• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden

Celeste: Skönt att cykeln verkar funka bättre nu....men det är kanske lika bra att kolla upp "underredet" hos reperatören så att man vet att allt är ok. Mest så man kan slippa att oroa sig o fundera på om ngt är fel.

Blommis: Sådan info är guld värd...eller ja...kanske inte liknelsen med toabesök *hihihiihi*......har inte riktigt tänkt på det att det är olika skeden osv.....Positivt tänkande o att fokusera på att "om en stund" så har vi battingen här hos oss är nog osså bra att försöka ha i huvudet under förlossningen.

• passionsblomman

Gnyyyyl...idag är jag alldeles mör i kroppen. Kanske får man en vilodag när man i tio dagar gått minst en mil om dagen? Men jag ska gå en lite runda iallafall-snart.

Eftersom det är mulet, borde jag verkligen putsa fönstren, men jag vill inte. jag vill se på en bra film eller nåt.

• Ninnispinnis

Hej tjejer!

Ni verkar ha haft en härlig påsk med massor av promenader, trädgårdsarbete, botanik, Tyskland och jättestora påskgodisar

Vi håller fortfarande på för fullt med trädäcket, vi får se om det kommer på plats idag....

Hej så länge!

• Ninnispinnis

Det är klart att du kan ta en vilodag när du kämpat så bra! Det viktiga är ju att du har kommit igång, och det har du ju verkligen!

• passionsblomman

Ja tänk,-det HAR jag verkligen! och vågen visade ner 0.9 kg igår. Det tänker jag minsann vara lite mallig över, för det är INTE pulver och svält, utan aktivitet.

Vad härligt det låter med ett nytt trädäck...
    Vi har en väldigt rörig altan härutanför, den hade vi behövt röja av, men sambon tyckte han behövde viiiila igår eftermiddag och då gick jag ut och gick istället.
    Kanske idag, lite röjning..

Ninnispinnis skrev 2009-04-13 11:28:22 följande:
    Det är klart att du kan ta en vilodag när du kämpat så bra! Det viktiga är ju att du har kommit igång, och det har du ju verkligen!
  • Ninnispinnis

Men det är ju skitbra!! Heja dig som har (bokstavligen) gått ner nästan ett kilo! Jag är stolt över dig

Heja heja, jag tror på dig Blommis!

Nu ska jag köra in till Hornbach och köpa träolja, bits och ett olivträd

• Hvidbrud

Åh! Det skulle vara jätte mysigt! De stänger kl 4!
    Just nu sitter jag och lillmuffin och letar klänning på nätet. Ska på skärgårdsbröllop i pingst till min barndomsbästis och jag vill känna mig fin... Men det är svårt att veta hur stor jag kommer vara då... Tycker att jag växer så det knakar! Livmodern ligger över naveln nu! (börjar bli lite syngre att andas och inte så mycket plats i magsäcken mer...)

Ni skulle se körsbärsträdet här ute Det är ROSA!! Åh! Vackert...

ingenjörsbruden skrev 2009-04-13 11:00:00 följande:
    Vad ska du o lillmuffin göra idag? Blev så himla sugen på att åka över bron o hälsa på dig o spatsera i Botaniska!
    Tror att vi ska gå ner till sjöarna idag och titta på folk och kanske äta en glass... Mmmm...

Sen ska jag lista ut hur vår scanner fungerar. Ska scanna skattepapper till vår ev. blivande hyresvärd som hon vill ha i morgon...
    Det händer inget när jag trycker på start-scanning-knappen...

Bravo Blommis! Heje heja! Paus idag så benet får lite vila och du kan återuppbugga muskulaturen. Åh, vad du är duktig! *stolt*

Ninnis: Härligt väder att jobba i, måste jag säga.
  • Ninnispinnis

Blommis förresten, nu tycker jag att du har förtjänat ett par MBT-skor!

• lanovia 08

Hej alla. Nu är även jag tillbaka här. Har överlevt påskens flängande, idag har vi varit hemma hela dan. Sååå skönt.
    Det är ju väldigt trevligt att träffa alla men önskar att det kunde vara mindre krav på att göra det just precis vid högtiderna. Menmen...

Idag har vi varit i trädgården och röjt, hela min kropp värker av utmattning nu. Framförallt brösten.... Det laddar väl inför indianbesök antar jag.

Blommis, klappa dig själv på axeln nu. Hurra vad duktig du varit!!! Efter detta förtjänar du lite godis (man måste unna sig det någon gång i veckan) om du inte redan ätit detta hela påsken.

Hvidis förstå att du saknar mannen. Brukar inte ta så lång tid innan skönhetskänlan över att vara ensam byts ut mot saknad. Men nu är du en dag närmare hans återkomst!

• passionsblomman

Å ad det är bra med all peppning man får av er gulliga gulliga tjejer!

Jag är faktskt mycket nöjd med mig själv och jag har just kommit in efter att ha varit ute och bara fingått, så jag iallafall samlar lite steg och mjukar upp de ömma stela lemmarna lite. Det var skönt och lagom och våren är ju bara för underbar. Lammungarna nere i hagen tror jag är det sötaste som finns, med sina spröda "määä" och roliga små skutt.

Imorgon ska jag ju till stan för det där ultraljudet, så kanske skulle jag ta och prova sådana där skor då...
    men köpa dem får jag nog vänta lite med, eller jag ssssfår räkna lite. Kan de inte ha ett specialerbjudande, just för passionsblommmor i affären imorgon?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)