• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Jag tror Hvidis får en flicka och Ingenjöris en pojke. HELT spontant skrev jag det utan närmare eftertanke.

Nä Ankan, jag tro inte man får tacka nej alls.

om man blir uppsagd tex, får man fylla i papper där det står om man erbjudits fortsattaarbete på deltid och om man tackat nej. allt sånt påverkar åtminstone karensdagar och så.
    Säger man upp sig själv och sedan skriver in sig på af har man 40 karensdagar om jag inte minns fel. Det är TVÅ månader utan pengar. (man får ju ut för 5dgr/ vecka.)

• Hvidbrud

Nä, nu ska jag hem! Jippi! Tror jag hämtar sushi på vägen till min sjuke make. Ingefära är ju nyttigt...

• lanovia 08

Ankan helt rätt av dig att säga nej till jobbet. Visst skall man inte förkasta sina chanser till jobb och lön. Men det skall ju kännas rätt också. Om du inte tror dig passa till det så skall du heller inte utsätta dig för det.

Hvidis vad trevligt med en extra titt. Hmmm min spontana tanke var att det är en kille. Ingen aning varför, och helt tvärtemot Blommis.

Nu har vi byggt toamöbler, tänk rummet börjar likna en toa äntligen.

• andbeyond
    Ninnispinnis skrev 2009-03-31 11:23:04 följande:
    Vilken slogan det hade kunnat bli:"Fliselin, får den att stå av sig själv"
    *garvar*
  • andbeyond

Jag vill också ha kommit så långt i läkarutbildningen så man får se små sötingar vinka inne från magen.. känns som jag aldrig någonsin kommer bli klar med vad allt heter på latin *gäspar åt allt tråkigt*

• Ore

Jag tror att Hvidis får en liten tjej. Och Ingenjörsbruden får en pojke.

Jag tror för övrigt att jag själv får en pojke. Det tror min lillasyster också. Maken tror på en tjej, liksom min andra syster... Litet kul i alla fall att någon av mig och maken kommer ha rätt

• Ninnispinnis

Lanovia, byggt toamöbler?! *ser framför mig hur lanovia försöker bygga en toalettstol och¨kliar sig i huvudet*

Hvidis, jag tror Lillmuffins är en flicka, och Fladderbuset också...

• lanovia 08

ore Ja det hoppas jag innerligt! (att någon av er får rätt alltså)

Hehe, Ninnis, precis så. Har du aldrig köpt en toalettstol på IKEA? Det är välidgt intressant.

Folk säger att det är kul och trevligt att göra barn. Kan ju egentligen inte mer än att instämma. Men man säger också att man inte bör mysa oftare än varannan dag. Hur för 17 gubbar skall man fixa det när man får ett sug som aldrig tidigare skådats runt ÄL????!!!!

Ore skrev 2009-03-31 22:44:07 följande:
    Jag tror att Hvidis får en liten tjej. Och Ingenjörsbruden får en pojke. Jag tror för övrigt att jag själv får en pojke. Det tror min lillasyster också. Maken tror på en tjej, liksom min andra syster... Litet kul i alla fall att någon av mig och maken kommer ha rätt
  • Ninnispinnis

Hehe... Lanovia, det är ju bra att du märker att du har ÄL iaf

Nej mys på ni, det måste ju vara bättre med oftare än mer sällan?

• Ninnispinnis

Eller så får du väl låta maken vara delaktig varannan dag och ha egenvård de andra dagarna... Har hört att det kan ge de befintliga simmarna en extra skjuts

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)