• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ore

Ahhh, men den läste jag ju igår. T.o.m. över ditt första inlägg, som jag för övrigt inte såg något fel på...

Huvudsaken är att du vet att du är en snäll och go' människa, och att denna person fått saker helt om bakfoten av någon anledning...

• passionsblomman

Tack för alla ord som stöttar min självuppfattnig...hihihi!

jag vill ju inte snart 40 bast gammal upptaäcka att jag egentligen är en riktig räpa...

Och bakfoten, ja det är bara förnamnet...

Ore skrev 2009-03-24 13:11:39 följande:
    Ahhh, men den läste jag ju igår. T.o.m. över ditt första inlägg, som jag för övrigt inte såg något fel på... Huvudsaken är att du vet att du är en snäll och go' människa, och att denna person fått saker helt om bakfoten av någon anledning...
  • lanovia 08

Ingenjöris, jag förstår dig, det får inte bli för mycket av det "goda". Vilket jag nog också hade tyckte att det var om det gällt mer eller mindre varje kväll året om. Sommarhalvåret blir det knappt någon TV alls för vår del. Kan ni inte hitta på något annat tillsammans? Typ spela spel??

Visst är det underbart att läsa, jag bara älskar det. Dock läser jag mindre sedan jag träffade mannen, liksom han ser mindre på fotboll. Men gud en dag utan en läsestund är ingen dag värd sitt namn

• lanovia 08

Passionis har inte hunnit läsa igenom den tråden, men att någon skulle kunna få för sig att du är ond. För mig är det ett mysterium.

• passionsblomman

Livet är fullt av mysterier och obegripligheter.

och ibland en och annan räpa.

Idag borde indianerna koma, för fyyyy vad illa jag mådde efetr att jag suttit med sonen och klockan sedan ringde. Sambon fick ställa sig upp och hämta min telefon så jag kunde ringa skolan. Jag bara kände att reser jag mig, då kräks jag.

Så, idag borde de invadera.

• Ore

ingenjöris: Jag mår faktist bättre nu... Mådde helt ok igår, och bra än så länge idag Brösten ömmar ganska rejält, det är det tydligaste graviditetstecknet just nu.

Fasen vilken panik jag kommer få om jag inte har något graviditetstecken helt plötsligt. Kommer tro att jag inte är gravid längre, att allt bara var en bluff eller nåt... Fantasifoster, typ...

Har litet roligt åt min kollega. Han är tillsammans med min syster, och eftersom våra familjer vet om att jag är gravid så vet han det också. Nu innan lunch så ringde han (oavnligt tidigt) och frågade om jag ville äta tillsammans med honom och en annan kollega, som är gravid. Visst, sa jag, men såhär tidigt?
    - Ja, hon är hungrig, hon måste ju äta för två också...
    Sedan kom han på att "fast just det ja, det gör ju du också..."

• andbeyond

hehe, jo det är ett nytt universitetsprogram där man kopplar immunförsvaret till hur pass bra tvätt man gör ;)
    Nä, men jag tycker också det är roligt med alla möjliga fakta men när man har tenta på det och MÅSTE komma ihåg varenda liten detalj tappar det lite av glädjen på något sätt.

Vi ser väldigt mkt på tv och film. Spelar mycket spel också iofs. Kanske inte så socialt men vi brukar dricka te och småprata samtidigt som tv:n står på.. äter ytterst sällan mat vid matbordet.
    Men vi trivs, har dock pratat om att när vi får barn ska vi börja äta vid bordet för att få samma tradition som vi har hemifrån att man äter ihop. Lättare sagt än gjort men det är ett mål iaf :)

Ingenjörsbruden: Vad härligt att allt är bra i magen! *klappa händerna och gör en liten happydans*

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-24 13:24:00 följande:
    Livet är fullt av mysterier och obegripligheter.och ibland en och annan räpa.Idag borde indianerna koma, för fyyyy vad illa jag mådde efetr att jag suttit med sonen och klockan sedan ringde. Sambon fick ställa sig upp och hämta min telefon så jag kunde ringa skolan. Jag bara kände att reser jag mig, då kräks jag.Så, idag borde de invadera.
    *kommermedenstooooorbukettvitsipporförattmuntraupp*

Ore: Va skönt att du mår bra! Ja tuttarna...de kan kännas en hel del....ibörjan av grav kunde jag inte sova på magen pga ömhet i tuttarna!
    Man blir nojig....jag har ju känt battingen fara runder där inne....nu känns det inte lika påtagligt....o så skrämde jag upp mig....jag går liksom ner i vikt/fettmängd samtidigt som magen ökar.....så i helgen tyckte jag att magen halverats.....vilket är helt ok om det är fettet som tunnas ut! Innan Ankis mf så hade jag inte skänkt det en tanke....fanns liksom inte i min värld....jag mådde bra o magen växte.....kan rek att göra ett tidigt ul...skönt att veta! Eller be att få lyssna på hjärtljuden.....man hör faktiskt även rörelserna!! Fräckt!
    Du verkar helt omringad av gravida... ....det är lite en omställning för grabbarna....iallafall i början.....Rätt sött av din "svåger"/kollega!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)