• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

RÄKAN har jag visst skrivit därovan... Jag menar RÄKNA!!!
    Några räkor är tackochlov ännu inte inblandade i den här röran...

• andbeyond

Räkor kanske som grädde och jordgubbar annars kan hjälpa till för att öka på antalet gånger man orkar hålla på.. eller så.. alltså. vad vet jag.

• Blivande fru L

Blommis - Härligt att ni är igång med utredningen på allvar och att allt ser fint ut, Blommis!

Ore - Låter jobbigt med illamåendet! BM-tipsen brukar ju vara att äta OFTA och att försöka komma ut i friska luften en stund alla dagar. Om det är någon tröst brukar illamåndet betyda att allt är precis som det ska. Du ska se att det blir bättre snart. Kram!

• passionsblomman

Ja! Otroligt stor lättnad var det att få en läare som kändes att han kan sitt oråde framlänges och baklänges och att han gick att prata med utan att man kände sig sådär liten och dum som man ofta tyvärr gör i vården tycker jag.

Mycket befriande!

Blivande fru L skrev 2009-04-02 17:08:03 följande:

Blommis - Härligt att ni är igång med utredningen på allvar och att allt ser fint ut, Blommis!Ore - Låter jobbigt med illamåendet! BM-tipsen brukar ju vara att äta OFTA och att försöka komma ut i friska luften en stund alla dagar. Om det är någon tröst brukar illamåndet betyda att allt är precis som det ska. Du ska se att det blir bättre snart. Kram!
  • lanovia 08

Vad trevligt att du tittar in Blivande fru L.
    Vart tog Betty Boop vägen?

Passionis vad bra med en så vettig läkare som tar tag i det. Då är ju hjälpen på gång nu. Rätt som det är så sitter du där med ett plus! hejja hejja!!!

Ore, såg ditt inlägg i ett annan tråd, bra skrivet. Vill inte skriva något där själv då det går utanför ämnet. Men kände mig lite tillplattad av pratet om att det gäller att inte "låsa sig".

• Ore

Ja, jag är kanske litet nitisk... Men jag bryr mig uppenbarligen inte om jag går utanför ämnet

Alltså, med facit i hand så gick det ju rätt så fort för mig. Men jag hade ändå slagit något hårt i huvudet på någon om de sagt att jag skulle slappna av... Inte fasen tänker man på att bli gravid mitt under hett sex...

• Ore

Tack för tips om illamåendet, blivande fru L. Har faktiskt bunkrat upp med knäckebröd, riskex, youghurt och kexchoklad på jobbet. Det är em/kväll som är värst...

Ska också se om jag kan få in en promenad vid lunchtid. Annars har jag fördelen att jag får gå några minuter inom området, från den avdelning jag ansvarar för till mitt kontor. Även om det ibland känns som en nackdel... (T.ex när det regnar...)

• Betty Boop augusti2009

lanovia 08 skrev 2009-04-02 21:18:10 följande:
    [Vart tog Betty Boop vägen?

Här är jag!

• Betty Boop augusti2009

Ore - Man blir så jäkla ledsen när folk säger så! Fick höra det av många och så en klapp på ryggen. Ah!! Jag bet mig i tungan för att inte vräka ur mig något....väääldigt fult vid de tillfällena.

Angående ditt illamående, har du provat åksjukepiller?
    Jag kunde knappt kliva ur sängen under de fyra första månaderna. Mot slutet var det en läkare som rekommenderade dessa piller och de lindrade massor!
    Hade ju varit lite trevligare om jag visste om det från början.

• Ore

Mmm... Det enda jag är litet orolig för är att mitt illamående börjar vid lunchtid ungefär, och jag är beroende av bilen för att ta mig till och från mitt jobb. Och blir jag väldigt trött av pillren vill jag helst inte köra bil.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)