• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Nu har jag promenerat en kort runda-det blev mörkt så jag hann inte hela idag, och så har jag pratat i telefon med han som har handelsträdgården. Han tyckte jag var lite för överkvalificerad för det relativt enkla jobbet, men var positiv till att jag kan hela perioden , bor i närheten, har egen bi loch dessutom är flexibel och van att hugga i.
    Jag tryckte på att jag mest vill göra detta för att det är roligare att jobba än att bara gå och dra, så han skulle fatta att jag gillar att vara aktiv.

Att jag strategitänker för att inte råka bli utförsäkrad från af och a-kassa vid en ev graviditet, behöver ju inte han veta.
    Han hade lagt ut annonsen idag, så om två veckor ska han ha bestämt sig.

• passionsblomman

Nu går jag och sussar. Imorgon ska det VUL:as igen, och på kvällen ska jag träffa en väninna-som för övrigt gått igenom hela proceduren, med klockat sex och allt, så hon VET vad man känner nu...! Så, vi får se hur sent det blir imorgon, ha en BRA dag alla!

• Ninnispinnis

Lycka till med VUL:et idag, Blommis! Gick det vägen för din väninna till slut? *hoppas*

Celeste, om du har lust och möjlighet att fråga din gyn så vore jag supertacksam! Lycka till idag

Lanovia, tummar och tår hålls febrilt

• Ankan80

Lycka till med jobbet blommis! Hoppas han inser att om du är överkvalificerad så är det en stor tillgång!!

Ninnis
    Kan också se hur du åker runt o svabbar!

Celeste
    Jag tror jag har koll, men har aldrig konfirmerat det med stickor.

• ingenjörsbruden

*mumsarpåenbitavLanoviassockerkaka...mmmm*
    Ore: Va synd att du inte hittade ngn klänning! Men det brukar häng på inköparen till affären....alla har inte samma sortiment...tyvärr.

Min klänning är svart med små vita prickar, v-ringad o skuren under bysten...väldigt 40-50-tals klänning...fattas bara röda pumps, röda läppar o stora lagda lockar så är man en riktig pinuppa....med gullig mage!! *hihihihi*

*serNinnisglidandesöverträdäcketmedborstarunderfötterna*
    Starkt jobbat o du är def värd mysstund med din braiga bok!

Blommis: Låter lovande med lite jobb i ett par veckor!
    Hoppas VUL går bra i dag o att du o vänninan får mysigt på kvällen!

Tog sovmorgon idag...sov enda till kl 7...välbehövligt!
    Börjar få smått panik inför festen...har inte gjort festhäftena...ska iofs inte vara så avancerade...men ändå!!!
    Nja...det blir nog till att slita i helgen!

• Ninnispinnis

Köpte faktiskt stickor igår, när jag hämtade ut Pergotime. Får se om jag använder det, men det kan ju vara bra att se om jag ägglossar. Kan ju bli dyrt om cykeln är på 52 dagar som sist... Är på dag 30 idag, så nu hoppas jag att indianerna har vett att dyka upp i normal tid...

• Ninnispinnis

Ingenjören, när är det festen är?

• Ore

Låter som en snygg klänning ingenjöris Såg inget åt det hållet. Allt jag hittade hade spetsar OCH volanger OCH blommor och massa annat rysch. Too much, helt enkelt. Men den Lindex-butiken jag var på är inte så stor, de har kanske inte hela sortimentet. Ska se om jag hinner ta en längre shoppingrunda fredag eller lördag...

Blommis, lycka till med jobbet! Hoppas du får det!!!

Lanovia: Jag fortsätter att hålla tummarna här, inför BIM...

• lanovia 08

Blommis lycka till idag.
    Vad gäller jobbet får vi hoppas att det inte ringer någon mindre kvalificerad som han hellre vill ha. Du är ju den perfekta!

Usch vad fisen har satt sig på tvären idag. Är illamående och svintrött.
    kan inte de eländiga indianerna bara komma så slipper jag fundera mer. de får gärna komma en dag för tidigt om de är så, om de nu tänker komma.
    Har varit så skönt de två sista månaderna då jag varit så gott som helt utan konstiga symptom. Inget magont, inga öma bröst, inget illamående. *drömmer mig tillbaka*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)