• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Här har solen gått i moln....ett dåligt tecken? haha..

Jag skall ändå ut i trädgården i em....

Tror ni man kan ha ÄL 6 dagar efter en skrapning? Borde vara minst 14 dagar. Fick ägglossningsont typ en kvart innan lunchen....
    mycket märkligt....kan ju vara att de vaknar till liv också...

• passionsblomman

Ja det tror jag, för kroppen lär ju ha kunnat fatta att det inte blev något, men inte hunnit stöta bort än, så visst måste det vara möjligt, om än snabbt jobbat! Din kropp tänker nog verkligen se till att bli med bebis!

Ankan80 skrev 2009-03-26 15:55:43 följande:
    Här har solen gått i moln....ett dåligt tecken? haha..Jag skall ändå ut i trädgården i em....Tror ni man kan ha ÄL 6 dagar efter en skrapning? Borde vara minst 14 dagar. Fick ägglossningsont typ en kvart innan lunchen....mycket märkligt....kan ju vara att de vaknar till liv också...
  • Ankan80

Hihi....ja, den söker efter en ny inneboende

Åh, jag längtar så efter att få må illa igen

• passionsblomman
    Ankan80 skrev 2009-03-26 16:14:01 följande:
    Hihi....ja, den söker efter en ny inneboende Åh, jag längtar så efter att få må illa igen
  • andbeyond

Jag funderar på att göra vår balkong till en grön oas då ingen trädgård är att tillgå tyvärr. Funderar på att testa och odla potatis i en kruka - kan bli spännande att laga jätteekologisk mat från balkongen i sommar.

• passionsblomman

HÄRLIGT! Jordgubbar, smultron, kryddor, sallad, potatis....

andbeyond skrev 2009-03-26 16:17:05 följande:
    Jag funderar på att göra vår balkong till en grön oas då ingen trädgård är att tillgå tyvärr. Funderar på att testa och odla potatis i en kruka - kan bli spännande att laga jätteekologisk mat från balkongen i sommar.
  • andbeyond

Mm, har en balkong rakt i söder mot en liten skogsdunge så det kan nog bli bra :)
    Nu vill jag att det ska bli VÅR på riktigt. Inga kalla vindar mer!

• lanovia 08

Vilka trädgårdsplaner ni har. Våran trädgård är fotfarande ett stort frågetecken. Vi bor i radhus=ingen superstor trädgård. De som bodde här innan oss älskade att grejja i trädgården men dock utan större resultat. En gång när vi precis flyttat in så gick jag på baksidan av husen och tittade på alla fina trädgårdar. Helt plötsligt fick jag se en gräslig trädgård, massa buskar huller om buller som bara såg risiga ut. Såg ut som om ingen brytt sig om den på flera år. jag började räkna för att se vems trädgård det var. Kan ni gissa??? Det var våran!!!
    Så förra sommaren ägnade vi åt att rädda baksidan så det såg skaplig ut, dvs vi grävde upp en hel del av buskarna och planterade gräs. Fortfarande mkt fina växter kvar. Men tycker liksom att meningen med buskar och blommor försinner när man planterat dem i varandra så att man måste krypa bakom en buske för att se den andra.
    I år skall vi se om vi kan fixa framsidan. Den skäms jag över.

Inatt har det snöat här så krokusarna är begravda. Överlever de snö?

• lanovia 08

Jag fattar inte vad min kropp sysslar med nu. Jag brukar ha indianbesök ca 5-6 dar. Nu gick det ju 4 dar från BIM innan det verkligen kom igång. Hade typ bara litelite rosa flytningar. Sedan hade jag besök i 2 dar och nu har de försvunnit. What!?! Gillar inte när kroppen inte kan uppföra sig som den brukar.
    Blir nog bra med besök hos BM....

• lanovia 08

Nu Spamar jag

Såg buketten till Hvidis i blomtråden. När är det hon fyller??? Var det igår?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)