• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Hvisis: Klappa lillmuffin från mig

Det känns faktiskt rätt bra nu. Jag kommer ju förhoppningsvis bli gravid igen, så det är bara att jag får vänta lite på min bebbe....

Det jag tycker är störigast är att allt var så bra planerat iom jag blir arbetslös snart...men å andra sidan kanske det är lättare att få ett jobb nu, får dock hoppas det blir bättre på trädgårdsfronten....

• passionsblomman

Ankan: Fyyyyy vad drygt och inge kul alls med piller och skit! ffa att gå och inte veta om och hur ont det ska bli...

Ja, det där med arbetslösheten, det skriver jag verkligen under på! Det hade inte kunnat passa bättre än nu nu nu!

Jag går just nu i dagarna och väntar på mensen, kanske blir det idag redan. Då ska jag ju gå och ta det där blodprovet på tredje dagen. alltså hoppas jag den inte kommer förrän imorgon, för då blir det blodprov på måndag. Nu kl 13 ska jag kolla om de ens har öppet på söndagar(ifall det kommer idag)

Helst kan den låta bli att komma alls....

• Ankan80

Hm....funderar på om man skall skrapas i stället? Det kommer ändå säkert sluta med det.

Vad tror ni?

En skrapning är ju tydligen eg. en sugning , en vakuumsug som tömmer hela livmodern....

• Ankan80

*slurp*

Hm, jag tycker jag är på alldeles för gott humör för mitt bästa

• Ninnispinnis

Ankan, vännen, jag tycker det är underbart att du håller humäoret uppe! Kom bara ihåg att det är ok att deppa ibland också, när det behövs. Kram! Du får följas åt med oss andra istället! Hur coolt hade det inte varit om du, jag, Blommis och Lanovia (har jag glömt någon?) plussade samma månad?!

Hvidis, jag vill också gå på kommunal müsliskola!

Min bror har alltid retat mig för att han tyckte jag såg så dum ut när jag spelade blockflöjt. Vad tror ni jag fick göra på möhippan? Spela blockflöjt utanför ett köpcenter, så klart! Men det bjuder jag på, de hade ordnat så många andra snälla och roliga aktiviteter så det gör inget

• Ninnispinnis

Japp, humäoret är bra att ha uppe...

• andbeyond

Ankan, inte kan man vara på för gott humör! Så länge du inte gömmer dig från känslor så är det ju bara starkt att orka se framåt :)

Våra gäster vet om att det är bröllop på gång, men jag har gjort inbjudningskorten själv så det ska bli roligt att se hur det tas emot, och själva bröllopet känns lite närmare och verkligare nu när alla blir inbjudna på riktigt.

Just nu har jag en 1,5-åring som snarkar ljudligt i min säng! Vi har byggt ett hus av en gammal låda, ätit spagetti med köttfärssås och hon har badat. Är min systerdotter som har vattenkoppor så hon är hos mig nu istället för på dagis. :) Blir allt sugen på en egen, men det är ju himla trevligt att kunna låna sötnosen lite emellanåt!

... Helt otroligt vad de kan snarka de små liven..

• Ankan80

Hihi...va sött!

andbeyond skrev 2009-03-20 13:15:31 följande:
    Ankan, inte kan man vara på för gott humör! Så länge du inte gömmer dig från känslor så är det ju bara starkt att orka se framåt :)Våra gäster vet om att det är bröllop på gång, men jag har gjort inbjudningskorten själv så det ska bli roligt att se hur det tas emot, och själva bröllopet känns lite närmare och verkligare nu när alla blir inbjudna på riktigt.Just nu har jag en 1,5-åring som snarkar ljudligt i min säng! Vi har byggt ett hus av en gammal låda, ätit spagetti med köttfärssås och hon har badat. Är min systerdotter som har vattenkoppor så hon är hos mig nu istället för på dagis. :) Blir allt sugen på en egen, men det är ju himla trevligt att kunna låna sötnosen lite emellanåt! ... Helt otroligt vad de kan snarka de små liven..
  • andbeyond

Ninnis: Nintendobarnet? hehe, nice :)
    Jo, är pampigt att höra spelmusiken med en symfoniorkester också.
    Är iofs mest bara roligt med de låtarna man känner igen, blir mkt nostalgi :)

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)