• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Planen funkade uuuuutmärkt!!!
    Han gillade överraskningen *hehehehehehe*

Ja visst är våra män gulliga när de pysslar om oss o fixar maten....det är det där lilla extra som sätter guldkant på tillvaron

*mumsarpåBlommisgoooooavåfflor*
  • passionsblomman

Ge din man en våffla också, han kan nog behöva lite energipåfyllning!

Och en till lanovias snälla man också.

Min gillar inte våfflor och inte är han hemma heller
    *äter hans också*

MEN jag har lagat matlåda till honom alldeles särskilt så han får god lunch imorgon.
    ingenjörsbruden skrev 2009-03-25 21:33:45 följande:
    Planen funkade uuuuutmärkt!!! Han gillade överraskningen *hehehehehehe*Ja visst är våra män gulliga när de pysslar om oss o fixar maten....det är det där lilla extra som sätter guldkant på tillvaron *mumsarpåBlommisgoooooavåfflor*
  • Ninnispinnis

ngenjören, you go girl!

Glömde nämna att min man även skrapade rutorna på min bil igår, eftersom den inte kan stå i garaget för tillfället pga alla verktyg och arbetsbänk som står där... Gjorde tyvärr inga våfflor igår, men ikväll ska jag vara en god hustru och bjuda på ärtsoppa och pannkakor, kompletta med sylt och vispgrädde

*bjuder era fina män på pannkakor också*

• Ankan80

Satt och funderade på vad man gjorde för 1 år sen. Då trodde man inte man skulle sitta i denna situationen.

Givetvis var det bröllopsplaneringen som stod i fokus. Jag höll på med min bröllopsklänning kommer jag ihåg. Den var försenad och jag var såå spänd på hur den blev.

Jag har ju börjat med rosenroten och jag känner mig så pigg. Märks iofs mest nu på dagen o sen på kvällen typ vid 20-21 då jag annars brukar vara som tröttats...

hoppas vi bara på att den andra effekten kickar in

• Ankan80

Lite intresseklubben antecknar...

*JAG ÄR SÅ PIGG OCH GLAD IDAG SÅ JAG VET INTE VAR JAG SKALL TA VÄGEN*

Får nog gå en lååååång runda på lunchen o rasta mig lite

• passionsblomman

*kutar in här och försöker lugna ner mig*

Åh, jag är så satans jävlar skitarg så jag håller på att gå upp i atomer...och det bara för vad ett flickebarn på bt kläcker ur sig. Väldigt känslomässigt och helt onödigt av mig jag vet, men vissa saker är som ett rött skynke för mig.

I hennes tråd"vad är ett billigt bröllop" berättar hon glatt att ett bröllop minsann inte alls "måste" kosta så mycket som vi alla tror, hennes kommer bara gå på 15 tusen.

Jaha? Jo, men visst, det är ju lätt att konstatera men när det egentligen är så att närmare 45000 av de egentliga kostnaderna betalas av de 125 gästerna genom kuvertavgift, så kan man juinte riktigt säga att bröllopet kostar sålite. Bara att det blev väldigt billigt för ens egna ekonomi.

Som ni förstår så har detta föranlett diskussion, i vanlig bt ordning. Inget konstigt.

Men så mitt i allt "mangörvälsommanvillande" så SKRIVER MÄNSKAN "haha, men 350 spänn har ju faktiskt ALLA och annars bor man ju på gatan"

Och då jääääääää... alltså jag vill slå henne raklång till marken!
    Just ja jag skulle ju lugna ner mig...

*...hämtar lite kaffe*

• Ankan80

Hehe...ja, jag var tvungen att kolla den tråden och som jag skrev i glädjastråden så håller jag såklart med dig och den andra tjejen..

Så, drick nu lite kaffe och räkna till 10

• passionsblomman
    Ankan80 skrev 2009-03-26 11:44:35 följande:
    Hehe...ja, jag var tvungen att kolla den tråden och som jag skrev i glädjastråden så håller jag såklart med dig och den andra tjejen..Så, drick nu lite kaffe och räkna till 10
    Jag har räknat hela jävla natten! Fy fan det var riktigt länge sedan jag varså ARG på nåt.

Jag är verkligen inte känslig för vad folk lägger pengar på och hur man prioriterar, det finns tusen varianter. Men när man är helt aningslös om vad hundra spänn innebär för vissa, då blir jag helt galen. FAST jag inser att den personen kanske inte ens ritigt kan rå för själv att den inte fattar och att jag själv fattar för att jag har erfarenheter....
  • Ankan80

MMM..var ute en lite längre promenix på lunchen....
    massor med fina vårblommor och buskarnas knoppar brister snart på vissa buskar...

I eftermiddag blir det trädgårdsarbete. Hoppas solen dröjer sig kvar ett tag till...

Tänk, nu kan jag gräva hur mycket jag vill utan att vara orolig....

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)