• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Hvidis:
    Vilken knasig dröm. Det är väldigt skönt när man sen vaknar o inser att det inte är sant...har också haft många knasiga drömmar

Det råkade bara bli så, men nu kör vi på som vanligt.
    Hm...kanske dumt...men de säger att om kroppen är redo, så är den...

Tror mannen hade hakat upp sig på att jag sagt att jag "trodde" jag haft ÄL för någon vecka sen. Hade det varit så hade det ju inte varit någon risk. Men i stället är jag nog mitt i ÄL (om kroppen är i rätt fas dirket.) 14 dagar nu....hehe...*lurad*

Tog ett gravtest för att kolla så det inte fanns några hormer kvar. Lite jobbigt sen i så fall att få plus o sen dividera om det är nya eller gamla hormoner. Så vi får se hur det går....blir det så blir det....
    De säger ju att det inte är någon fara att köra på direkt, det är mer psyket som skall vara med också.....
    -Jag är med!

• passionsblomman

Oj vilken regning vår det blev den här dagen!
    Men det är bra, för då kommer det växa så det knakar, och allt dammas av och blir fräscht och det doftar GOTT.

Och så är det bra för att jag verkligen måste ta lite initiativ i mitt hem...usch vad mycket stök.

Apropå saker som spelar in, pratede vi med läkaren om detta att jag jobbat så konstiga tider i perioder. Jag sa att jag ju märker att jag blir mer regelbunden och får tätare mens när jag sover på nätterna och så. Ja, sa han , det är verkligen en faktor. Alltså, att den biologiska klockan störs, spelar roll. Han berättade att flygpersonal, som flygvärdinnor som reser jorden runt och inte får ngn ordning på sina dygn, är klart överrepresenterade i infertilitetssammanhang.

Så sa min barnmorska med: jaha, du behövde sluta jobba natt och komma ut i lugnet på landet du.

• Ore

Hejsan hej!

Åååååååh vilken härlig dag det var igår! Jag träffade kompisar, och hade en underbar dag ute i vårsolen, och sedan restaurang på kvällen.

Idag har jag tävlat. Utan pulsklocka som skriker när pulsen går upp för högt. Men jag är övertygad om att pyret fick allt syre som mina ben gärna velat ha, för i mina ben var det minsann inga pigga muskler. Men jag var nöjd ändå! Och om pyret mår bra av att mamman mår bra, så måsta h*n må prima nu, för ååååh vad skönt det var att få tävla!!! Sprang nästan och smålog hela tiden

• ingenjörsbruden

O va härligt glad man blir av att läsa om alla vårkänslor o knasiga drömmmar, tidiga löprundor, grillkvällar, ringfunderingar o mera motion!

Betty: Har inte den blekaste om en stensring....vet bara att jag har fått för mig att jag skulle fastna i alla underbara stickade tröjor mmm...

Lanovia: Springa....o dessutom 7 på morgonen....jisses...blir lite trött bara jag tänker på det! Kanonbra av dig!!

Ore: Vad är det du har tävlat i? Dock låter det väldigt skönt med vårsol o motion!

Blommis: Jobbigt när man känner sig som en bakåtsträvare o inte vill skriva på protestlistor...antar att det var bebyggelseplaner i området eller? *hållertummen*
    Blir så glad av att höra om fjärilar o kommande burkande!

Ankis: Va härligt att höra att ni kör på medigenast!! Gläder mig o håller tummen superduperhårt!!

Hvidis: hahaha vilken dröm! O vakna av pruttljud....hahahahaha.....Känner igen mig! Vaknade till mitt i natten av att det luktade förfärligt...blandning av ägg o rostad lök.....inser att det är maken som passat på att vädra ut åt mitt håll!!! Pikade honom i morse o han blev så generad....hiihihihi min stackars Blyger!
    Drömde om min familj i natt....att familjefejder var begravda o att vi kunde äta påskmiddag tillsammans....hoppas att det är en sanndröm som kanske slår in nästa år eller så!

Fladderbuset har börjat spralla ordentligt nu....ser verkligen fram emot UL!!
    Vilken dag var det du skulle till UL, Hvidis? 7e eller? Iiiii så spännande!

Sprang på makens faster i affären igår.....hon tackade ja till vår festinbjudan o frågade om det kom fler nykterister till festen.....jag höjde handen o sa..Japp, minst jag iallafall!
    Hon fattade inget...så jag ställde mig i profil m magen....o hon fattade fortfarande inte....tills jag pekade på magen.....då utbrister hon så hela ICA affären hör det:
    NÄ MEN SKA NI HA BARN!!!!!
    Hahahahahhaha!
    Så nu ska hon försöka hålla tyst ända till påskafton när vi träffar resten av släkten!! Får se hur det går!

Nä nu ska jag ta o jobba lite!

• passionsblomman

Tja, i vårt fall Ingenjöris, så står den här lilla familjen för ett FRAMÅTsträvande som inte faller alla i området på läppen. Vi VILL ha färjeförbindelsen, ÄVEN om det kommer att bli en del trafikfrågor och vägaspekter att försöka hitta bra lösningar på. Vi tor inte att en massa "NEJ inte bygga här" alls kommer att gynna området.
    Andra tycker att "idyllen härute håller på att bli förstörd, snart ska ni väl ha gatlyktor också"

Så FORT någon vill göra något, ja då ska det skrivas listor. Jag lobbade som en tok för att det ska bli ja och få folk att tänka framåt.

jag tror verkligen att hela jordens olika problematik måste lösas med utveckling och innovativa lösningar på saker och ting. Allt från uppvärmning av hus till jordbruk och matproduktion. Man kan ju inte sätta sig i varsin hydda, väva vadmalstyger och börja byta smör mot bäverskinn som i forna dagar. Det måste finnas andra sätt att bygga ett hållbart samhälle.

Båtburen trafik som sparar massor av utsläpp är väl EN bra sak och om vi då får jämka lite på att det på en snutt av vår väg kommer bli mycket bilar, så får vi väl hitta sätt att lösa problemen med att folk kör som kompletta idioter när de ska passa färjan...

Om de samtidigt lägger om planbestämmelserna för vårt område och det uppgraderas från gammalt sommarstugeområde till ett villaområde, så tycker jag det vore en underbart idyllisk liten by att bo i. Vår nuvarande situation är INTE så jäkla idyllisk.

Inga NEJ utan skynda skynda! Så vi får bygga NYSS!

• Hvidbrud

Ingenjören: Ja! Det är i övermorgon! Iiihh! Det är spännande. Lite glad för att jag såg lite av lillmuffins i tisdags, annars tror jag att jag hade varit lite mer nervös än jag är nu. Allt jag hoppas på är ju att h*n har det bra och utvecklar sig som h*n ska! Sen blir det ju bonus att kunna ersätta *!

Ankan: Jag tycker också att det är härligt att ni kör på på en gång! Min läkare undrade om jag behövde prata med en pyskolog efter MF, men nej, jag var helt klar till att pröva igen på en gång. Och det funkade ju på andra försöket! prövade ni länge innan du blev gravid? Kommer inte ihåg...

Passion: Låter ju som om det kunde komma massa bra saker av en färjeförbindelse. Och en uppgradering av bostadsområdet är ju inte dåligt! Jag hyrde ett sommarhus/kolonihavehus som det heter här, en sommar och de har ändrat status på området nu till helårsbeboelse och priserna har skjutit i luften... borde ha investerat (om jag hade haft pegngarna...) Det var så härligt att bo där ute i mitt lilla mini hus med egen trädgård (som var fyld med ogräs och goda jordgubbar) öppen spis och gulliga grannar. Kompisara från stan älskade att komma ut till mig och ligga och mysa i trädgården. (vanlig mysa...)

idag har halsontet och nästäppan gått ner i lungorna så nu har jag ont hosta ajajaja! Inte roligt alls. Fick näsblod igår av allt snytande och det vill nästan inte sluta blöda. Lite läskigt var det. Hoppas jag blir frisk till på tisdag morgon ialla fall. Vill ju inte smitta hela sjukhuset precis.

*hälleruppenkopprooibosochfräsermigigen*

• passionsblomman

Ja visst vore det bra med uppgraderng... det är därför jag blir så less på gnällgubbar och bakåtsträvere som ska få ihop listor med nej till precis allting jämt.
    Så, nu snackar jag mig blå med alla jag kan för att få dem att fattahur BRA det vore...

Du vet att man kan få lätt att blöda näsblod vigd graviditet va? För slemhinnorna blir känsligare, därför kan man bli täppt i näsan också, och det där med småblödningar vid sex hänger också ihop med det.

men det är INTE roligt när det blöder en massa och inte vill sluta. Fast hellre ur din näsa än från livmodern åtminstone!

Nu får du verkligen krya på dig!
    *Skickarmassavårvindarfriskasom BLÅSERivägallabacillerna*

• Ankan80

Hvidis...
    Jag min knopp är det inga problem med ¨så...

vi fick plus på 4e försöket...dock inga intensiva försök

• ingenjörsbruden

Blommis: Näää så klart så är det de andra som är bakåtsträvare!! Det där med att sätta sig på tvären mot utveckling brukar alltid gå i stöpet förr eller senare....så det är lika bra att de finner sig i läget o börjar sträva framåt MED dig!!
    O att ni får bygga MEDIGENAST!!!

Hvidis: Wiiiiie o så spännande!! *hoppar o klappar händer*
    Förstår att du är hyfsat lugn med tanke på den gullige läkarstudenten som fåt ul:at dig ett par gånger redan!
    Då kan ni gå o mysa o fundera på namn under hela påskhelgen!
    Usch o fy för förkylning.... SÅ tråkigt.....hoppas att näsblodet slutar snart.
    Jag har ALDRIG haft näsblod....verkar läskigt o kladdigt....
    Maken har ju sina störtblödningar med jämna mellanrum.... Som gör att man misstänker smygslakt i badrummet....

Ankan: Ja bara tuta o kör!! *hihihi* Du hade/har ju vetskapen om risken för MF fr släkten i bakhuvudet....så då är det nog bara att hoppa upp i sadeln igen!

Ninnis: Åhh så ljuvligt du verkar ha haft det i helgen!!! I den åldern är de så roliga med sina uttalanden!! Man förstår inte var de får allt ifrån!!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)