite äckligt...märker jag.
    LITE????? *hahahahahhahaha*

Thanks for sharing! BÅDE menar det o liiiiite ironi!
  • Ore

Hmmm, vill nog inte tänka på förlossningsdetaljer riktigt än... *tralalalala, håller för öronen, nej ögonen såklart...*

Idag har det snarare känts som att jag drömt hela plusset, och bara är rejält skengravid...?

• ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-04-06 20:05:15 följande:
    Hmmm, vill nog inte tänka på förlossningsdetaljer riktigt än... *tralalalala, håller för öronen, nej ögonen såklart...*Idag har det snarare känts som att jag drömt hela plusset, och bara är rejält skengravid...?
    hahahah...*hållerossåföröronen o sjunger Aoooooallalallall*

Känner igen sådana dagar....de är inget roliga. Är du inte öm i brösten o har andra symtomer osv?
  • Ore

Jodå, brösten är ömma och illamåendet är där... Men ändå, jag kanske inbillar mig det också?

Men men, det kanske vänder om jag får sova på saken...?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)