• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-20 14:30:21 följande:
    Nu har jag iaf hittat ett till jobb att söka. iofs ett skötseljobb som parkarbetare...men kan vara nice att vara ute i fina vädret!
    Låter ju skönt...
  • Ninnispinnis

Vad kul! Hoppas verkligen du får det! Heja dig

Ankan80 skrev 2009-03-20 14:30:21 följande:
    Nu har jag iaf hittat ett till jobb att söka. iofs ett skötseljobb som parkarbetare...men kan vara nice att vara ute i fina vädret!
  • Ninnispinnis

För att...?

Själv kom jag att tänka på Per Gessles låt (eller var det skivan som hette så?) "Pratar med min müsli"...

passionsblomman skrev 2009-03-20 14:29:10 följande:
    Hihi, nu fick jag Ledinlåten i huvet bara för det ...."vi é på GÅNG! Vi é laddade vi é tända! Vi é på gång, ikväll kan allting hända...vi ska löpa linan ut ,kasta loss, det finns inget som inget som kan stoooopaaa oooooooooooooss! VI É PÅ GÅNG!"
  • passionsblomman

För att:

Ninnispinnis skrev 2009-03-20 14:25:14 följande:
    och att du snart är på gång igen, Ankis!
    Sedan har vi ju tjejer i den här tråden som är på gång, laddade och tända mer än deras män verkar fatta att de ska leva upp till...och nu är det snart fredagskväll

Spika fast porttelefonerna!
  • Ninnispinnis

Det är ju STRÅLANDE att jag vet vad jag själv skriver! Sorry!

*skäms lite och går och pratar med min müsli istället*

• Ninnispinnis

På tal om porttelefoner så var porttelefonen i vår gamla lägenhet kopplad till hemtelefonen. Om någon ringde på porten så kom det en speciell ton i luren, sen öppnade man genom att trycka 5. (Detta kanske är vanligt, men jag har aldrig sett det innan. Folk blev även oerhört förvånade över att det kunde tuta upptaget när de ringde på porttelefonen...)

När vi för ett år sedan flyttade ut från stan så hade tydligen inte killen som köpte lägeheten någon fasttelefon. Detta ledde till att porttelefonen under lång tid fortfarande var kopplad till vår hemtelefon, som nu befann sig 1,5 mil därifrån... För bara ett par månader sedan ringde det fortfarande hemma hos oss när någon ringde på hans porttelefon. DET hade kunnat bli riktigt kul för honom om vi hade gjort en Hvidis och hans flickvän kom och ringde på porttelefonen...

• lanovia 08

Helt rätt!

Nu måste jag rusa till bussen. Skall iväg med ett tåg till Kalmar. Skall dit och kramas med underbara tjejer som jag inte sett på 6 mån. Ha det så bra allihopa. Kram!

passionsblomman skrev 2009-03-20 14:29:10 följande:
    Hihi, nu fick jag Ledinlåten i huvet bara för det ...."vi é på GÅNG! Vi é laddade vi é tända! Vi é på gång, ikväll kan allting hända...vi ska löpa linan ut ,kasta loss, det finns inget som inget som kan stoooopaaa oooooooooooooss! VI É PÅ GÅNG!"
  • Ankan80

Trevlig helg!! Ha det så bra!
    *kram*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)