• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Det är ju bra Blommis i alla fall om du kan få tatt proverna innan torsdag, hoppas de hinner annalysera dem tills dess.

En kram både till Blommis och Ninnis, ont och stum. Inget kul.

• lanovia 08

Din sjukt oregelbunda cykel kanske kan bero på att du inte har ÄL? Och det borde de ju kunna hjälpa dig att få ordning med om inte annat.

Appropå oregulbunden cykel undrar jag hur det gått för Fru Larsared (nu vet jag att jag döper om henne lite, men ni vet nog vem jag menar)?

Välkomen Betty Boop. Hoppas ni lyckas naturliga vägen denna gång. men skönt att höra att det finns lösningar på annat vis också.

• passionsblomman

Åh, förlåt, jag mindes helt fel från din andra tråd!

nej, det är INTE kul. Vi har försökt ha koll på ÄL och allt i åtminstone fyra år , och innan dess sa vi "det blir när det blir" Så, det är dags att kolla nu kan man ju säga.
    jag trodde att man inte fick hjälp om man bevisligen fått ett redan, men det var ju helt fel.

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-03-29 15:48:44 följande:

Jaha ja...såg inte ditt inlägg. Lycka till! Jag är ett levande exempel på att det går bra.Vi försökte i sex år, inte två. Inte kul. Men nu.....
  • Ankan80

Välkommen hit Betty Boop!

Idag har jag myst med 2 månads bebis

• Betty Boop augusti2009

Tack.

Ååå så mysigt! Har du pojke eller flicka?
    Tiden går så fort, min fyller ett nästa månad, kan inte fatta var tiden tog vägen.
    Hur går det, får du sova något? Hur gick det med förlossningen?

Jag kände mig dålig/trött/ont i nästan tre månader efter förlossningen. Lillstumpan skrek på nätterna i två månader sen plötsligt en natt sov hon tolv timmar i sträck och har gjort så sen dess.
    Ja dessa små...man smälter.

Ankan80 skrev 2009-03-29 17:16:14 följande:
    Välkommen hit Betty Boop!Idag har jag myst med 2 månads bebis
  • lanovia 08

Nej Ankan har ingen bebis själv, däremot verkar det som hon har träffat en 2 månads bebis idag.
    Visst är de för goa Ankan. Var det lugnt för dig Ankan utan ledsna känslor? Verkar som du tatt det bra efter omständigheterna, glädjer mig.
    Är konstigt med de små, jag kan få ont när andra blir gravida. Och jag kan vara deppig för att det inte tar sig, men när man väl är med de små så är det svårt att vara ledsen. De är ju så goa vare sig det är ens egna eller inte. Är nästan skönt att man vet att man bara kan lämna över dem när man inte orkar längre.

• lanovia 08

Glömde förresten i fredags att hänga med i hurraropen över att kunna se bild på Ankan. Du ser ut som jag tänkt mig.

• passionsblomman

Ja du Betty Boop, här är det ju inte lätt att hänga med på vem som ligger till hur, men vi är en hel hög blandadesom väntar på att få hålla våra efterlängtade barn i famnen.

Ore, HvidBrud och Ingenjörsbruden är tre av dem som plussat, Ankan gjorde det med, men det blev katastrof och inte kul alls alldeles nyss, så nu väntar hon på plus igen, Jag är nog den enda som redan har en son, iallafall av oss om skriver oftsat(FÖRLÅT ifall jag glömmer någon nu...)
    Lanovoa, Ninnis och jag är ganska less på ETT streck på testen nu...

• lanovia 08

Gomorron gomorron alla goa människor! Vi bara väcka er till liv denna underbara måndag! Första dan på en ny underbar vecka!
    Veckan som kanske blir en av de viktigaste för många av oss. Blommis skall på gynbesök med gubben. Jag, och även Ninnis tror jag, har nu en underbar ny chans att få simmarna att hitta ägget. Betty Boop kanske får se ett plus?
    Ore, Hvidis och Ingejöris kan jag inte komma på något för. Så ni får väl helt enkelt räkna sparkar från bebis. Eller börja hoppas på en första sparken snart (ifall inte Ores börjat sparkas än menar jag).
    Ankan var ännu svårare för du försöker väl inte nu plus att du lyckas komma ner i vikt som du ville. Jaja du får ha en bra vecka bara så där.
    Hoppas nu inte jag glömt någon i farten

Hehe försöker bara smitta av lite glädje. Jag är så less på att vara deppad för att det inte tar sig någon gång. Nu är det glada toner som gäller. Och tar det sig inte denna gång heller så väntar hjälp runt hörnet. Och vet ni, solen lyser in genom fönstret!
    Och det bästa av allt är nog att stressen på jobbet har lagt sig. Har fortfarande massor att göra men ingen jobbig deadline att kämpa emot.

• Ankan80

God morgon Lanovia och alla glada i tråden!

Instämmer i det du skrev innan.
    En liten bebis är så söt o go att man glömmer allt i hela världen .
    Mannen fick också hålla och den låg där och hade det bra. Försökte nog göra 2an men tog i så den kräktes lite (hade nyss ätit) så det blev snabbt över till mamman så hon fick ta över

Tack för hurraropet

Jag är som sagt väldigt pigg nuförtiden. Känns som en nystart med ny mat och rosenroten.
    Väntar en indiankamp om 2-3 veckor kanske o sen på det igen.
    Dock hade det varit trevligt att få ett jobb innan, men men.
    Kanske har ett på G nu.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)