• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Usch vad hemskt! Livet är fullt av orättvisor och hemskheter.

Nu har jag pratat med BM. Gillade inte henne jag pratade med alls, hoppas det inte är någon jag får ha kontakt med i framtiden. Hon var så fruktansvärt opersonlig och kall. Klarade mig utan tårar ialla fall. Vi har fått tid för att träffa läkare 15 maj. HOn sa att vi kunde ringa sjukhuset om vi ville komma tidigare. Men jag tyckte maj var perfekt, då har det ju verkligen gått 1 år också. Har lite dåligt samvete för min lilla lögn men känner mig nu mycket lugnare när vi skall få hjälp inom 2 mån.

• passionsblomman

BRA lanovia att du gjorde slag i saken! Det är ju kanon att ni fick en tid nu då. Då har du ju den redan ifall det inte hinner ta sig till dess.

Hörni, de skulle stänga ner en timme vid lunch idag...undrar när "lunch" börjar?

• Ninnispinnis

Lanovia, kom indianerna igång ordentligt till slut?

• Ninnispinnis

Åh, vilken underbar skånska!

Ankan80 skrev 2009-03-25 08:32:14 följande:
    annars blir det en 45-min-promenad kanske....känns nimmare.....
  • Ninnispinnis

Vad fruktanvärt med morden i Norge! Jag läste det i tidningen, men det blir ju ännu mer verkligt när någon som kände dem skriver så...

• Ninnispinnis

HEJA DIG att du ringde iaf, Lanovia! Duktigt!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-25 11:59:19 följande:
    Kan nån översätta den där underbara skånskan så man får veta vad nimmare är?
    ungefär "lättare/smidigare"
  • Ankan80

Hihi...exakt ingenjöris

Vill lova att jag blir mobbad för min skånska här i Helsingborg. Den är ju liiiiite bredare...hehe....jag tycker det är fint iaf
    Men ibland får man snäva till den när den flyter över kanterna....

Lanovia:
    Bra gjort! Kanske tom spänningarna släpper...trist med BM bara....finns ju vissa rabbeskaft...(skånska för kärringar, idioter, etc)
    Hoppas på en bättre sen vid mötet!

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-25 13:03:43 följande:
    Hihi...exakt ingenjöris Vill lova att jag blir mobbad för min skånska här i Helsingborg. Den är ju liiiiite bredare...hehe....jag tycker det är fint iaf Men ibland får man snäva till den när den flyter över kanterna.... Lanovia:Bra gjort! Kanske tom spänningarna släpper...trist med BM bara....finns ju vissa rabbeskaft...(skånska för kärringar, idioter, etc) Hoppas på en bättre sen vid mötet!
    Rabba!! Hihihihihi.... ung.rivjärnssatkärring..motvalskärring
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)