• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Cantaton

Jag känner igen beteendet från min uppväxt, men inte i mitt förhållande med sambon. Som när den där reklamen går på tv när de säger något i stil med: "Vi tillbringar 4h framför datorn och tv:n men ägnar bara x minuter till att prata med varandra och våra barn" - då säger sambon: "men vi pratar ju med varandra när vi tittar på TV också!!" och så är det verkligen... Vi pratar hela tiden. Ofta känner jag som jag gjorde när jag var liten och sov över hos kompisar o man låg vaken halva natten och bara pratade om allt möjligt. Så är vi två.

• Ankan80

Ohh..nu kom jag på en sak....

Jag käkade rosenrot vid förra plusset. Undrar om det hade någon inverkan eller att det bara blev så? Verkar ju inte funka för alla....

men kanske bättre att käka det än låta pli....man blev ju lite piggare av det också, så skall nog börja direkt idag!

• ingenjörsbruden

Hahahahah ja jag är en riktig gnällis känner jag!!
    Tur att ni kan låta bli att läsa inlägg om ni inte orkar läsa....

Den reklamen är bra....tror att det kan vara så i många familjer....tyvärr.
    Vi har ju lite väl mkt just nu.....maken stressar upp sig extra mkt....tyvärr går det ju ut över mig....för honom är tv o film avkoppling....o jag känner mig ensam....tur att jag ska träffa tjejkompisarna på fredag o få snattra o umgås.

• Cantaton

Mmm, det tror tyvärr jag också..

TV är avkoppling för oss båda, frånsett att jag blir extremt rastlös av att titta på TV o gör en miljon saker samtidigt

ingenjörsbruden skrev 2009-03-23 11:42:13 följande:
    Hahahahah ja jag är en riktig gnällis känner jag!! Tur att ni kan låta bli att läsa inlägg om ni inte orkar läsa.... Den reklamen är bra....tror att det kan vara så i många familjer....tyvärr.Vi har ju lite väl mkt just nu.....maken stressar upp sig extra mkt....tyvärr går det ju ut över mig....för honom är tv o film avkoppling....o jag känner mig ensam....tur att jag ska träffa tjejkompisarna på fredag o få snattra o umgås.
  • Ankan80

Klart du får gnälla ingenjöris!!! Det är ju de vi är här för....ja kanske inte gnälla på oss....men alla andra

Så tjöta på....kommer ju fram sånt som stämmer så väl med sin egna situation...så man vet att man inte är ensam...

• ingenjörsbruden
    Cantaton skrev 2009-03-23 11:44:53 följande:
    Mmm, det tror tyvärr jag också..TV är avkoppling för oss båda, frånsett att jag blir extremt rastlös av att titta på TV o gör en miljon saker samtidigt
    Jag hatar tvn.....fast hamnar där ändå....skulle lätt klara mig utan tv....men maken skulle go bananas.... .....
    Läser hellre.....sen när vi har barn o hus så hamnar man nog inte framför tv på samma sätt....
  • passionsblomman

Jag blev vansinnig på min sambo också nu här... det promenerar på ens nerver att gå hemma och ha så mycket ovisshet och dessutom vara rätt ensamhela tiden. såklart för honom med, och han jobbar som s**an nu också bara för att ekonomin måste fås ihop med trasiga bilar och skit.

Oftast är det ju brist i kommunikationen, iallafall här.
    Som nu-kunde han ha SAGT att han skulle åka och hämta Audin påverkstan och kolla om jag hade ngt planerat? Nä, så nu fick jag antingen följea med honom och vÄNTA medan han ska träna och hämta bilen osv, eller avboka min synundersökning...

...jag avbokade...

Det är ju småsaker, men typ att "vad har du tänkt göra imorgon?" än bara "jag går iallafall och lägger mig nu"

Inte ens finns det mjölk till kaffet heller! *surar*

Nä, ibland är det så himla olika behov hit och dit!

För min egen del vore det skönt om den där utredningen nu blir gjord så man får lite svar på vad de tror osv.
    jag vet inte ett skit om nånting i mitt liv känner jag...

• Ankan80

jag brukar titta på tv o mannen framför datorn nu på vinterhalvåret.....vad skall man göra liksom....
    jo, vi går o tränar också...

sen när våren kommer är jag ute o fixar i trädgården o mannen mekar med bilarna.....

• passionsblomman

jag har slutat med tv och börjat med BT hehe...

Nä, jag gillaar att se på tv och koppla av, men älskar att läsa också. Jag tror mitt kreativa yrke gör att jag blir rätt mätt under arbetsdagen och faj´ktiskt inte ids hitta på så ruskigt mycket när jag jobbar.
    NU är det ju helt uppochner när jag går hemma och dessutom inte ens har haft bil långa perioder. Man blir ju RÄTT sugen på att hitta på något utanför hemmets väggar...och så blir sambon ledig...och vill sooooova.
    Kompisar kan man ju inte träffa, för de jobbar ju.Ja ni fattar..

• Cantaton

Man kan väl hitta på allt möjligt trots att det är vinter Sambon o jag har ett jättekorsord som vi löser delar av emellanåt, sedan högläser vi en bok (-serie) tillsammans, promenerar, lagar mat, hjälper varandra med inlämningsuppgifter respektive projekt... Men nu får vi nog gå på bio en del framöver. Vi har tillsammans fått biocheckar för 900kr!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)