• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Heja Blommis! Och vad mysigt med bio och lunch med sonen

Köpte med mig sushi efter träningen, unnar mig ett glas vitt och väntar på att maken kommer hem närsomhelst... Sämre kan man ha det!

• passionsblomman

Jaaaaa, sämre kan man ha det!
    Rätt åt dig!

Ninnispinnis skrev 2009-04-09 22:13:32 följande:
    Heja Blommis! Och vad mysigt med bio och lunch med sonen Köpte med mig sushi efter träningen, unnar mig ett glas vitt och väntar på att maken kommer hem närsomhelst... Sämre kan man ha det!
  • Hvidbrud

En sån underbar dag som väntar utanför fönstret. Tänk vad som kan hända i naturen på en dag! Vill inte missa ett ögonblick! Ginsten står gul och grann och vitsippor hittade jag igår (i köpenhamn!) Tror det är en rönn som står sprängfärdig brevis körsbärsträdet och boken är så så så nära! Såg topparan på de fiina mangoliablommirna som trängt igenom det håriga höljet. Snart snart!!!
    Nu får tiden gärna gå i slowmotion!

• Ninnispinnis

Underbart, Hvidis!

Nu ska jag ut i trädgården och skyffla macadam (?)

• Ninnispinnis

Heja Blommis! Jag har grävt, skyfflat, burit, sågat, skruvat och jobbat ute hela dagen, nu är det dags för grill Helstekt fläskfilé med klyftpotatis, mums!

• passionsblomman

Hemma igen!
    jag har fått chans att mäta mina steg bättre och jag har gått längre än jag trott förut, för mina steg är inte alls så korta som räknaren stod på. HA! Så, idag har jag gått över 14 km med mina stavar. Jag är skitstolt-och har skitont i benen av och till-och har skaffat mig en finne på ett onämnbart ställe av allt skavande..

• Ninnispinnis

Bra Blommis!

Jag har träningsvärk i muskler jag inte visste att jag hade efter allt grävande, skyfflande, kånkande, sågande, skruvande och spikande... I kväll ger vi oss inte förrän alla brädor är på plats!

Ingenjören, du frågade hur stort trädäcket blir, och enligt maken blir det 40 m2

Nu ska jag ta en snabb powerwalk innan bygget fortsätter, tudiloo!

• Ankan80

*vink vink*
    Va duktiga alla är!

Skall snart ut o springa o sen trädgårdspyssel...
    Man blir ju så inspirerad av det fina vädret.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)