• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-04-14 13:35:46 följande:
    *väntar på att hvidis ska komma och lägga sig i solsängen mellan citronträdet och olivträdet*
    *kommer o slänger mig på direkt på terassen....mmmm trädoft*
  • Ninnispinnis

*serverar ingenjören och hvidis och alla andra som vill komma ett iskallt glas jordgubbssaft, hemlagad såklart*

• Hvidbrud

Mmm... gott! Härligt att vara just här, på solterrassen med härliga kvinnor och svalknde saft!

• lanovia 08
    Ankan80 skrev 2009-04-14 13:11:27 följande:
    Känner ni av något, ni som har BIM denna veckan?
    Ja jag har grymt ömma bröst. Kan inte minnas att de brukar vara så här jobbiga, men det brukar de förmodligen. Också är jag trööttt. Vilket förmodligen beror på att det varit fullt upp hela helgen och nu första dan på jobbet denna veckan.

Håller tummarna för att du får jobbet.

Ore, tror folk har en tendens att se sånt. Särskilt kvinnor som redan varit gravida själva.
    Visst kan det ta sig vilken månad som helst. Men jag har liksom lagt ner hoppet av någon dum anledning.

Hur har det gått för Blommis idag?
  • Ore

Hmmm... Men det är ju mina manliga kollegor som hävdar att de ser det? Jag har inga nära kvinnliga kollegor, typ. Den kvinnliga kollega jag jobbar närmast vet att jag är gravid, och hon skulle aldrig säga ett ljud om det. (Hon är också gravid, fast med BF drygt 3 mån före mig...)

• Ninnispinnis

Min närmsta kollega (som påstår sig ha lite "övernaturliga" förmågor ibland) frågade idag om jag är gravid :-O Hon sa att det var något annorlunda med mig, att jag liksom strålar... Jag svarade att det nog bara är för att jag har linser på mig för första gången på jobbet

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)