• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Och ingen fattar någonting.
    Själv verkar jag ha slagit upp en uppslagsbok läst på alla symptom man kan ha som gravid och sedan tryckt in dem i min kropp.

ingenjörsbruden skrev 2009-04-16 15:54:50 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-04-16 15:50:47 följande:
    *o jag fortsätter att strosa runder med händerna på ryggen, blicken i skyn o visslandes*
  • Ore

Jag har BF i mitten av november och plussade för drygt en månad sedan... Sista mensens första dag 9/2...

• Ore

Så det blir nog ett januaribarn om man plussar nu, enligt vad det beräknas till i alla fall...

• lanovia 08

HÅller tummarna för Ankan.
    Har säkert missat massa viktigt nu som jag borde kommenterat.

• lanovia 08

Årskiftet/slutet av december borde det ju bli...

• Ankan80

tack tack

om jag haft BIM nu på söndag har jag BF den 27 dec

• ingenjörsbruden

lanovia: gå in på gravid.se där kan du lägga in datumet för din senaste mens så räknar den ut till dig....den stämde klockrent med vad Barnmorskan sa.

39 v o 6 dagar brukar en normal graviditet räknas som.

lanovia 08 skrev 2009-04-16 16:13:53 följande:

Och ingen fattar någonting. Själv verkar jag ha slagit upp en uppslagsbok läst på alla symptom man kan ha som gravid och sedan tryckt in dem i min kropp.
    *o ingis fortsätter sin vandring med tummarna gömda på ryggen o fortsatt visslandes....snart kramp i kinderna*

Jag trodde själv att indianerna var på väg...det var snarlika symptomer...men liiiiiite annorlunda när jag BIMade i dec.
    Men jag säger ingenting...ingenting om dina/era symptomer!
  • Celeste97

Ankan80 skrev 2009-04-16 15:39:45 följande:

...dock har jag blivit kallad till en intervju. Ett annat jobb som landskapsingenjör som jag sökte i förmiddags....har ju inte fått jobbet, men känns ju lovande iaf...
    Låter spännande! Men vad gör en landskapsingenjör egentligen? Bygger berg och gräver gropar (som andr kan falla i)?
  • Celeste97

ingenjörsbruden skrev 2009-04-16 15:26:18 följande:

Hmm har hört ngt om att man plockar ett antal ägg o intruducerar spermierna för ett ägg.....sedan ske den naturliga processen
    Annars skulle det ju vara ett lustigt jobb!
    "Hej, jag heter Celeste och jag är spermieväljare!"
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)