• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • andbeyond

*ger blommis en kram* vilket tråk med indianer på krigsstigen!

• Betty Boop augusti2009

Här är en till som längtar såå efter en liten bebis. Jag har en prinsessa som är elva månader, hon kom efter sex års väntan. Vilken lycka!
    Nu vill vi ha en till och har precis börjat "jobba" på det. Jobba och jobba...hm...så jobbigt är det egentligen inte.

Kan såklart inte ta för givet att vi kan få någon, men ändå sitter jag här spänd efter första försöket (galet, men man vet ju aldrig).

Passionsblomma - tackar tackar!! (att du visade sidan)

• passionsblomman

Välkommen BettyBoop!

Ja här inne är det spänd förväntan och glädje och sorg om vartannat. Och alltid har man underbart sällskap, oavsedtt om man är less, glad, orolig, ledsen eller förväntansfull eller någon annan känsla...DET är guld värt!

• Ninnispinnis

Hej och välkommen Betty Boop!

Klart att man är förväntansfull varje gång, hoppet är ju det sista som överger människan... Håller tummarna för en lyckoträff till!

• Betty Boop augusti2009

Tack tack!!

Lilla stumpan blev till genom provrörsbefruktning. Men eftersom de aldrig hittade något fel på någon av oss så tänker jag att det kan gå den naturliga vägen också. Man har ju hört andra...
    Usch, behandlingarna var inte roliga. Men de hjälpte.

• passionsblomman

Åh, ja jag hade just tänkt fråga om ni fick hjälp på vägen då du skrev att ni väntat två år på er lilla tjej.

Vi har en som är 8 nu, han tog ett år på sig, men på det vanliga viset. Nu har det inte blivit något syskon så den274 ska vi iväg och påbörja utredning.

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-03-29 15:40:47 följande:

Tack tack!!Lilla stumpan blev till genom provrörsbefruktning. Men eftersom de aldrig hittade något fel på någon av oss så tänker jag att det kan gå den naturliga vägen också. Man har ju hört andra...Usch, behandlingarna var inte roliga. Men de hjälpte.
  • Betty Boop augusti2009

Ninnispinnis - Försöker du också bli gravid?
    Förresten, kikade i ditt galleri - vad fint det ser ut med bröllopet vid bryggan!

Passionsblomma - Tyckte jag läste någonstans att ni ska på utredning, eller är jag ute och cyklar? Hur länge har ni försökt?

• Betty Boop augusti2009

Jaha ja...såg inte ditt inlägg.
    Lycka till! Jag är ett levande exempel på att det går bra.

Vi försökte i sex år, inte två. Inte kul. Men nu.....

• passionsblomman

I åratal faktiskt och vi har tid nu på torsdag.

Jag tror våra problem att få till det beror mkt på min helt sjukt oregelbundna cykel, så vi får se vad de säger, det kan ju avara annat också, men det känns logiskt.

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-03-29 15:46:08 följande:

Ninnispinnis - Försöker du också bli gravid?Förresten, kikade i ditt galleri - vad fint det ser ut med bröllopet vid bryggan!Passionsblomma - Tyckte jag läste någonstans att ni ska på utredning, eller är jag ute och cyklar? Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)