• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-22 13:18:15 följande:
    Åh min MAGE!! Jag går ju här och väntar på mensen-igår var jag så öm i magen att jag undrade lite vad som pågar.. MEN så har jag käkat min gudomliga Chili i två dagar i rad: Hvidis-taccopruttar kan omöjligt vara de värst! Jag känner mig gasad nog för att vara flygfärdig...
    Usch sådana gas-dagar är INTE roliga.....ibland önskar man att man hade en övertrycksventil så man kunde släppa på trycket UTAN att det ska passera igenom HELA systemet!

*hållertummenändå *
  • lanovia 08

Hur hade ankan det på sin födelsedag? Grattis en gång till, denan gång i efterskott.

Jag skall gå o hjälpa till med maten nu, får läsa allt som hänt under helgen senare. Måste bara beklaga mig lite. Ämnet är indianer. Som ni minns så kom de röda indianerna på besök som ni minns. Sanningen var väl att det snarare var en rosa förtrupp som kom inridandes. Sedan dess har jag inte sett röken av dem igen. Kände av mensvärk i går kväll och idag + att brösten börjat ömma. Men inga indianer. Jag blir så jädrans trött. Gissa om jag byggt upp hoppet nu. FAst att jag vet att det lär skita sig typ i morgon. Ifredags ryckte jag på axlarna och var glad för att indianerna betedde sig som de skulle. Kommer de imorgon kommer jag bli ledsen för att det bara retas med mig.

• Ore

Ankan: skönt att ha fått skrapningen gjord, även om det inte låter som ett jätteroligt lördagsnöje i det stora hela...

Och GRATTIS!

Kan förresten säga att träninsvärk i axlarna och nacken inte är ett dugg ovanligt efter att man blivit sövd, när jag blev opererad blev jag varnad för det innan. Men jag minns inte riktigt varför, om det hade något att göra med att de tippade operationsbordet litet nedåt eller om det var någon annan orsak...?

• passionsblomman

Ja! Kan de inte bestämma sig de där rödskinnen!
    Mig håller de på en jäkla sträckbänk varenda månad alltfrån dag 27 till dag 42! är inte det taskigt!

Idag är det dag 29...ingen indian än.

• Ankan80

Tackar återigen för gratulationerna.
    Har varit en mysig dag med firande med mamma o pappa, brorsan o svägerskan samt svärfar samt mannen givetvis.
    Ätit smörgåstårta o smarrig chokladmoussetårta.

Skall snart ta en tur med gammelbilen från-75 till Kullen.

Snablars indianer lanovia. Förstår precis. Man vill ju veta ja eller nej liksom.
    Har ju förbrukat ett antal test i min verkstadsperiod o tom med de var ju varken eller.....grrr....

• Ankan80

Håller tummarna passionis!!

Hur går det för dig ORE. Är du i v.5 nu eller? Har du "tur" så mår du snart lite illa

Jag hoppas min kropp vant sig vid hormonerna nu, så jag slipper det en gång till...brrr....knasig man var....!

• Ninnispinnis

*skyndar in och håller tummarna för blommis och lanovia*

• lanovia 08

"hej dick! hej dack! oh vi drack...."
    haha man har la varit student.

Kalmar var helt kanon strålande väder, underbara vänner. Har dessutom sett ena kompisens 2 månaders bebis. Gud så söt hon var. kunde knappt slita mig från henne.
    Den samma kompis (som vet att vi försöker) frågade hur det gick med barn. När hon hörde att det inte gick så bra frågade hon om det kändes jobbigt. Jag tänkte glatt svara nejdå det är lugnt. Jag fick inte fram en stavelse innan jag började lipa. Ehhh, svaret är nog att det är jobbigt...

ingenjörsbruden skrev 2009-03-20 15:37:26 följande:
    *utiKalmarestad...jadärfinnsdetinge nkvast...utiKalmarestad...jadärfinn sdetingenkvast....förränlööööördaaa agen (sjunger på en gammal studentsång*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)