• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-04-06 20:09:45 följande:
    Jodå, brösten är ömma och illamåendet är där... Men ändå, jag kanske inbillar mig det också?Men men, det kanske vänder om jag får sova på saken...?
    Det tror jag inte du inbillar dig! Vänta bara ett par veckor så känner du rörelserna! Man kallar ju veckorna fr 8 o fram till v 18 (ung) för spökveckorna för då har man inte så mkt symptomer så man blir lätt lite fundersamt till om man är gravid.

Ska ni göra något tidigt ul eller så?
    Har hört ett par stycken som var lite besvikna när de gjorde ul i v 18-20 för då var fostret så stort så man fick inte in så mkt på en bild som man kan få på dem i v 13 tex.
  • ingenjörsbruden

*Wieeee* Håller tummen för Hvidis!!! O ja...det är idag de KAN få reda på vilket kön det är!!! Ooooh så spännande!!

Lanovia....det där är så himla energisugande......i min familj införde vi att varannat år så träffades vi på julafton o efterföljande år så blev det på juldagen.......det funkade superduper tills jag träffade maken.....där är det ALLTID julafton som gäller....o visst är det då det är afton men man har inte mindre mysigt bara för att man träffas på juldagen.

Alla sådana traditionsförändringar tar tid att införa.....nu ska vi försöka att göra en totalrokad med julen.
    Ska försöka fira julafton hos antingen min svåger o svägerska eller hos oss, o då ska allas syskon o föräldrar vara välkomna!
    Hittills så har julen firats hos makens faster som fyller år 2 dagar innan julafton...så det är hennes födelsedagsfirande.....
    Idagsläger så firar hon sin födelsedag med sin syster m familj...så vi tänkte att vi kunde byta....men det ses nog INTE med blida ögon....så nu har jag övertalat halva släkten hittills...så det är bara nåååågra kvar...

• passionsblomman

Åh, vår släkt, den tar vi om ngr dagar...eller sambons,
    man kan bli så ARG!
    Fast de är ju bra också!

Nu sitter min familj i bilen för vi ska till skansen och kolla djuren...skynda skynda, måste ju säga puss till er först!

• andbeyond

Goddag i solskenet!

Idag ska jag ut och handla lite frön till balkongen och fixa till där ute så man kan ha mys :) Har fårskinn att lägga i vilstolarna så det är riktigt varmt och skönt även nu på våren. Ikea ska också få sig ett besök, ska testa deras solcellslampor.

Ska bli spännande att höra hur det gått för Hvidis när man kommer hem igen :)

Kram på er!

• andbeyond

Förresten, jag är tyvärr inte i väntans tider själv men just fått veta att jag är i väntans tider till att bli moster ;) *skutta runt*

• ingenjörsbruden
    andbeyond skrev 2009-04-07 10:58:39 följande:
    Förresten, jag är tyvärr inte i väntans tider själv men just fått veta att jag är i väntans tider till att bli moster ;) *skutta runt*
    O va skojigt!!

Blir så himla sugen på att fixa lite med vår inglasade balkong när ni berättar om trädäck, gräsflytt o allehanda gröna växter.

Blommis: Ha en skön dag på Skansen!!!
  • Ninnispinnis

Åh Skansen, vad mysigt! Hälsa Djurgården från mig

• Hvidbrud

Hej!
    Nu har jag kommit hem igen! Fick Titta på liten i alla vinklar och vrår, mätte alla ben i kroppen och allt ser ut som det ska! Den låg och hickade hela tiden... Gullig! Och den hade inte någon snopp!!! Hi hi! Kände det på mig! Det är inte hundra% men mycket troligtvis. HI hi. Så söööt!!

Vi brukar fira påsken hos makens familj, det är mkt stort där. Men i år ska vi jobba båda två och min man åker till deroit på söndag, så vi får fira ensama här hemma.
    Jul hoppas jag att vi kan fira hos oss iår för första gången. Ny tradition?

• Ninnispinnis

OOooohhhh, vilken lycka Hvidis! Jag tror ju att det är en liten tjej, så det stämmer ju bra so far

Grattis till blivande mosterskap, Andbeyond!

• Ankan80

Va roligt Hvidis!!
    Skönt att det såg bra ut.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)