• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Så dyra skor har jag i mitt liv aldrig köpt! De FÅR inte vara dåliga eller ge blåsor, för det har jag inte råd med!

• lanovia 08

Vad bra att du fick din undersökning Blommis, då får vi se hur det går på torsdag.

Hoppas din kollega har rätt Ninnis. Jag var hos optikern idag, satt då och funderade på om man kunde se i ögonen om någon är gravid. Kommer hem och läser alla era inlägg om folk som kan se i ögonen. Hmmm... jaja hon sa inget ialla fall.

nu skall vi städa köket, jag skulle hellre lägga mig i soffan. är så tröööööttttt.

• passionsblomman

Underligt det där...jag vet flera kvinnor som säger sig se direkt på andra kvinnor och att det syns i ansiktet!
    Själv hade jag aldrig i livet kunna hålla masken om någon frågat och jag var gravid. DÅ hade det synts kan jag lova. Värsta flinet hade det blivit.

• Ninnispinnis

Har också gjort VUL idag... Blev inte ett dugg klokare och märkligt irriterad och nedstämd. Gyn var allmänt förvirrad och sa att "nej man kan inte se ärrbildningar på äggledarna för då måste man göra en äggledarundersökning och det gör man inte på ett så här tidigt stadie". Men det var ju därför jag kom dit! När jag ringde sa jag att jag vill kolla om mina äggledare är ok.

Jaja, gjorde ett VUL och "där är en äggstock, där är en till, och där är livmodern, den är tillbakalutad". Jaha? "Slemhinnan ser fylld ut så det passar med att du snart ska ha mens." Inte gravid då, alltså, frågade jag. "Nej, det ser inte så ut". Nähä.

Men hon skrev ut Pergotime eftersom min cykel är oregelbunden, och jag ska dit på provtagning på dag 2-4 för "den stora blå lablistan" och "den gula listan", samt 7 dagar före mens för "den lilla blå listan". Det är ju j*ligt lätt när det varierar mellan 28 och 54 dagar. Det är ju pga oregelbunden mens jag ska göra det?! "Nej, den kan du hoppa över om du inte vet när det är". Sen ska jag komma och göra ägglossningstest dag 23-25, och ha samlag varannan dag mellan dag 10-20, vilket helst ska markeras med ett "S" på kvinnokalendern jag fick. Kanske ska ta tjänstledigt närmaste månaderna för att ha samlag och ta prover? Annars lär det bli svårt att hinna med... Inte ens sköterskan i receptionen fattade vad gyn menade med sina små lappar och listor, och skrattade lite trött när jag kom med dem.

Jag orkar inte detta! På riktigt! Jag funderar på att ta Pergotimen som visst ska vara ÄL-främjande, men skita i resten. Känner för att gråta eller skrika lite, oklart varför. Maken är såklart borta i en vecka.

Ska gå ut och avreagera mig men att dra i lite skruvar med skruvdragaren. Bajs.

• Ninnispinnis

Just det, dessutom påstod hon att det kan vara så att jag tränar för hårt. Kroppen tror att den ska ut och jaga föda hela tiden, vilket kan göra att den inte ägglossar. Hypofysen, nånting. Jaha. Trodde det var bra för fertiliteten att motionera?

• passionsblomman

Men herregud Ninnis! Ja det är ju för att allt blir en sån jäkla apparat som jag dragit mig för att sätta igång någon procedur.
    Det är ju ganska fjärran från lust och roligtheter.
    Pratade just med min sambo som undrade hur det gått idag, och vad som nu framöver kommer hända.
    När jag sa att vid äl ska han ju vara med på kliniken sa han
    "jaha varför då???"
    Men ursäkta var i helskotta var du när vi båda pratade med läkaren sist? Då när han sa att "vi övervakar nu ÄL via UL och när det är dags, då blir det inseminering..."

nej, si DET hade inte min sambo hört... *suck*

• lanovia 08

Vad tråkigt Ninnis, hade ju önskat att hon kunde rett lite klarhet åt dig istället för tvärtom. Tycker som Hvidis ta Pergon och gå på de prover du kan och hinner. Vad gäller träning vet jag inte hur mkt och hårt du tränar. Men har hört det där förut om att för hård träning ställer till det med cykeln.

Blommis, hmm slutar alrig förvånas över hur vissa kan vara med i en diskussion men ändå missat hela poängen i slut ändan.

• passionsblomman

Jaaaaa! Det är väldigt förvånande och ibland lite mer frustrerande än vad jag klarar att dölja..

Jag tror han varit så inställd på det jag berättat om min väninna som fick åka hem och ställa klockan på 4 ggr det dygnet. Men jag SA ju hos doktrn"så vi hoppar över det då?"
    "ja, det är ingen idé att dra ut på tiden sa han!"

Överhuvudtaget är tendensen att hela tiden fråga MIG vad det är som ska hända och sådär, som om JAG vore nån jäkla expert som blivit VUL:ad och inseminerad i tid och otid. Jäkla karlar!

lanovia 08 skrev 2009-04-14 20:10:05 följande:

Vad tråkigt Ninnis, hade ju önskat att hon kunde rett lite klarhet åt dig istället för tvärtom. Tycker som Hvidis ta Pergon och gå på de prover du kan och hinner. Vad gäller träning vet jag inte hur mkt och hårt du tränar. Men har hört det där förut om att för hård träning ställer till det med cykeln. Blommis, hmm slutar alrig förvånas över hur vissa kan vara med i en diskussion men ändå missat hela poängen i slut ändan.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)