• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

TRÄDGÅRDSARBETE!

*tittar ut på min snötäckta trädgård och konstaterar att det inte behövs något arbetande där än*

Jag gjorde ett test idag eftersom jag patetiskt nog inte kunde hålla mig.
    Jag VET ju att jag lika gärna kan vänta till dag 42 med att testa.
    det var såklart bara ett streck. Men ingen indian än. Dag 33.
    Jag verkar ju knappt hinna få mensen så jag får ta blodprovet innan vi ska på vår utredningsträff.

• Ankan80

Ja, vi är väl lite tidigare här nere i skåneland....hehe
    Kliar i fingrarna...har nästan klippt ner alla perenner och prydnadsgräs nu.
    Sen vi köpte huset har jag utökat rabatterna med 50%, så jag får skylla mig själv.....
    men så är man på plantskolan o hittar något fint o då måste man ju bara hem o göra plats för den o gärna lite fler växter....

Jag borde ju följa någon slags plan, men det har jag inte råd till . Brukar köpa växter till halva priset när säsongen är slut för dessa...tex. utblommade rhododendron o magnolior etc....

Trist med en-streckaren......håller ändå tummarna för ett plus !!!!

• passionsblomman

JAG VILL OCKSÅ HA MAGNOLIOR!!!!

Just nu borde jag låta bli allt vad nyplanterande heter, för får vi bygga kommer ju maskiner upp på tomten och det kommer att blir en jordhög av hel stället.

Men ooooo vad underbar min trädgård är i min fantasi då den är som jag vill....

• Ankan80

Hihi....kul med en likasinnad

Tyvärr börjar min trädgård bli full nu....kan inte göra fler rabatter.....eller kan jag det

Projekt i vår blir att skapa lite mer rumskänsla, vilket kan bli lite klurigt då mannen tvunget skall kunna köra runt huset på gräsmattan.....fast jag tycker inte om det såklart

• passionsblomman

Ha ha ha! I min trädgårdsfantasi FINS ingen gräsmatta. Jo,en alldeles exakt cirkelrund liten plätt på ett visst ställe. Den kommer det att räcka med handjagaren till.

Åh, jag drömmer pergola här och pergola där....damm och bäck och stenparti, fiiiina höga stenmuren...lavendelsolvrå och lilla skugglunden...Smultronklädd jordkällarkulle med små blåklockor, sedumtak på drömcarporten...lilla hörnet med hönor och ägg som jag kan hämta...bikupan på min fruktträdgårdsäng...Gud, jag döööör vad fint det är överallt!

Egentligen är allt just nu ogräs, halvdana överblivan igenvuxna saker som jag inte gjort själv uta som är kvarlevor och behöver börjas från början med. Fruktträden behöver beskäras-helst av ett proffs, och den halva av tomten som är natutomt har fått oroväckande mycket lövruskor...

jaja, min dröm är vacker iallafall...

Ankan80 skrev 2009-03-26 14:09:23 följande:
    Hihi....kul med en likasinnad Tyvärr börjar min trädgård bli full nu....kan inte göra fler rabatter.....eller kan jag det Projekt i vår blir att skapa lite mer rumskänsla, vilket kan bli lite klurigt då mannen tvunget skall kunna köra runt huset på gräsmattan.....fast jag tycker inte om det såklart
  • Ankan80

mmmmmm....det lät härligt.....fattas bara lite fågelkvitter...

• passionsblomman

Fåglar har jag iallafall redan. De tjuter rakt ut i buskarna, så DE tror då på en vår iallafall...

och de skrikande marskatterna också för den delen.

• Ankan80

Ja, fåglar stora som små finns här med...tänkte mer på min bild jag fick framför mig när jag tänkte din trädgård

Min granne matar fåglar och ibland är det som rena hitchkockfilmen i hennes trädgård....tycker inte om.....

men de små söta får gärna komma

• Ninnispinnis

*slår mig ner i blommis lavendelsolvrå med en kopp kaffe och räcker över en kopp till blommis också*

• passionsblomman

Mmmmmm vad skönt vi har det här i Lavendeldoft och fågelkvitter!

Solen VÄÄÄRMER så gott och kaffet...ja det är bara gudomligt!

Inge Hitchkockfåglar får tillträde, bara små söta.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)