• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-08 12:41:08 följande:
    Gullig han, din son! Såhg att jag missat hälften av alla inlägg idag.. Konstigt. *kliarmigihuvudet*NU ska jag ta teet och boken som ninnis gav mig (order om) och lägga mig ner. (rooibus med hibiscus och en bok om sjärilar och kastanjeträd och cayotes... konstig är den, men lite tantsnusk rymmer den också och det är ju aldrig fel!).
    Höhöhöhöhö tantsnusk är i princip ALLTID rätt!!

Smälta in i karlsloken....ja det var en bra formulering!!!
    Exakt så är det!!

Ankis: Har du osså blivit drogad med sömnpiller?! Jag skulle lätt kunna gå i ide just nu.....*zzzzz*

Blommis: Usch då...hoppas att det bara är allt knatande i går som mosat till dig o inte något dumt förkylningsvirus.
    Så gullig din son är!!! *smälter*

Celeste: Ja ring...men glöm inte att de INTE titulerar sig cykelreperatörer!!! *hihihihi*
  • passionsblomman

Buuuhuuu!

Jag VÄGDE mig just!
    Och vad skulle detvar bra för? Jo jag ska föra dagbok igen över mina promenader ochså vikt och mått varje vecka, och jag var ju tvungen att kolla startvikten(som ju egentligen skulle kolats för ett par dagar sedan)
    jag har ju fattat vartåt det lutede, så jag har låtit bli...

Förra året, den 2/4 fick ja mitt livs chock och startade mitt gå-projekt.
    Sedan har jag slutat gå och på 8 månader gick jag upp allt jag gick ner på 8 veckor.

NU idag visar vågen YTTERLIGARE 0,7 kg.
    Så, jag väger idag, nästan 6 kg mer än jag gjorde när jag gått alla mina 40 grav veckor för 8 år sedan.

Det suger &%#&/%()%)(/%)% faktiskt och lyckas en graviditet nu, ja då blir det TUNGT! Alltså: mina benhinnor MÅSTE hålla och jag MÅSTE gå, för såhär kan jag inte ha det!

• Ankan80

Passionis:
    Men du vet väl att en våg alltid lägger på typ 10 kilo för att jäklas?

Min med

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-08 12:49:27 följande:
    Buuuhuuu! Jag VÄGDE mig just!Och vad skulle detvar bra för? Jo jag ska föra dagbok igen över mina promenader ochså vikt och mått varje vecka, och jag var ju tvungen att kolla startvikten(som ju egentligen skulle kolats för ett par dagar sedan)jag har ju fattat vartåt det lutede, så jag har låtit bli...Förra året, den 2/4 fick ja mitt livs chock och startade mitt gå-projekt.Sedan har jag slutat gå och på 8 månader gick jag upp allt jag gick ner på 8 veckor.NU idag visar vågen YTTERLIGARE 0,7 kg.Så, jag väger idag, nästan 6 kg mer än jag gjorde när jag gått alla mina 40 grav veckor för 8 år sedan.Det suger &%#&/%()%)(/%)% faktiskt och lyckas en graviditet nu, ja då blir det TUNGT! Alltså: mina benhinnor MÅSTE hålla och jag MÅSTE gå, för såhär kan jag inte ha det!
    Åhhh Blommis, såna vägningar suger (mktfulaord)!
    *KRAMAR JÄTTEHÅRT*
  • Hvidbrud

Det klarar du! Ta och få tag på pitbullen Mikis i glädjas med tråden- hon är en inspirator till 1000!
    Lovar att peppa och peppa!

• passionsblomman

Fy! Det känns helt overkligt att läsa BMI skalor och minnas tiden runt 26 år och inse att jag faktiskt skulle kunna väga 25 kg mindre än jag gör och ändå inte vara nera på underviktsgränsen! Vad hände?!?

I min hjärna är jag en litn och ganska nätt person...men i verkligheten har det skett en ganska stor förändring, sådär lite i smyg, något kilo eller två per år i tolv år...
    Så kan man ju inte låta det fortsätta. Då kommer man ju att dö innan 50 i ågon hjärtsjukdom!

• Hvidbrud

Fick dra fram vågen... Har gått upp 9kg sen jag blev gravid... Kanske därför kroppen säger stopp nu! Är bara halvvägs igenom och har bara 5kg kvar att gå upp...

passion, du ska nog se till att slänga bort några av de där kilona du inte har lust att släpa runt på. heja dig! Ibland är det ju just ett sånt SHIIT ögonblick som krävs för att man verkligen ska ta det på allvar. Normavligt gör ju också att det är lättare att bli gravid (nu vet jag ju absolut inte var på BMIskalan du ligger Inget personligt).

• passionsblomman

Ja jag vet, förra året fick jag ju ett sånt, och gjorde jätteduktigt ngt åt det. Nu känns det nästan värre, bara för att jag står här i år IGEN och det tom har blivit VÄRRE! Snacka om att det gör skillnad också att jag inte står och går hela dagarna som jag gjorde på mitt jobb!

Samtidigt vill jag inte bli hysterisk och BANTA för det tycker jag är värdelöst och jag tror inte det gynnar graviditet heller att sätta kroppen på ngn svältkur, utan jag vill ge den allt den behöver och röra mig mer. Det funkade ju sist.
    Dessutom kan det aldrig vara dåligt att stvagå även om jag sedan är gravid, utan det måste ju vara bara nyttigt.

Hvidbrud skrev 2009-04-08 13:13:41 följande:
    Fick dra fram vågen... Har gått upp 9kg sen jag blev gravid... Kanske därför kroppen säger stopp nu! Är bara halvvägs igenom och har bara 5kg kvar att gå upp...passion, du ska nog se till att slänga bort några av de där kilona du inte har lust att släpa runt på. heja dig! Ibland är det ju just ett sånt SHIIT ögonblick som krävs för att man verkligen ska ta det på allvar. Normavligt gör ju också att det är lättare att bli gravid (nu vet jag ju absolut inte var på BMIskalan du ligger Inget personligt).
  • Ninnispinnis

*ser framför mig hur ingenjören sitter i sin makes bröstficka som en liten televinken och vinkar*

• Ninnispinnis

Blommis, gumman!

Detta fixar du! Vi är, som Hvidis säger, hejare på att peppa. Promenader är kanon, du behöver definitivt inte banta! Och tänk så här - nu har du ju kommit igång jättebra med promenaderna, och då kan det ju bara gå åt ett håll

*kramar om och säger att detta fixar vi tillsammans, både formen och kulmage av rätt anledning*

Ok, nu börjar jag:

Jag ska träna cirkelgym ikväll, 60 minuter. Vilken motion ska du utföra?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)