• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Celeste97 skrev 2009-04-16 14:41:00 följande:
    Jag har funderat på en sak. Om man gör IVF, vem är det då som väljer vilket ägg och vilken spermie som ska användas? Finns det urvalskriterier? ?-)
    Hmm har hört ngt om att man plockar ett antal ägg o intruducerar spermierna för ett ägg.....sedan ske den naturliga processen.....inte alla ägg blir embryon...har hört ngt om att 3 av 10 ägg är bra.....o får man många bra embryon så kan man frysa in för att skaffa syskon i framtiden.......
  • Ankan80

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhh...

*håller på att spricka av glädje o nervösitet och allt möjligt*

nej, är inte gravid...

dock har jag blivit kallad till en intervju. Ett annat jobb som landskapsingenjör som jag sökte i förmiddags....

har ju inte fått jobbet, men känns ju lovande iaf...

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-04-16 15:39:45 följande:
    Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhh...*håller på att spricka av glädje o nervösitet och allt möjligt*nej, är inte gravid...dock har jag blivit kallad till en intervju. Ett annat jobb som landskapsingenjör som jag sökte i förmiddags....har ju inte fått jobbet, men känns ju lovande iaf...
    Ohhhh så snabbt!!! *wiiiiiiiie* Så roligt!!
    När ska du dit?
  • lanovia 08

Skum läkare!!! Ring en annan eller vänta först och se vad som händer denna gång.

SEr framför mig hur jag och Ninnis står med varsitt huvud isanden och viftar på bakarna.

Nu skall jag fortsätta läsa mig igenom allt ni skrivit medans jag jobbat.

Ninnispinnis skrev 2009-04-16 12:07:08 följande:
    Mäh?!*stoppar tillbaks huvudet i sanden*
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-04-16 15:50:47 följande:

SEr framför mig hur jag och Ninnis står med varsitt huvud isanden och viftar på bakarna.
    *o jag fortsätter att strosa runder med händerna på ryggen, blicken i skyn o visslandes*
  • Ankan80

Hihi...ja, det var jättesnabbt...håll på att ramla av stolen.
    De måste ju vara desperata....haha

Skall dit på måndag eftermiddag....

• lanovia 08

Oh vad spännande Blommis. Håller alla tummar och tår!

• Ore

Håller tummarna både för inseminariet imorgon, och för Ankans intervju!

• lanovia 08

Fast det blir väl absolut ett decemberbarn nu??? Eller har jag räknat fel. Jag har ju BIM imorgon, min senaste mens var för ca 1 månad sedan. 9 månader från mars blir december.
    Eller? Nu blev jag förvirrad.

Celeste97 skrev 2009-04-16 14:30:42 följande:
    Vet ni en bra sak? Det är att om man blir med barn nu, så får man det inte i december! Lite knäppt kanske (snacka om i-landsproblem, haha), men det är verkligen inte en månad jag skulle vilja ha barn i... Tänk födelsedagsfirande varje år mitt i julruschen. Huvva!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)