• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Var det inte kl 10 Blommis skulle dit? Oh hoppas hon kommer hit snart och berättar hur det gått. Hoppas allt är ok.

Jag har också hört att 2 tummar betyder otur. Fast det skiter jag i.

Hemmavid lurades vi alltid på 1a maj också. Och då använde vi precis som ni "maj maj måne jag kan lura dig ända till skåne".
    Detta var i Bohuslän så det verkar vara spritt över landet.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-04-02 12:07:34 följande:

Var det inte kl 10 Blommis skulle dit? Oh hoppas hon kommer hit snart och berättar hur det gått. Hoppas allt är ok.Jag har också hört att 2 tummar betyder otur. Fast det skiter jag i. Hemmavid lurades vi alltid på 1a maj också. Och då använde vi precis som ni "maj maj måne jag kan lura dig ända till skåne". Detta var i Bohuslän så det verkar vara spritt över landet.
    Tycker att det är en skojig sed så den måste man ju bara införliva i släkten!!

Andbeyond: Ja vissa har nog ett välutvecklat 6esinne.....rätt roligt att tanten sa grattis innan din mamma visste! Din mamma måste ha blivit lite ställd kan jag tänka!

Det vore kul om det vore en pojke i min mage...har ju drömt om honom o förlossningen osv så jag har haft en känsla hela tiden att det är en pojk....får väl se om 13 dagar på UL om det går att se!!

Är osså jättenyfiken på hur det går för Blommis o sambon.....har lite lätt kramp i tummen....men no pain!
  • Hvidbrud

Hi hi! Lillmffin ligger här och sparkar när jag läser era bebis inlägg... Jasså, det syns inget på dig? Jag kan nästan inte knäppa jackan! Tur det snart är varmare så jag kan hoppa i min vidare vårjacka! Det går inte att dölja att jag har en bebis i magen! Hi hi!

Vi sas också Maj maj måne jag kan lura dig till skåne, men jag kommer inte ihåg när det var. vi var mycket mer instälda å april april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill! Och bara EN tumme för tur!

Hoppas att det går bra för Blommis idag! *håller tummen!"

Solen skiner och jag har fått en avlysning preis, så jag ska nog ta och fuska idag och låsa dörren, ta med min braiga bok och sätta min nere vid vattnet och få lite vårsol på kinderna. (och en kudde únder gumpen så jag inte får urinvägsinfektion..) Visst låter det härligt?

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-02 13:32:24 följande:
    Hi hi! Lillmffin ligger här och sparkar när jag läser era bebis inlägg... Jasså, det syns inget på dig? Jag kan nästan inte knäppa jackan! Tur det snart är varmare så jag kan hoppa i min vidare vårjacka! Det går inte att dölja att jag har en bebis i magen! Hi hi!Vi sas också Maj maj måne jag kan lura dig till skåne, men jag kommer inte ihåg när det var. vi var mycket mer instälda å april april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill! Och bara EN tumme för tur!Hoppas att det går bra för Blommis idag! *håller tummen!"Solen skiner och jag har fått en avlysning preis, så jag ska nog ta och fuska idag och låsa dörren, ta med min braiga bok och sätta min nere vid vattnet och få lite vårsol på kinderna. (och en kudde únder gumpen så jag inte får urinvägsinfektion..) Visst låter det härligt?
    Åh så gött o härligt det låter med bra bok o sol!
    Det är du väl värd efter ditt maratonpass igår + att du lagade lasagne till din make.....klagar de på maten får de laga själva!!
    Gjorde kassler med svampsås o ris igår....provade att ha en svampbuljontärning i såsen.....ooo så gott tyckte jag! Det smakade SVAMP....men maken klarade inte av det....han klara inte mer än konc. champinjoner med några stänk mushroomsoya....*tsss* Nåja...jag hade det på känn...men då var såsen redan färdig!

Hihihi...jo jackan börjar bli mindre o mindre...men jag har/är rätt rund på mitten så det har tagit ut varandra lite hitentills.... M
  • Ankan80

mmmm...underbart Hvidis! ha det så skönt!!!

• ingenjörsbruden

... o vad hände där...

forstätter där jag slutade..
    Maken tycker att jag är rundare om magen.... ...men mina spensliga kompisar som aldrig haft några kg för mkt ser inte sånt....vilket iofs är trevligt....men nu vill man ju att det ska synas!

• Hvidbrud

Du, det ska nog synas snart Vänta bara! Shiiit! Det är helt otroligt som den börjar kicka när jag sätter mig här med er

Håller på att skriva/formulera en annonce för att sälja min butik lite sorgligt...

• Ankan80

Kan du förresten inte bara hyra ut den?
    Kanske någon som vill prova sina vingar...

• Hvidbrud

HA tänkt på det. Och pratat med andra som varit i samma situation. Det de alla säger är att de önskar att de hade sålt den... Där är räkningar som ska betalas och avtal som ska hållas och folk ska hållas i öronen... Man kan inte fokusera på barnet, utan är på jobbet i alla fall även om man inte skulle. Jeg kan alltid starta en ny sen. Om jag vill. Tycker lite att det är dags att komma vidare också. Kan ju inte massera resten av livet, det klarar inte mina händer. Det finns ju så många andra grejer man kan bli ! (en stol tillexempel, eller en sil..)(nä, inte grejer! yrken/roller menar jag ju! )

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)