• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-03-24 19:41:50 följande:
    *Aaaoooohhhhhhhhhhaaaaaaaa* ja vill åsså va me!!! *skrikersåhögtattjagskrämmerbortsnö nf¨åorjagfyllerfaktisktårpåvåren!*
    *...åjaggörsåattblommornablooooooommaaaar....jaggörhelakohagengröööööööööööön*

Höreni.....NU måste det bara vara vår eller?!
  • passionsblomman

Vinternrasatutblandvårafjällardrivansblommorsmältnerochdöhimlenlerivårensljusakvällarsolenkysserliviskogochsjösnartärsommarnhäripurpurvågorguldbelagdaazurskiftandeeeeeeee...

....nukommerjaginteihågmer....

Ettfyrfaldigtleveförvårenleveden:
    HURRA
    HURRA
    HURRA
    HURRA

*hjälper till och lockar så gott jag kan*

• Hvidbrud

Jepp! (mama skickade precis en bild på hennes trädgård i blekinge med 2dm snö... Vansinnigt!)

Men visst är det vår! Det var GRÖNA buskar i parken när jag cyklade på arbete i dag! Det finns inget som är vackrare än nyutslagna blad! Känner mig förresten som en bokbladsknopp

• Hvidbrud

Ingenjören!! Nu fattar jag vad du menar med Elvis(p)en!!! Jäklar vad det surrar där inne!! Hi hi!!! har fått nöja mig med att bli petad innan, men nu jäklar är det rock`n`roll! HI hi

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-03-24 21:17:29 följande:
    Ingenjören!! Nu fattar jag vad du menar med Elvis(p)en!!! Jäklar vad det surrar där inne!! Hi hi!!! har fått nöja mig med att bli petad innan, men nu jäklar är det rock`n`roll! HI hi
    Helt galet va det kan kittla...det är det ingen som berättat!!
    Nu är fladderbusets rörelser annorlunda...om ni gnider händerna mot varandra.....mer ytkontakt o lite lugnare....innan så var det fladdrade fingrar=elvisp....o det kittlades som tusan!!

Knallblå himmel o SOOOOL här...dock -8 när jag gick upp *brrr*

Blommis o lanovia: Hur mår ni idag?

Ankis: Hur går det för den nya livsstilen? Bara grönsaker i kylen eller?
  • lanovia 08

Hvidis häftigt att få fart i magen. Kanske inte så konstigt att lillskrutten sätter fart när den får höra alla hemskheter som mamma hittat på.

Ja idag är det kallt. huvva! Burr.
    Jotack jag mår bara bra. Hoppas värsta mensvärken har gett sig. Om 5 min skall jag göra ett nytt försök med att få tag på BM på gyn. Hoppas jag inte börjar böla...

• Ankan80

Det kommer gå bra Lanovia. De är väldigt lätta att prata med de där BM.
    Jag har blivit så frispråkig nu gällande det kvinnliga så jag får stoppa mig ibland när jag pratar med "vanliga" människor

Säg att ni försökt 12 månader för annars säger de bara att du skall återkomma.

Lycka till! Skickar en styrkekram!!!

• Ankan80

Ingenjöris:
    Det går bra med den nya livsstilen. Jag kör lite GI-aktigt och försöker tex. undvika pasta och vitt mjöl.
    Drar ner lite på kolhydraterna, men inte helt. Inget godis eller kakor. Skall försöka hålla mig i helgen....blir tufft

Det är faktiskt lite roligt att inte bara köra samma gamla köttfärs med spaghetti hela tiden

Tänkte cykla igår, men indianerna är ihärdiga så skall prova idag i stället....annars blir det en 45-min-promenad kanske....känns nimmare.....

• Ankan80

Åhh...jag längtar så till vi kan prova igen....är ju så roligt att höra om era elvispar ...(även om det svider lite)

• Ankan80

Förresten fick reda på igår att ännu en kusin hade varit drabbad av MA.
    Hon fick reda på i v. 17 att barnet dött i v.12

Så nu har jag 2 kusiner och en svägerska som fått minst ett MA :-O
    Så det är fruktansvärt vanligt....

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)