• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Visst är det aldra bäst nu!? Fram till syrenerna har blommat ut. Då livet bara exploderar omkring en! Mmmm... En av de anledningar som gör att man han klara av vintern, tycker jag.

• Ankan80

Jaaaa, det tycker jag med!!!

Hvidbrud skrev 2009-04-03 15:38:51 följande:
    Visst är det aldra bäst nu!? Fram till syrenerna har blommat ut. Då livet bara exploderar omkring en! Mmmm... En av de anledningar som gör att man han klara av vintern, tycker jag.
  • Betty Boop augusti2009

Med den undrbara solen är det nästan till och med lite härligt att vakna klockan sju på på en lördagmorgon.
    Trodde aldrig jag skulle ta såna ord i mun.

Problemet är bara att man inte riktigt vet vad man ska göra nu när allt är stängt. Tänkte åka med lillbusan och köpa en present till m2b eftersom han förde över sina vinstpengar till mitt konto igår. Jag har pli på karln!
    Sen blir det kanske lite gunga av.

På tal om något annat. Ska göra om min förlovningsring till en enstensring. Vad för infattning tycker ni är finast? Fyra klor, sex klor eller något annat? Smal, bred? Lite smakråd tack!
    Vigselringen blir med 11 st 0.03 carat diamanter.

• lanovia 08

Vaknade också kl 7 imorse, men en härlig sol som sken in. Har till och med hunnit vara ute och springa så här på morgonkvisten. Nu är det frukost som gäller innan mor o jag skall på gardinjakt.
    Ha en härlig lördag allesammans!

Betty avstår från att råda då min första tanke är, klor vad tusan är det??? Så du vil nog inte ha mitt råd.

• Ore

Tycker sex klor är snyggast på en ring. Och sedan får skenan vara ganska smal, om möjligt... Fast den måste ju sitta bra bredvid vigselringen också, förstås. Så litet bredd kan behövas. Men i så fall är det snyggt om skenan blir litet smalare in mot stenen, så att den verkligen framhävs

Det är min smak i alla fall...

• Betty Boop augusti2009

Tack för lite smakråd!

Klor, ja du, det är själva hållarna till diamanten så att säga. Hur ska man kunna veta allt här i världen?
    Innan jag började titta på ringar så var klor det mammas katt har som gör ganska så ont när det slår slint på henne och hon flyger fram som en virvelvind.

Aaah!!?? Har du redan varit ute och sprungit. Håll sånt där hemskt för dig själv.
    Jag tyckte ju att jag var duktig som gick upp så tidigt (egentligen var det inte mitt val, det satt ett busfrö bredvid mig och gjorde en massa pruttljud). Men nu när hon sover igen kunde jag också sovit lite extra men nä, jag sitter här och tjattrar med er istället. Så trevligt så!

• Hvidbrud

Inatt hade jag en märklig bebis dröm... Drömde att jag visade fram magen och då kunde man se hur händerna och fötterna liksom spände ut huden (som bilden Ankan länkade till för länge sen..) läskigt. Den bet mig dessuton i tummen genom huden! Sen kom bebisen ut (utan födsel... förtränger nog det stadiet av graviditeten/familjeökningen) och den var ju jätteliten, sen blev den till en jätte gullig randig liten kattunge som inte viste var den skulle ta vägen, prövade att hålla fast i den men den ville ner och gömma sig under badkaret där det var trångt och mörkt. Även om det var en katt så var det fortfarande min bebis . Sen fångade den en mus som var lika stor som den... Hmm... Musen hadde löss, som katten pillade ut med svansen...? Sen vaknade jag...
    Kattungar är ju gulliga, men är inte bebisen gulligare?

Betty: he he, vakna av pruttljud! Jo, det känner jag igen, men det är inte ett litet busfrö som skapar dem här inte... :-I Så länge Tacos inte är involverat, så är det ju ok. Man vänjer sig
    Röstar också på 6klor (har kollat i din tråd).

nä, nu ska jag ut i det vackra vädret, ska bara komma ihåg att ta med mig snytpapper. Ska köpa halstabletter också.

Ninnis: ja du, den braiga känslan finns kvar!

• passionsblomman

Hvidis, du drömmer lika helgalet som jag-skönt att det finns fler.

Jag fick lov att stiga upp rätt tidigt idag för vi hade inte nån mat hemma och jag ar tvungen att fixa det innan sedan sambon skulle ha bilen till jobbet.
    Gu vad vi kastade ner grejor i vagnen...

Sedan tvingade jag min son att hänga på ut, och som det förll sig så kom jag helt nyss in igen...jag har pratat hur mkt som helst runtom på rundan, inte så motionsmässigt bra, MEN jag var tvungen att bedriva lite lobbyverksamhet här nu.

Vi fick tidigare dörrknackning och uppmaning att skriva på en protestlista med ett nej tillnågon jag helt tvärtom vill ha JAAAA till...så nu var jag ju tvungen att vara med och påverka för vad JAG tycker vore bra för vårt bostadsområde.

Nej nej nej...blä vad less jag blir på bara bakåtsträvande gnällnejare hela tiden!

Nu är jag så hungrig så jag kunde sluka en gris känns det som
    så, lite mat får man ju ta sig samman och fixa.
  • Betty Boop augusti2009
    Hvidbrud skrev 2009-04-04 17:42:51 följande:
    [citat]
    Betty: he he, vakna av pruttljud! Jo, det känner jag igen, men det är inte ett litet busfrö som skapar dem här inte... :-I Så länge Tacos inte är involverat, så är det ju ok. Man vänjer sig

Najs!!

Oj oj, vilka drömmar! Jag drömde också att jag fick en katt istället för en bebis när jag var gravid. "Jag fick en katt" sa jag. Men det blev ingen katt ifall någon undrar.
  • Ninnispinnis

Lanovia, imponerande med löprunda en lördag morgon klockan 7! Och jag som tycker jag är en friskus, men där ligger jag i lä...

Hvidis, vilken konstig dröm! Fast vi börjar ju bli vana vid ditt rika drömliv vid det här laget. Fortfarande nyfiken...

Blommis, hoppas det blir som ni hoppas i området.

Betty, läste om era vinster i gladtråden, helt galet! Bara att gratulera

Jag har haft en underbar dag i det fantastiska vårvädret. Har varit och gett lilla gudsonen hans 3-års present - en gunghäst. Vilken obeskrivlig känsla att se glädjen i hans lilla ansikte när han slet upp pappret och såg var det var... Lilla hjärtegullet! Vi satt sedan ute och åt glass, då lutade han sig tillbaks i stolen och säger vuxet "Ååhh, mysigt! Vilket underbart väder!" Han är verkligen en glädjespridare

Nu har vi påtat i trädgården och grillat. Ryggbiff, bakad potatis, majskolvar, korv, sallad och vitlökssås samt kall bea. Proppmätt! Ett gott vin till är pricken över i Sen ska vi spela Wii och kolla på engelsk kriminalserie. Lycka!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)