• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-08 11:24:32 följande:
    Oj oj, det låter lite rörigt. kanske skulle du ochså ha det bra av att få en underredeskontroll på cykelversta´n? Som alternativ terapeut skulle jag ju rekomendera att gå till en bra akupunktör också. De där kineserna vet nått om hur man reparerar cykler!Oh, tack för omstoppning the och boken, Ninnis. Gosar ner mig lite i kudden. Maken ringde precis och sa att han lyckats förlänga vårt kontrakt här till den 31/8 (BF!!! Tror det freakade mig lite att jag inte vet om jag kan bygga rede någonstans) men vi är på rätt väg i alla fall... Pappa gick i borgen för en lägenhet till oss idag eftersom vi inte är registrerade i sverige (annars kan vi inte bli godkände) Ska skicka in lite papper frn skattemyndigheterna om mitt företag, sen får vi svar... Men det är inte den lägenheten vi helst vill ha... Den vi vill ha tar sån tiiid... Det händer ingenting med dem. Men jag har lagt press på nu i alla fall!
    Misstänker att det är bo-stressen som påverkar dig. Skönt att ni kunde få förlängt till sommaren. Men bytet ligger lite jobbigt till med BF o så....
    Hoppas ni kan få lgh i Sverige ÄVEN om den inte är den bästa. Då kan du iallafall få bygga bo.

Ninnis: Cykelverkstad o underredeskontroll....perfekta kodord!! Hoppas att allt går bra på kontrollen! Vilken dag var det du skulle dit?
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-08 11:29:53 följande:
    kan tydligt se dig framför mig Gullis!
    Mmmmm...men han börjar nog snart bli rädd för mig....hahahhahaha!
    Skulle ju helst vilja sitta i hans bröstficka o bara mysa o vara näääääääära!
    Kärlekskrank höna....hahahahahaha! Nåja...han klagar inte än i allafall! Men nu har han ju lite uppskov med tanke på min champinjonodling....hahahhahah
  • Ankan80

Åhh...vem gav mig sömnpiller...????
    jag som var så pigg

har ju slutat med rosenroten nu när det ev. blir bebis igen

• Hvidbrud
    :- Åh, så spännande!!!

Ingenjören: Känner igen det där... man vill liksom smälta in i karlsloken!
  • Celeste97

Ni har förstås helt rätt, klart cykeln ska in på verkstad!
    Vet inte varför jag dröjt... Men det känns skönt att höra från nån annan om det är normalt eller inte normalt.
    Så.. ..får väl lyfta luren till reparatörn!

• passionsblomman

Åh GUD vad jag var trött idag då!
    Det tar att gå i solen flera mil...som det måste ha blivit att trava runt skansen precis hela dan.

Jag känner mig helt mosig! En känsla av förkylning som vill ta över min kropp och en kropp som bekämpar den sömnledes...

Celeste: jag tycker du ska tala med en gynekolog, åtminstone i tlefon. Det är alltid skönt att få lite proffs-ord bland alla egmna funderingar. Är allt helt normalt så gör det ju inget att du frågade, behöver du hjälp att styra upp cykeleländet så kuggarna drar som de ska, ja då är det bättre förr än senare!

Hvidis: ja jag veeeet det där med cykelläsandet! Jag har suttit likadant helatiden när Ninnis skrivit om cykeln och undrat vart det är hon cyklar egentligen..Vi hade någon liten urballad dialog om det några hundra sidor sedan...

Kräkas kan man visst det råka göra lite när som helst, det är ingen fara! Fast äckligt är det ju förstås.

Spela spel? Jamen det är ju skitkul!
    Men det är nooooga med reglerna och att ingen FUSKAR för då är jag inte mé.

Idag skulle det regna här, men det gör det inte än, och jag borde gå ut så min promenad blir av. Har hyrt en film som sonen vil att vi ska se NU och jag säger SEN...så nu tjatar han att jag ska gå så det snabbt blir SEN...

• Hvidbrud
    Gullig han, din son!

Såhg att jag missat hälften av alla inlägg idag.. Konstigt. *kliarmigihuvudet*

NU ska jag ta teet och boken som ninnis gav mig (order om) och lägga mig ner. (rooibus med hibiscus och en bok om sjärilar och kastanjeträd och cayotes... konstig är den, men lite tantsnusk rymmer den också och det är ju aldrig fel!).
  • Hvidbrud

He he... En gång var jag på loppis och köpte en hel flyttlåda med harlequin-noveller för en tia! Ojojoj! Det var härligt! Nu var det ju länge sen de blev utlästa och längesen jag läste harlequin, men det är ju så skönt dåligt skrivet att man måste njuta! (bara en lite parantes)

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)