• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Har ju tidigare skrivit att jag tror Fladderbuset är en flicka, men jag börjar tveka lite... Får lite pojkvibbar nu, Ingenjören...

• Hvidbrud

Tror också att fladderbuset är en kille... Kanske får vi veta nästa vecka? Eller, vill ni vänta ingenjören?

• ingenjörsbruden

Hvidis: *wiiiiiie* Oooooh så härligt!!! *klapparopussarpålillmuffinsan!*
    Skönt att allt såg bra ut!! Är BF fortfarande planerad till 29/8?

Traditioner är till för att förändras!!

Ninnispinnis skrev 2009-04-07 11:37:53 följande:
    Har ju tidigare skrivit att jag tror Fladderbuset är en flicka, men jag börjar tveka lite... Får lite pojkvibbar nu, Ingenjören...
    Hihihi....ja det ska bli spännande att se vad det blir!
    Det är rätt surt för min stolthet om det är en flicka när jag varit så säker på att det är en kille hela tiden.
    Men eg spelar det ju ingen roll....men jag kommer DEF att få höra det av maken....du är ju alltid 1000% säker på allting men när vi fick battingen så hade du fel.....lär nog aldrig få glömma det då! En stor fördel med flicka är att tillgången till att få låna beg flickkläder är större i bekantskapskretsen.

Oooooh jag är så glad för lillmuffinsan!!!!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-07 12:00:56 följande:
    Tror också att fladderbuset är en kille... Kanske får vi veta nästa vecka? Eller, vill ni vänta ingenjören?
    VÄNTA???!?! Nja...det kan jag knappt stava till!! *hahahahaha*
    Vi har fortfarande inte bestämt oss om vi vill veta eller inte...blir överläggning under påsken misstänker jag!
    15:e kl 11 ska vi på UL!
  • Hvidbrud

Jag har inte drömt en enda gång att det skulle vara nått annat än en tjej. Och du drömmer ju om lille Isak hela tiden, så jag tror på dig! Kan man drömma attt man är ute och kör en runda i en brun plychsoffa så kan man drömma om bebisen. Det är min teori...
    Vi är fortfarande på samma BFdatum.
    hos oss är det tvärt om med kläder. Nästan bara pojk-kläder. Bara min bästis i hela familjen och omgängskretsen som fått en flicka och on är ju snart 4!

• Ninnispinnis

Nu märker jag att jag gärna vill säga "Lillmuffan", men det går ju inte?

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-04-07 12:18:34 följande:
    Nu märker jag att jag gärna vill säga "Lillmuffan", men det går ju inte?
    Nääää....Lillmuffinsan!! Säkerligen INTE grammatiskt rätt för 5 öre.... hahahaha

Bra teori om bebisdrömmar o drömmar med motordrivna plyschsoffor....ligger helt klart en massa logik i det!

Är lite irriterad på att det inte finns så mkt könsneutrala kläder.....antingen tufft med döskallar o blå/grönafärger eller spets o blommor o ROSA!!!
    Nåja barnen kan väl 1 färg sen iallafall...
  • Hvidbrud

Ja, jag håller med fullständigt. Måste hon bli en tyllprisessa bara för att hon är en tjej (och att hennes mamma envisades till att vara det på 70talet när allt skulle vara bajsbrunt och orange) Nä.Vi får starta ett företag som designar, syr upp och säljer könsneutrala kläder.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)