• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Erh.. ER Passionsblomman menar jag ju.. Passionhar jag för fulla muggar...

Pratade med min bror precis (hans fru är lika gravid som jag) han klagade över att han var tött. Jag undrade varför? Hab sa "jag har en gravid fru där hemm som bara vill ****** hela natten! Nä jag bara skojade" ha ha sa jag. Tror inte att det vara var skoj!

• passionsblomman
    Ha ha ni sliter ut era stackars karlar!

Nej, huvudsaken här är att man inte haft ngt glapp gentemot af ellr fk, dvs, man måste ha skrivit in sig på af första arbetslösa dag, eller varit sjukskriven eller studerat eller motsvarande för att behålla sin SGI (sjukpenningsgrundande inkomst)

Därför är jag lite skraj för att dra igång företag som jag inte kan lyfta lön från i början osv, för jag veta tt det tillslut blir nollat om man inte har en inkomst, men kan inte det regelverket så bra.

Jag har alltså tiden på mig så länge mina a-kassedagar räcker...
    ..ännu en anledning att det där viket vore bra, då spar man ju dagar och kanske tom hinner jobba ihop till nya i bästa fall.
    Hvidbrud skrev 2009-03-23 17:40:17 följande:
    Erh.. ER Passionsblomman menar jag ju.. Passionhar jag för fulla muggar...Pratade med min bror precis (hans fru är lika gravid som jag) han klagade över att han var tött. Jag undrade varför? Hab sa "jag har en gravid fru där hemm som bara vill ****** hela natten! Nä jag bara skojade" ha ha sa jag. Tror inte att det vara var skoj!
  • lanovia 08

Du har inte hört något fån dem ännu Passionis?

• Hvidbrud

Nä, min kar pallar inte trycket.. jag sliter ut mig själv...

Åh, det var ju bra. Och, oj, då kan jag först att du väntar med att dra igång företaget. Som jag har förstått fins det inte nån försäkring man kan täcka i sverige som täcker sjukdom/graviditet som det finns här. (vilket jag är jätte glad för!)Allst den täcker bara min inkomst, inte företagets förlust av förlorad förtjänst. Lite surt att jag måste stänga, men så är det. Får öppna i Malmö istället senare kanske?

• passionsblomman

Jaså dem! :-d dem håller jag på att förtränga...nej ingen indian än.

Hvidbrud skrev 2009-03-23 19:10:48 följande:
    Indianerna?
  • lanovia 08

Nej, jag syftade på dem du sökte viket hos. Alltså affären där du var.

passionsblomman skrev 2009-03-23 18:16:42 följande:
    från vem?lanovia 08 skrev 2009-03-23 18:11:54 följande:
  • lanovia 08

Jag skall bara överlägga det med min älskling när han kommer hem, sedan blir det nog att ringa barnmorska nu någon dag och be om hjälp.
    Skall bara invänta att indianerna verkligen kommer. Fattar inte vad de sysslar med just nu.

• passionsblomman
    Jahaaaa *trög* nä, det väntar jag mig inte på ett tag heller. Det brukar inte vara så snabba puckar sådär i min lilla ankdamm. Jag tror ho är så osäker på NÄR hon kommer att behöva sin ersättare att hon drar ut på detta lite...bara en känsla jag fick.

Får väl se hur det går.

lanovia 08 skrev 2009-03-23 19:19:43 följande:
    Nej, jag syftade på dem du sökte viket hos. Alltså affären där du var.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)