• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Ja har absolut börjat tänka tanken. Detta var ju 10e försöket. Snart har ett år gått. Har sådan lust att ringa redan nu och be om hjälp. Men antar att det är menlöst. Är väl ingen som vill hjälpa oss innan ett år gått. Jag skulle må så mycket bättre av hjälp snart.

Ankan80 skrev 2009-03-23 13:27:30 följande:
    Lanovia:Ta inte detta fel, men funderar ni på att kolla upp er? Det har väl iofs gått ett år än....men kanske inte så frustrerande om om man vet att antingen det är si eller så eller bara naturen som är seg.Håller tummarna för nästa BIM!!!!! Kram
  • passionsblomman

Ring och säg det till dem, att du vill få ställa dig i kö! så det går snabbt ifall året väl går utan plus!

Bara att få prata lite med dem kan nog vara skönt!

lanovia 08 skrev 2009-03-23 14:29:49 följande:

Ja har absolut börjat tänka tanken. Detta var ju 10e försöket. Snart har ett år gått. Har sådan lust att ringa redan nu och be om hjälp. Men antar att det är menlöst. Är väl ingen som vill hjälpa oss innan ett år gått. Jag skulle må så mycket bättre av hjälp snart.
  • Ankan80

Ja, det är så sant så sant!

passionsblomman skrev 2009-03-23 14:24:28 följande:
    Så skönt att vara överens med någon! :-dNejmen, det är lätt att börja känna sig som en jäkla parasit och tappa självförtroendet när man blir arbetslös. Nu har jag dock mer känt att allt det talas om är ett eskalerande elände ,och inte så mkt skuldbeläggande. FÖRRA ggn jag skrev in mig däremot...jädrans.. det var i samband med regeringsskifteet och då var det ord som ärande och tärande och bidragsfuskande hit och dit HELA tiden på nyheterna...På det sättet är det nästan skönt att det är lite kris, så man blir en i mängden lite. Alla VET att det är tufft nu på ett annat sätt.
  • Ankan80

Annars kan man kanske kolla privat? Är det inte det du skall göra passionis?

Å sen när du står i kö så kommer plusset

lanovia 08 skrev 2009-03-23 14:29:49 följande:

• passionsblomman

Jagvet inte om det är privat? jag blev hänvisad hit och dit när jag började ringa och hamnade där tillslut...

förresten fick jag kallelse nu till det första stället jag blev hänvisad till. Dit det var ett halvårs kö...
    så nu har jag tid på två ställen!

Ankan80 skrev 2009-03-23 14:51:50 följande:
    Annars kan man kanske kolla privat? Är det inte det du skall göra passionis?Å sen när du står i kö så kommer plusset lanovia 08 skrev 2009-03-23 14:29:49 följande:
  • Ore

lanovia: ring och se om du får ställa dig i kö! Hur fel kan det vara att "tänja" litet på sanningen. Du kanske inte minns exakt när ni började försöka, men det var "ungefär ett år sedan"...? (Tio månader = ungefär ett år!)

• Ankan80

Ok...sorry....egen slutsats...

men dubbelt så bra med 2 platser...

passionsblomman skrev 2009-03-23 15:10:10 följande:
    Jagvet inte om det är privat? jag blev hänvisad hit och dit när jag började ringa och hamnade där tillslut...förresten fick jag kallelse nu till det första stället jag blev hänvisad till. Dit det var ett halvårs kö...så nu har jag tid på två ställen!
  • andbeyond

Goddaggoddag. Hoppas att ni haft en bra helg, jag har haft svärföräldrarna här och mest bara myst.

Idag har jag besök av mina indianer (som dock ännu inte är lika ovälkomna som hos vissa andra) som är på krigsstigen och just nu försöker döda mina muskler. Så jag ligger och gnyr i soffan - så känner verkligen mer er som har fler skäl att avsky dessa elaka indianer.

Pratade med en kompis som verkar tycka att jag är galen som funderar på att försöka få barn.. bara för att jag fortfarande pluggar (M2B jobbar heltid) och vår lgh inte är så stor. Sen tyckte hon att "ni är ju så unga så vänta och lev livet ett tag". Men om jag tycker att leva livet är att skaffa familj? Samt att så unga är vi inte, bara samhället som förändras så det blir vanligare att skaffa sitt första barn när man är över 30. Jag blir så arg att fastän jag vet att det är mitt liv så påverkar alla negativa kommentarer min övertygelse om att allt ordnar sig och får mig att tvivla på magkänslan som säger att vi verkligen är redo och skulle bli en lycklig liten familj. Dumma dumma...

• passionsblomman

Ja DUMMA DUMMA!!! Jiiises! Hela samhället tror jag skulle tjäna på om fler unga tog det här med barn FÖRST. Jobba och plugga kan man göra hur änge som helst. Inte få barn. Dessutom är det ju inte så att efter barn, så tar det slut på livet... korkat!

• Ankan80

Andbeyond:
    Äsch! alla mognar ju i olika takt...känns det rätt för er så är det också det.
    Hon kanske är rädd att förlora sin kompis i familjelivet?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)