• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Du det låter ju perfekt! Hur var de när du presenterade dig? Vad sa de? Så spännade! jag håller tummarna!

• passionsblomman

Jo , de var trevliga och jag såg til att inte ta upp lång tid utan mest visa intresse, kolla lite hur upplägget var schemamässigt i stora drag och så klargöra att jag inte söker överallt utan bara där det känns intressant...
    Berömma hennes fina mage och så också..

Jag vet ju att de alltid har mycket att göra, så planen var mest att visa ett ansikte, som de skulle koppla mailet till sedan.

• Ankan80

Bra plan passionis! Va roligt att det var en bra butik!

• passionsblomman

Ja den var väldigt fin faktiskt. Sedan har jag ju ingen aning hur de är som kollegor, men vaddå, etthalvår eller så funkar hur som helst. Nu ska jag knåpa ihop ett bra mail imorgon.

Och så fattas ju förstås det där plusset... men nu är det inte så länge tills vi ska på utredning ju åtminstone.

Ankan, du har en blomma att hämta i "dagens blomma tråden"

• andbeyond

Vad härligt att det är en mysig och glad ton i tråden trots elände bakom hörnet :) Så härligt att titta in här innan man går och lägger sig. Jag hoppas de i butiken förstår att du är ett kap blomman!

Jag har varit på konsert, med tv-spelsmusik. Det är så högt ljud.. tacka vet jag min ipod :P

Nu står alla mina inbjudningskort redo att skickas ut... wiee :)

• ingenjörsbruden

Oh så spännande, Blommis!
    Nåt är ju bättre än inget!
    *hållertummenfördig*

Har börjat noija nu att inte allt är ok i magen....elvispen drog inte igång igårkväll så mkt som den gjort innan...men tyckte att jag kände ngt....men hade jätteont i magen (av gaser).
    men det är nog bara som jag nojar....

Va härligt att inbjudningskorten är redo! Det är så kul att se vem som svarar först!
    Ska faktiskt osså skicka inbjudningskort idag....dock till 30+35 årsfest...men ändå!

• Ankan80

Har skrivit i ros-tråden passionis. Tack, så gulligt av dig!!

Jag var ute o grävde i trädgårdslandet igår. Tänkte sätta lite fart på cirkulationen där nere och det funkade faktiskt. Kom (ursäkta) lite mer rött. Fast sen slutade det. Blev nästan lite rädd då jag bara hade trosskydd hemma. Bad sambon köpa superduperbindor. Tur jag föklarade lite närmre vad jag ville ha för han trodde konsigt nog att tamponger var det som var bindor

Inget störtfall än dock. Är beredd på massindianattack....

Sen är ju kroppen en märklig inrättning. Har ju märkt att symtomen försvunnit. Nu känner jag mig smal om magen, håret har blivit lite mer fett, är inte kissnödig på natten. Försvann på bara några dagar.

• lanovia 08

Vad spännande med inbjudningskorten, vet gästerna om att ni skall gifta er? Oh vi hade så roligt när vi delade ut våra. De som bor här i stan delade vi själva ut till. Men vi ville inte att de skulle se oss. Så vi smög runt husen och försökt ta oss genom låsta dörrar och lista ut portkoder. Hahaha det var helt sanslöst. Bästa var att på ena stället kom min kompis ut medans jag strök runt där. Jag drog snabbt upp luvan och vände mig om.

Ok, nu måste jag berätta en annan sak. Har mycket tankar idag verkar det som. Vi hade gruppaktivitet med jobbet igår, skulle laga mat tillsammans. Var jättetrevligt och mysigt (+lite mycket alkohol ) Men ialla fall killarna som jag skulle laga mat med var lite väl "avancerade". Jag kan t.ex. komma på många olika sätt att göra en god rödvissås på som blir klar på 15 min. Nejdå vill skulle göra en sås som tog 2h!! Gud döde den som köper en för billig parmesanost den kommer förmodligen bara smaka tvål etcetc. jag var minst sagt trött innan vi hann börja. Någonstans fick jag mindervärdeskomplex av allting. Nähä kan inte jag laga mat alltså som inte gör ditt och datt. Men HAAA när maten väl stod på bordet kunde jag konstatera att visst det här var gott. MEN jag kan göra mycket godare mat på lättare vis. Så nu är jag nöjd igen.

• Ankan80

Ja, häftig känsla med inbjudningskorten!

• lanovia 08

Blommis, var bra att det verkar trevligt. Du verkar ha en bra plan. Håller tummarna.

Ankan, jag skall bort över helgen så jag passar på att säga GRATTIS redan nu.

Tycker också födelsedagar är heliga. Vi brukar försöka hitta på något särskilt. Jag fick turridning av mannen sist. Och i januari när han fyllde åkte vi ju till Köpenhamn.
    Har t.o.m hoppas över att gå ut o äta med jobbet en gång när jag fyllde år. Ville hellre fira med mannen. Fick jag ringa förståelse för.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)