• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Åh vad spännande det är!

Jag vet att Ingenjöris pratar om en Isak, men har ni pratt namn eller hur var det nu?
    Alla ni andra?

• Ore

Vi är helt överens om tjejnamn, och även om vi inte har något pojknamn spikat så hade jag ett förslag som maken tyckte var helt ok. Men man måste ju kolla om namnen passar också...

• Betty Boop augusti2009

Å vad kul!!!
    blä fy tjejbaciller

Hvidbrud skrev 2009-04-02 22:00:49 följande:
    Min bror var på UL idag. De ska få en FLICKA! de har redan två pojkar, så hon är så välkommen så. (även om den yngsta killen sa Blää, en tjej!
  • passionsblomman

Jaaa det måste man!

Det var så roligt, när vår son precis kommit-jag glömde förövrigt fullständigt bort att kolla vad det var för sort, jag ville bara vila och att ingen skulle trycka mer på min mage...
    så sprang de runt där och kallade honom sonen och gossen och vad det var. Vi hade pratat namn, men skulle ju se om det passade, men rätt som det är hörs genom rummet min MYCKET hesa röst(andades GANSKA mycket lustgas...) bestät deklarera: Han heter NN!

Jaså, sa min man nästan surt.
    Skull evi inte prata om det när vi såg vad han var för namn?

Så är det nu, sa jag bara och så var det med det!
    Han heter så, ingen plats för tvekan.

Ore skrev 2009-04-02 22:24:23 följande:
    Vi är helt överens om tjejnamn, och även om vi inte har något pojknamn spikat så hade jag ett förslag som maken tyckte var helt ok. Men man måste ju kolla om namnen passar också...
  • Ore

Ja, det gick ju snabbt. Mina systerdöttrar var namnlösa i 3 respektive 5 veckor innan föräldrarna enats om namn!

• passionsblomman

Ja, det var helkonstigt. Jag liksom hörde mig själv säga det bara.
    Jag har både ett pojknamn och ett flicknamn som jag tycker jättemycket om, men vad karln riktigt tycker om dem, det vet jag inte, det är ju inte riktigt så aktuellt ämne än heller. Men man hade ju några förra gången.
    Pojknamn har jag massor jag tycker är så fina!

• Ankan80

God morgon!
    Nu har jag också börjat med vårjacka!
    Fast det var -1 i morse
    Är det vår så är det...

• lanovia 08

Godmorgon! Då är det sista arbetsdan på denna underbara vecka. (sedan hur underbar den har varit egentligen behöver vi inte gå in djupare på. men tycker jag klarat humöret bra trots att det varit jobbigheter)

Visst är det vår så är det. Jag har också börjat med vårjacka, dock behövs det en fleecetröja, halsduk och vantar på morgonen. Men april tillåter liksom inte vinterjacka...

Jag har tydligen bestämt mig för tjejnamn. Konsulterade det med maken igår som tyckte att ja det namnet är fint. Det ploppade bara upp i min hjärna för några dar sedan, oh det hade varit fint om vi någon gång får en tjej. och inatt drömde jag att vi fick en tjej som mycket riktigt hette Ellen.
    VAr jättejobbigt dröm. Det var så verkligt, men jag glömde bort henne hela tiden. Gick i från henne, kom på att hon inte fått någon mat på hela dan men insåg också att jag inte hade någon mjölk att ge henne. Usch vad jobbigt det var.
    Mitt upp i allt detta drömde jag att en utan min bästa vänners man var dum mot henne (kompisen alltså). Han ringde och tala om att han försökt dränka henne. Fy vad hemskt det var. måste ringa o kolla så hon är ok....

• Ninnispinnis

Hej sötnosar!

Har läst ikapp, och det var massor jag tänkte att jag skulle kommentera, men nu när jag är på sista sidan så kommer jag såklart inte ihåg vad...

Stor kram till Blommis i alla fall, vad glad jag blir att det inte var något fel! Skön att slippa ordinerat mys... Jag känner på mig att det blir fullträff snart!

Just det, såg i Lanovias "kompis" FL-länk att var tredje dag (+/-) är optimalt. När jag tänker efter så har vi faktiskt haft precis den frekvensen sista tiden (tror det är ÄL-tider dessutom), tack vare hotelldaten i Sthlm i onsdags I kväll kommer maken hem igen, så vi får väl försöka "keep up the good work"

• passionsblomman

Helloooo!
    Solen skiner rakt på dataskärmen, så jag ser faiken inte vad det står knappt.
    Undrar om det är en hint att jag ska uuuuut i våren istället...

Hoppas att du känner på dig rätt Ninnis!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)