• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Ja, det är rätt vanligt, upptäcker man, när man börjar prata om det.
    Lanovia: Lycka till! Det gör väl inget om du börjar gråta? Är man ledsen så är man! Det är ju därför du tar kontakt med dem.
    Lillskrutten kommer säkert att tycka att det blir jätte roligt att försöka skrämma mamma...!

Vad skönt det låter med lite GI. Jag känner mig riktigt stor... Låren och baken ser ut till att vilja vara i propotion med magen De går ju inte! Men maken var så fin när jag muttrade lite om mun storlek igår. Han sa att jag passade i att vara gravid. Det var verkligen vackert. Så blir man ju lite glad... Jag ska bara komma ihåg att jag ser ut som en venus från willendorf och inte venus de milo!

Åh! Våffeldagen! Inga våfflor i Danmark... har inte ens ett våffeljärn... Kanske kommer det några virtuella våfflor jag kan få smaka på idag?
    Min mormor brukade komma och laga våfflor till oss när vi var små...

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-25 08:40:17 följande:
    Förresten fick reda på igår att ännu en kusin hade varit drabbad av MA.Hon fick reda på i v. 17 att barnet dött i v.12 Så nu har jag 2 kusiner och en svägerska som fått minst ett MA :-OSå det är fruktansvärt vanligt....
    Usch o fy....det är förfärligt tråkigt....men tyvärr vanligt.....men vanligast är väl MF fram till v11-12....det gör ont i själen vare sig man har barn sen innan eller inte.

Tänker på dig Ankis när elvispen kör igång.....snart har du egen osså!

Låter som en god plan med GI-inspirerat.....det är rätt gott osså....fast kanske lite bökigt när man ska handla de första gångerna o så......älskar att prova nya recept....hamnar tyvärr alldeles för lätt i ett fantasilöst träsk av samma maträtter dag efter dag.....

Idag har jag tänkt att vi ska ha kokt potatis, falukorv och pepparrotssås! DET var längesen! Sorry om jag frestas....det är ju inte alls GI!
  • Hvidbrud

Köpte falukorv sist jag var i sverige... Den blev till korvstroganoff, men den andra halvan viste jag inte vad jag skulle göra med... Det var över 11 år sen jag bode i sverige och fick svensk husmanskost (här får man bara frikardeller i alla avstöpningar!) Får inhandla mig en Stora Kokboken på nästa tur. (eller se till att få en av de där lägenheterna...!!!)

• Ankan80

Ja, det lät gott, men får bli en annan dag...hehe...

Det är roligare att laga mat nu när det är vår med av någon anledning.....o snart kan man grilla....mmmmmmm!!

(bara för att sen på hösten säga mmmmmm....köttgryta)

• ingenjörsbruden

åhhh ugnsbakad falukorv med instuckna skivor av lök o äpple....mmmmmmm Mumma!

Kalops är mums det osså, kålpudding likaså...ibland!

Köttbullar med gräddsås o kokpotatis o rårördalingon!!! Mmmm

*plockarframmormorsgamlavåffeljärnosvängerihopettparsupersmarrigavåfflor med gräddeosylttill...laget runt*

• Ankan80

*mmmmmsmaskarpåingenjörenssupergodavåfflor*

• passionsblomman

Hej!
    Sonen har fortfarande nackspärr lill-plutten och jag har ont i magen och väntar på indianerna. idag är det dag 32, det är ett rätt vanligt datum i min brokiga cykel att de gör entré.
    Fast det har varit tidigare nu sedan jag slutade på mitt jobb.

Våffeldagen-SJÄLVKLART ska jag göra våfflor!
    jag gör dessutom osedvanligt GODA våfflor om jag får säga det själv.

En gång stod jag mitt i natten och gräddade våfflor för brinnande livet åt ett gäng klättrare. En av killarna åt så han skämdesoch alla skrattade men då sa han: "men vad ska jag göra? Du gör godare våfflor än min MAMMA och hon gör jättegoda!"

Gud som vi skrattade då...

Jag tänker alltid på min mormor när det vankas våfflor. Det brukade hon gör och säg"Nä, se nu får vi ha oss lite 11-kaffe och en våffla och pusta lite" så satt vi i bersån och mumsade...åh...lilla mormor....

• Ankan80

Usch, va hemskt...det bara högg i hjärtat när jag läste....brrrr

• passionsblomman

Ja jag såg löpsedeln när jag stod på macken härhemma i byn och det var ju hemskt nog, men sen att någon berättar att det är deras nära vänner....och det är ju klart att det är någons vänner...men ändå, det kröp verkligen under skinnet på mig. STACKARS alla!!!

Det värsta med att få ett barn, det är att man har någon man är så rädd om att man restan av livet kommer att leva med en viss oro för man skulle inte stå ut om något hände barnet. Tänk det här parets stackars föräldrar...åh...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)