• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Ja, det är ett bra sätt.
    Nu blev jag ju lite ställd mot väggen och hann inte tänka så mycket då hon ringde. Hade hon mailat hade jag ju kunnat grubbla lite mer.
    Jag brukar oftast säga nej först då jag har svårt att vara spontan.

Men i detta fallet hade det varit nej vilket fall.
    Det enda kruxet är ju att jag kommer bli arbetslös om en månad och att man skall vara glad för vad man än kan få....*suck*

• Ankan80

Det var ett vikariat fram till maj också....fast det visste jag inte när jag pratade med henne....(att det var till maj alltså)...o blir det bebis så *peppar peppar* krånglar det ju till det

• passionsblomman

Mmmmm,jag går med känslan varenda dag..."ja det finns ju förstås det där städjobbet(eller vad man nu sett) " och så ett visst dåligt samvete över att jag faktiskt inte alls söker ALLT som finns att söka. Jag VILL ju först söka bland de jobb jag faktiskt utbildat mig dyrt för att få... och nu får man inte göraså längre egentligen. man ska ju tom flytta osv..jajaj, detta har jag blabbat om förut...

• Ankan80

Nä, det blir ett visst dilemma....

Nu erkände mannen iaf att arbetsledare inte var något för mig....kan ju inte ändra sig så när han var väldigt bestämd sist vi pratade om det....

• Ankan80

hihi...nä, jag hoppar det!

passionsblomman skrev 2009-03-31 12:59:21 följande:
    Bli inte arbetsledare Ankan,jag tror inte du vill det. Vare sig med hjärtat eller magen!
  • passionsblomman

Ja, mitt problem är att motivera mig till att ens vilja söka jobb, när det är mammaledig jag vill bli...Värdelöst!

Hade man haf jobbet kvvar vore det ju bara att låte det rulla på.
    Nytt jobb kostar på i energi och engagemang på ett annat sätt än att masa sig iväg och göra det man redan kan och vet.

• Ankan80

Ja, så sant så...i bästa fall kommer jag vara illamående första månaden på jobbet....tjo hoooooo!

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-31 13:34:35 följande:
    Ja, så sant så...i bästa fall kommer jag vara illamående första månaden på jobbet....tjo hoooooo!
    Växer det bra i rabatterna om man kräker i dem?!

Ankis: tror du gjorde rätt som tackade nej.....nu har du ju möjligheten att tacka nej...värre sen när man är utan jobb...då blir man väl utan A-kassa om man tackar nej eller?! Alla jobb är INTE bättre än inget.
    Kommer ihåg när jag jobbade tillfälligt i en butik i Malmö (bodde i Malmö oss)....men det var 75%....så följdaktligen så ska man söka heltidstjänst så man inte behöver A-kassa.....fick en uppfodran att söka till Bilema i Höör...*tssss*
    Kan säga att den ansökan nog åkte direkt i "det runda arkivet" *heheheeh*
    Inledde med... "På uppmaning av Arbetsförmedlingen söker jag denna tjänsten"....tjoff i papperskorgen!!
    *moahahahaha va förfärlig jag är *
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)