• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Jag skulle aldrig skämta om något så allvarligt som fröjden i att ha sett vårens första fjäril!
    En Påfågelöga och en Nässelfjäril såg jag! OCH ute på isen såg vi helt plötsligt en iller! Jag tror de där mörkbruna är Iller? Vessla är väl mindre? Och Mård är väl ganska stor? Jag ahr aldrig sett en levande och vild sådär nära! As-coolt!

och i förrgår var det en bamserovfågel som TJONG bara tog en liten mus eler vad det nu var, mitt framför oss!
    Snart får man se rådjurskiden också...JAG ÄLSKAR VÅREN!!!!

• passionsblomman

Nu står det två fina rådjur och käkar i min trädgård!
    De brukar ibland vra fyra stycken, men de andra två kanske är på raggarrunda?

• andbeyond

Jag har 5 år (!) kvar på min utbildning, har gått 2 terminer men har sabbatsår då jag inte riktigt hann med av diverse anledningar.
    Tycker ändå det låter konstigt att mannen inte skulle "hinna" bilda nya spermier - eller att de skulle få sämre kvalité - ju yngre de är desto starkare.. för manlig reproduktion är faktiskt en av de ämnen jag hunnit gå igenom ;) Men vem vet. Jag menar om man vill ha sex varje dag ska man väl bara köra på - varför skulle kroppen annars reagera så vid ÄL? Biologin borde ju veta bäst - om man vill så hej o hå jobba på. ;)

Blommis: Jag kan vara barnvakt! Så slipper du förklara varför du behöver barnis, hohoho.

Det är verkligen VÅR nu! Så härligt. Inga rådjur här, dom är nog och äter upp mammas blommor och gör henne galen. Men fåglarna sitter utanför fönstret och kvittrar in genom den öppna balkongdörren.

• passionsblomman

*skriver upp att barnvaktsfrågan är löst*

andbeyond skrev 2009-04-01 18:46:07 följande:
    Jag har 5 år (!) kvar på min utbildning, har gått 2 terminer men har sabbatsår då jag inte riktigt hann med av diverse anledningar.Tycker ändå det låter konstigt att mannen inte skulle "hinna" bilda nya spermier - eller att de skulle få sämre kvalité - ju yngre de är desto starkare.. för manlig reproduktion är faktiskt en av de ämnen jag hunnit gå igenom ;) Men vem vet. Jag menar om man vill ha sex varje dag ska man väl bara köra på - varför skulle kroppen annars reagera så vid ÄL? Biologin borde ju veta bäst - om man vill så hej o hå jobba på. ;)Blommis: Jag kan vara barnvakt! Så slipper du förklara varför du behöver barnis, hohoho. Det är verkligen VÅR nu! Så härligt. Inga rådjur här, dom är nog och äter upp mammas blommor och gör henne galen. Men fåglarna sitter utanför fönstret och kvittrar in genom den öppna balkongdörren.
  • lanovia 08

andbeyond håller helt med dig i din tankegång. Men kanske är det så att det är skillnade på hur kvinnanskropp reagerar, den vill ju bara bli påsatt för att kunna bli gravid, och vad som är bäst ur spermiesynpunkt. Som sagt fram tills nu har vi ju mest kört på utan att bry oss. Men på 11e försöket tänkte vi att varannan kunde vara bra att testa. Men...
    Ialla fall här kommer det jag läst om 90 dar. www.familjeliv.se/Planerar_barn/1.411802

Som ni alla ser är det FL, men självklart har jag inte varit där själv utan fått det skickat av en kompis.

• lanovia 08

Gud vad underbart väder det är. Skit att jag inte har ro att vara ute nu, måste städa blir tokig på oredan här.
    Dock har vi hunnit med en promenad runt en sjö först. superskönt. Gissa om vi skrattade, kastade pinne i sjön åt hunden. De flesta gångerna hämtade hon rätt pinne. Men sista gången hittade hon den inte utan tog en superstor pinne, snarare stock, nästa lika stor som henne själv. Denna kämpade hon sig i land med, var knappt hon klarade hålla sig över ytan och hon stånkade och stönade mycket. Men i land kom hon, stolt som få och trött som tusan. haha matte och husse skrattade så de höll på att ramla i sjön själva.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)