• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Ja, de där symtomerna kan ta o fara åt h-e.
    Man blir bara så förvirrad.

Tyvärr kan man ju uppenbarligen inte lita på dessa i alla fall. Man kan ha symtom även när det går snett .

Man får hoppas på det bästa. Finns inget annat att göra tyvärr...

• passionsblomman

Åh! VITSIPPOR!!! ÄR inte det bara bland det vackraste som existerar på jorden! Glesa lövträd med en matta i vitt och grönt så långt man kan se....man kan ju börja gråta av den utsikten! Tack ingenjöris!

• Ore

Ja, det är ganska många gravida runt omkring mig Väntar bara på att någon av mina kompisar som gifte sig i fjol ska berätta att de är gravida. Vet att båda två vill ha barn, men de kommer ju som bekant inte på beställning.

Och jag veeeet att det inte är någon tävling på något vis, men det skulle gjort så oerhört ont om någon av mina nära vänner sa att de var gravida, och blivit det direkt (en av dem pratade om att hon skulle kasta p-pillren vid årsskiftet) när man själv väntat, och väntat. Även om jag med facit i hand inte behövde vänta i evigheter så kändes det ju så...

• Ninnispinnis

Blommis, men herreminje vilken tomte! Jag kan bara instämma med alla andra, i att det hon anklagar dig för ligger ljusår från sanningen... Fjanterier!

Ingenjören, vad skönt att allt var ok (fast det visste vi ju egentligen ) Måste vara häftigt att höra fladderbusets lilla hjärta

Jag har galet mycket att göra idag, styrelsen är på besök från England och allt ska bara vara prickfritt (vilket det är, så klart, planerings-Ninnis är ju här)

Smell you later!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-24 13:46:52 följande:
    Åh! VITSIPPOR!!! ÄR inte det bara bland det vackraste som existerar på jorden! Glesa lövträd med en matta i vitt och grönt så långt man kan se....man kan ju börja gråta av den utsikten! Tack ingenjöris!
    Tänkte att de kanske skulle kunna muntra upp lite!!!

Tänker på Ronja....när de ligger i havet av vitsippor......Åhhh vilka vårkänslor jag får!!!

Nä de där dumma symptomerna är förrädiska.....men lyssna på hjärtljuden går snabbt (5 min) o BM har full förståelse för ens nojighet! De har nog varit med om det en o annan gång eller vad tror ni?!
  • Ninnispinnis

*tycker för övrigt att blommis "indiansymptom" är liiiite spännande*

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-24 13:57:11 följande:
    Jaaa Ronja...och det kan man ju säga om indianenrna förresten"Voffö GÖR di på detta viset"?
    *vankarrundermedpälsmössannertillanklarnaihavetavvitsippor......muttrar....voffovooffo..voffogöööördipodittevisset*
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-24 14:16:57 följande:
    ..."skriker å gaper...voffö då då...????"*pulsaråssåomkringblandallavitsippo rnaochkontempleraröverlivet....
    *springerihopmedBlommissåattbådafarpåändanoliggeroVoffarsigivitsippehavet...voffovoffo*

Lanovia: Spela spel?????? JAG??!?!?!?! *HHAHAHAHAHAHAHA* Finns det någon jag brukar vägra....så är det att spela spel!!! Tv-spel är kanske sin sak....men sällskapsspel....näpp...inte min grej!! *hahahaha* Rätt kul att du föreslog det iofs!! Maken hade def trillat av stolen om jag hade föreslagit att vi skulle spela spel självmant!! *hahhahahaha*

Ninnis: Lycka till idag o hoppas du får mkt beröm!!
    Det var rätt fräckt att höra hjärtljudet...liksom ett snabbt svoschande!

Ore: Nä ngn uttalad tävlan är det inte...tror dock att det är inbyggt i oss...tyvärr. Men ngt jag lärt mig....jag kommer ALDRIG fråga ngn "o när ska ni skaffa barn?".....vilket jag iofs aldrig gjort(syrranfickgåpåhormonbehandlingarförattfåsinatvåtöser).....

Ankis: Hur mår du nu? Stelheten borta? Hoppas du inte har ont!
    *kramarförsiktigtostickerentulpanbakörat*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)