• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Men shit pommes frites, Blommis!

*blir helt förvirrad av att läsa alfabetet fram- och baklänges*

• Ninnispinnis

Stackars lill-muffin, han får det inte lätt med alla BT-mostrar som ska bestämma hans karriärval

Ankan80 skrev 2009-03-30 15:47:56 följande:
    Hehe...ok...*då bestämmer jag HIF i stället*
  • passionsblomman
    Ninnispinnis skrev 2009-03-30 15:48:46 följande:
    Men shit pommes frites, Blommis!*blir helt förvirrad av att läsa alfabetet fram- och baklänges*

Ja, då kan du ju tänka dig mig då som har SPRUNGIT alfabetet hitochdit i flera timmar MED trappor och dessutom försökt läsa långa krångliga ord och PRATA med folk som ställer tusen frågor samtidigt!

Det löste sig ju, men en sak säger jag:TUR att min sambo inte var med, för sådant här har han NOLL tålamod med.

(Jag var faktiskt alldeles för tagen av allvaret i att vi SÅ på direkten fick tid och skulle r**kai burkar och gú vet vad, så jag skrev aldrig upp att det hette Andrologen, och inte vet jag om hon sa det heller...jag blev ju hänvisad runt till fyra olika ställen innan jag kom till dem, så jag tappade kollen lite.)
  • Ninnispinnis

DET kan jag säga att min make inte heller hade haft tålamod med! Han hade gått hem igen

Andrologen, vad är det för konstigt ord då? Vem kan komma ihåg det?

• ingenjörsbruden

Blommis: *sitterogravarsåtårarnasprutar* Sicken jäkla pärs!!!! Tur att läkaren ville ta reda på om han var mannen i ditt liv!! *hihihihihi*

Du får nog ta med en alfabets-plansch till sjukhuset....de verkar ha lite svårt med bokstäverna....kanske lite dyslexi hela bunten?!

Hahahaha sicken fajt om vilken fotbollsklubb!! *hihihihihi*
    *gåropopparpopcornoföljerfascineratfajten*

• passionsblomman

Hihihihih! Ja, mon sambo hade också ått hem, och då hade det ju blivit jobbigt...

Nu vet jag iallafall att hos ANDROLOGEN pratar man hormoner, och dessutom spermakvalité. Man kommer alltså att diskutera denna kvalité på sambons provsvar på torsdag och om allt är ok med det, då håller man koll på min cykel,med ultraljud så man VET när det är ÄL. Det kan då också vara fråga om inseminering med egen sperma eller så får man ordinerat sex på vissa klockslag under äL-dygnet!

På IVF är det man plockar ut ägg och hela den apparaten.

Så, nu har jag lärt mig EN sak iallafall...

• Betty Boop augusti2009

Åh, vilket spring! Vi var aldrig på något som hette andrologen.
    Vi testades på kvinnokliniken och IVF-avdelningen.
    Men skönt att ni nu satt igång.

• passionsblomman

Ja, herregud vilket rännande!
    Och jätteskönt att det är dags nu för det där besöket -och attt JAG hittar, så sambon inte får spatt...

• Hvidbrud

Vi försökte först 3mån men det blev mf i v8 tror jag att det var. 2 mån senare var jag gravid igen, så det har gått väldigt fort för oss.
    Betty Boop augusti2009 skrev 2009-03-30 14:50:35 följande:

Hvidbrud - så fantastisk känsla när man känner bebbens sparkar. Grattis! Försökte ni länge innan du blev gravid?
    Oavsett vad det blir så blir det en fotbollspelare... det ska nog maken se till. Då får den nog spela i Assyriska... (maken är assyr). Men träning och inspitartion får han stå för, för jag är fotbollshandikappad! Jag var en fara för andra när jag var liten, för att jag spelade i trätollor... man viste inte om det var bollen eller tollan som kom flygande...

Ankan har iallafall rätt i att vi (jag och mina syskon) heter MFF...

Passion: En sån pers!! Hua!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)