• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Jaa du! Det är säkert väldigt olika från ställe till ställe tror jag.
    och vilka som är med i gruppen spelar ju också in.

Jag hade min sambo med mig på det mesta av olika besök, men jag vet faktiskt inte riktigt vad han tycker han fick ut just av de träffarna.

Vi läste en bok"du ska bli pappa " tror jag den hette. den vet jag att han tyckte var bra.
    annnrs var hans fokus mest på att alla värden och så var bra på mig och lilla bebis, och att vi skulle få plats på förlossningen när det var dags(det är ett problem i sthlm)

ingenjörsbruden skrev 2009-04-01 09:31:15 följande:
    En fråga....De föräldra-träffarna som MVC ordnar.....lite föreläsning om förlossning, profylax osv....är de bra?De ligger så himla tokigt på dagarna....9.15-12.15 så man hinner ju inte jobba ngt innan o ja....maken ska ju ta sig ett par mil till jobbet osså....Jag vill gärna gå...men är de något för karlarna? Känner mig lite smådum som frågar....
  • lanovia 08

Finns det verkligen inga kvällstider för föräldrargrupperna? Har hört förut att det ligger knäppt på dagarna men kan inte fatta att de inte har något på kvällen.

Blommis, herregud vad jobbigt att få det så uppstyrt. Förstår att de skrattade, kom igen nu älskling dags att vakna och göra barn. Vad säger man när man kommer till jobbet helt sleten och trött. Ähhhmmm vi har sovit lite dåligt inatt....
    Ocn ni som kommer behöva barnvakt. Ursäkta kan någon passa vårat barn, vi skall ha sex...

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-01 09:41:18 följande:
    Nej, precis. Mendet är nog EXAKT vad det kommer att bli. Så var det för min kompis och hennes man iallafall. De fick hjälp m att styra upp hennes cykel, när det började bli dags för ÄL satte de skjuts på den med en spruta har jag för mig, och då var det fyra klockslag under det dygnet om jag inte minns fel...Hon säger att de aldrig garvat så mycket nånsin. Ställa klockan på fem på morgonen liksom...sexigt värre...Dessutom lär ju vi behöva ha en barnvakt då också..hm!
    så hade syrran det.....hormonsprutor för att stimulera ÄL o väckarklocka..... Vi hade ju räknat med att det skulle vara lika trixigt för oss....så snacka om att vi blev paffa över vårt pluss!
    Var väl inte såååå roligt o spännande vad jag förstår....
    Tur att din kompis kunde garva åt det! Man får ju inte roligare än man gör sig....
    Men "fisse-lin" kanske hade varit ngt för sådana stunder....hehehehe!

Föräldragrupper........nog för att man lätt prioriterar sitt kommande barn...men hallå....vad tror de folk gör om dagarna?! TRadigt att behöva jobba in de timmarna de andra dagarna i veckan...suck!
    Frågade en kollega här....hon fick iofs sista barnet för 9 år sen men hon gick till privat BM o de hade föräldragruppsträffarna på kvällstid. Hade ju varit mer praktiskt!
  • Ore

Och jag vill ut i vårsolen, men är fast på kontoret... Blä.

Nåja. Magen molvärker och illamående är jag också... Så att rusa runt i skogen och leta vitsippor kanske inte är en höjdare ändå?

Åter till slavandet över pappren, tror de förökar sig...

• Ankan80

Ja, det är underbart!!!

Stör mig lite på en sak, men det är kanske så det är.
    har två ggr på radion hört att de säger att det luktar så gott när det regnat och är vår, att det luktar ASFALT!!!

Inte tusan är det asfalt, det är ju jorden som luktar när den blir fuktig?!?!?!? eller...

på krister i p3 så krönade de dofternas doft...= blöt asfalt på våren.....tokigt....

• passionsblomman

Här hos mig är det då inte asfalt, mer häst och fårhage...

Grannen sa att lammen kommit, men de hade gömt sig så jag fick inte se dem idag...DET är annars bland det gulligaste som finns på jorden, de små små nyfödda lammen som skuttar runt och gör små knäppa krumsprång!

• Ankan80

åhhh...ja, små lammbebisar är såhärligt...

Här är det med åker.
    Stackars stadsbor som fått det hela om bakfoten....

hoppas ingen tar illa upp nu förresten

• Hvidbrud

Tycker att sommarregn kan lukta lite asfalt... när det har varit så varmt så asfalten smälter och så lite regn på det så det ryker... Det luktar lite sommar. Men nyklippt gräs tar ju priset på härliga dofter!
    Vår luktar liv! Jord och kall luft i näsan och solsken i pannan! Mmm... Nu ska jag UT från min håla!!!
    Vill också se fjärilar! *hoppparpåninnisflygochkommerupptillblommissåhonkanvisamig:(ävenom jag är lite rädd för att hoppa på ett aprilskämt med de där fjärliarna, gör tanken mig så glad att jag väljer attt tro på det i alla fall! )

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)