• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ore

Men, vart tog mitt inlägg vägen???

Skönt med indianer som är borta i alla fall.

Fick minsann en hand och fotkur igår, så nu är jag hela kroppen spa:ad (ja, jag fick lägga en hårinpackning själv, kände att det var den felande länken till att jag skulle känna mig tiptop!)

Och vilken eminent presentation av oss som lanovia gjorde till Betty Boop... Är helt korrekt att jag inte känner några sparkar än. Inte så konstigt, är i vecka 7+0 idag. Känns roligare att säga åttonde veckan, dock...

• ingenjörsbruden

Ankis: Skönt att smärttoryren är över för denna gången....nu är det bara vänt-tortyren kvar......är helt säker på att indianerna har gått någon kvällskurs i extraplågsammatortyrmetoderförstackarsbebissugna

*torkarsvettenurpannan...."juubbig" att träna med Pippi-Ninnis*
    Ja det verkar som att de har sina ljusa stunder.....eller så hade han bara en jäkla tur när han gissade!! *hahahaha*
    Vet inte om jag berättat det innan....men när vi sitter i bilen på väg till vigseln i kyrkan....DÅ kommer maken på....Men var är rispåsarna som du gjort o vigselprogrammen!!! *småttpanikuttryck i ansiktet*.....Jag tittar på honom.....ehhh de lämnade jag till syrran IGÅR så hon har delat ut vigselprogrammen OCH så ska hennes döttrar dela ut rispåsar o såpbubblorna.....*tssss*

Tror att männen har en förmåga att lämna över ansvaret till oss kvinnor....MEN kommer på grejor i sista minuten.

Ore: Har osså upptäckt att inlägg bara försvunnit...skumt....
    Låter såååå härligt med inpackning o allt spa:ande!!! *drömmer mig bort till ett besök på spa-anläggning*

Nääää lunchtajm!!

• Ninnispinnis

Framförhållning, planeringsförmåga och simultankapacitet är kanske inte alla mäns bästa sidor, nej...

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-30 12:06:30 följande:
    Framförhållning, planeringsförmåga och simultankapacitet är kanske inte alla mäns bästa sidor, nej...
    DET skriver jag under på!!
  • Ankan80

Jag med!!!

ingenjörsbruden skrev 2009-03-30 12:33:09 följande:
    DET skriver jag under på!!
  • lanovia 08

Gött att jag kan sprida vidare mina glada vibbar. Se hur länge det går att hålla.

Har Blommis varit hos BM idag och lämnat blodprov?

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-03-30 13:33:28 följande:

Gött att jag kan sprida vidare mina glada vibbar. Se hur länge det går att hålla. Har Blommis varit hos BM idag och lämnat blodprov?
    Hmmm ja det var det kanske....vet att de hade tid 2/4....har jag för mig.....men jag har så mkt bomull i huvudet så jag kan ha fel!
  • Ankan80

Nä, hon skulle den 2 april tror jag. För det var väl bara en tid?

• Hvidbrud

Hej goa tjejer! Hej Betty! Välkommen i bebislängtantråden!

Vet ni vad? Igår sparkade bebisen så att jag kunde se det på magen! Första kunde jag känna i handen på magen så flyttade jag handen och det bulade ut! Helt fantastiskt!! Maken han inte se det, tyvärr, men det kommer nog fler möjligheter...
    Har idag gått in i v.19... nästan halvvägs!
    Ska till läkaren i morgon och få svar på några blodprover. Ska se om jag ska ta blodförtunnande eftersom jag hade en blodpropp för 12 år sen. (p-piller, crossatlanisk flygrase och rökning var inte en bra kombi..) förhoppningsvis är allt som det ska, annars kan vi ju göra något åt det. Men NU ska jag gå och få ordnat fötterna! En liten födelsedagspressent till mig själv .
    *kram!!*

• Betty Boop augusti2009

Ankan - jag missuppfattade ditt inlägg. Förlåt.
    Har inte läst tråden (den är så lång) så jag vet inget om någon men med tiden så lär jag mig.

Tack alla som välkomnar!
    Jag får se nästa vecka om jag plussat men jag skrattar åt mig själv för att jag ens tänker tanken - sex år med den första och direkt med den andra....hm...ja, ni förstår....inte så stor chans.
    Men en pyyytteliten, hi hi.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)