• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Betty Boop augusti2009

Oj då! Jag hänger absolut inte med i tempot här inne.
    Med lilla busan så finns inte tiden men jag tittar in lite då och då.

Blommis - såå spännande!

• lanovia 08

Nej här är inte lätt att hänga med alltid.

Blommis nu närmar det sig. Gud så spännande. Tänk om det blir ett plus nu snart!!!! ihhh

Själv funderar jag på om jag skall testa redan imorogn bara för att få konstaterat att det inte är något eller om jag skall vänta. Vi skall på kantarellsökkurs ihelgen. Känns bra så jag kanske kan tänka på något annat...

• Hvidbrud

Så! Nu har jag anmält mig till en födselförberedande kurs! Nu ska jag träna bäckenbotten och andningsövningar! *klapparmigpåaxelnochkännermigduktig*
    *påminnermigomattdetinteräckerattanmälasigmanmåstegåditockså*

• passionsblomman

OMG vad ni har knattarat ikväll! Ingen idé att försöka kommentera allt detta så här sent!
    jag ville bara kika in och säga hej på er allihop innan jag skallar kudden.

har haft en JÄTTETREVLIG kväll och dessutom strosat över sööööders höjder och down memory lane, och kommit ihåg att det fanns en tid då det var bara sambon och jag, sommar i Stockholm, solnedgångar och ett liv innan man ens tänkte på dammsugning och disk.
    Om jag blir rik som ett troll någon gång, då ska jag hiva ut ngn av dem som hålls i de där små söta kåkarna högst uppe vid Mariaberget och sitta där och författa eller nåt.

Nu, ska jag istället sova, i min vanliga säng under vars madrass det inte prasslar alls.
    Puss på er!

• lanovia 08

Söderns höjder där är fint. Där bor min morbror, men honom får du inte kasta ut.

Någon mer som är vaken ännu? Blommis borde ju vara ialla fall. Jag vaknade 1h för tidigt idag, det händer inte ofta. Var tvungen att gå på toa och upptäckte hur ont jag hade i vänster börstet då satte tankarna i gång och jag kunde inte somna om. Vänster bröstet riktigt värker, eller snarare hugger till mellan varven.
    Började tänka, men herregud tänk om jag är gra... (öjöjöj tänker inte ens uttala ordet med tanke på kommande besvikelse), jag som bevisat för mig själv att jag inte kan bli det.
    Tittade förresten på den gravid.se igår Ingenjöris, OM jag säger OM med stora bokstäver det skulle vara något så ska detta OM anlända till jorden 25 dec. Hehe charmigt, NOT. Men hellre julbarn än inget alls!

*stoppar ner huvudet djupt i sanden igen*

Nu skall jag göra mig i ordning för jobbet istället

• Ninnispinnis

Lanovia, jag var vaken vid den tiden, dock inte vid datorn... Nu är jag på jobbet. Kantarellsökarkurs?! Låter supermysigt! Du brukar väl inte ha SÅ starka symptom vid BIM? Antar att du inte testade idag? *tumme hålls*

Hvidis, såna kurser kan nog vara jättebra! Bra att du kommer iväg

Celeste, kanske en ny karriär?

Ankan, wiihii! Heja dig! *undrar hur jag ska få någonting gjort med alla tummar som ska hållas*

Lillasyster tipsade mig om en trend som jag helt har missat: jeanstights! Ser ut som supertajta jeans, men är bekväma som tights. Jag som älskar tights, och tycker tajta jeans är snyggt men inte så bekvämt. Var tvungen att köra förbi köpcentret och köpa 5 par (!) i olika nyanser och varianter Sa till maken att jag var tvungen att tröstshoppa lite pga gynbesöket och allt, då sa han "Det gjorde du rätt i, hjärtat" Gulle honom!

Efter jobbet idag ska jag köra upp till bästisen i Småland och ha tjejhelg, så mysigt!

• Ninnispinnis

*förbereder mig för att sätta mig i hörnet och krampaktigt hålla tummar och tår för blommis och herr blommis och burken och ägget och...*

• lanovia 08

*tiitar upp* Nej det brukar jag inte, inte så här starkt. Men konstigheter brukar jag ju ha. Idag är BIM ialla fall. Nej jag testade inte. Vi enades om att vänta några dar (eller till imorgon ialla fall ). *kör ner huvudet igen och tänker inte OM*

Det är alltså hunden som skall lära sig hitta svamp, inte jag. Även om jag kanske också skulle behöva lära mig.

Låter som en mysig helg Ninnis.

Oh undrar hur det går för Blommis.

Vilken tid har Ankan intervjuv?

• Ninnispinnis

Jaha, jag trodde det var ni som skulle lära er hitta svamp!

Ankans intervju är på måndag, tror jag.

*stoppar ner huvudet bredvid ditt i sanden*

• Hvidbrud

Vilka fina gumpar ni har när ni står så fint på rad!
    De där tightsen verkar ju smarta, Ninnis. (jag liknar en morot i tights, men det är så snyggt på de som kan bära dem!)

Håller också alla tummar för er tre BIMmare och för blomman som, vemvet, kanske bär frukt idag! Iiiihhh!!

vaknade också tiiidigt idag... Kunde inte somna om. Hälde sen müsli på hela golvet... Kladdmaja! sopade upp och sitter nu och väntar på att min städlust ska gå bort. Det är ju roligare att sitta här med er

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)