• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • andbeyond

oj, här är man borta några timmar och får läsa det här.. vad kan man säga. Är ju lite ny i tråden men vill ge en Stor Kram till dig Ankan! Hoppas också att din make kommit nu, tänker på er båda.

• lanovia 08

Godmorgon(?) alla! Slog mig en liten sak, Ankan idag jobbar väl inte du? Hoppas verkligen du o maken tagit ledig idag och bara tar hand om varandra.
    Kramar ytterligare en gång

• Ankan80

God morgon tjejer! Tusen tack för alla fina ord och tröstnigar.
    Det värmer i hjärtat. Har nu sakta tagit in vad som hänt och landat med båda fötterna.

Tycker det är jättetråkigt. Man har ju haft en massa förväntningar som nu bara gått i kras. Nu är det så att jag brukar återhämta mig och tänker inte gå o dränka mig i dystra tankar. Nu blev det som det blev och jag tror att ödet ville detta. Ja, jag är ju inte tipptopp, utan det får ju ta sin lilla tid. Nu får vi vänta o se vad som händer o sen börja träna igen

Det som är "positivt" är ju att bebisen bara var 2-3 cm så det är ju inte så mycket som skall ut. Tänker på min kusin som fick föda ut sitt barn i v. 25...

Verkar som att kroppen är redo för att bli av med fostret nu. Hoppas på det i alla fall för jag vill inte till gyn o få en massa piller uppstoppade.

Kram kram!
    Hoppas ni fortsätter med de glada tonerna i tråden trots allt. Det livar ju upp lite.
    *sparkarliteunderskrivbordet*

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-19 08:20:10 följande:
    God morgon tjejer! Tusen tack för alla fina ord och tröstnigar.Det värmer i hjärtat. Har nu sakta tagit in vad som hänt och landat med båda fötterna.Tycker det är jättetråkigt. Man har ju haft en massa förväntningar som nu bara gått i kras. Nu är det så att jag brukar återhämta mig och tänker inte gå o dränka mig i dystra tankar. Nu blev det som det blev och jag tror att ödet ville detta. Ja, jag är ju inte tipptopp, utan det får ju ta sin lilla tid. Nu får vi vänta o se vad som händer o sen börja träna igen Det som är "positivt" är ju att bebisen bara var 2-3 cm så det är ju inte så mycket som skall ut. Tänker på min kusin som fick föda ut sitt barn i v. 25... Verkar som att kroppen är redo för att bli av med fostret nu. Hoppas på det i alla fall för jag vill inte till gyn o få en massa piller uppstoppade. Kram kram!Hoppas ni fortsätter med de glada tonerna i tråden trots allt. Det livar ju upp lite.*sparkarliteunderskrivbordet*
    *BAMSEKRAM*
    Skönt att höra att du landat lite.....hoppas att allt går bra nu.
  • Hvidbrud

*BAMSEKRAM*
    *sparkarliteunderskrivbordetockså*
    Hoppas att det kommer ut av sig själv.
    När jag aborterade i v 8 i höstas, gjorde det lite ondare än en vanlig mens, blöde lite intensivare men kortare än vanligt. Sen kom min cyklus tillbaks som vanligt och 2 mån senare var jag gravid igen.
    Under nästa graviditet ska du nog få lov att göra UL tidigare, det är ju alltid en fördel. Du ska se att du snart är igång igen. Man glömmer aldrig den lilla man har haft, tror jag, men man kommer ju vidare. *kramardigtusenmiljonergånger*

• Ninnispinnis

Åh vad skönt att höra att du är under omständigheterna ok, Ankis!

Jag lovar att fortsätta stötta, peppa och liva upp så gott jag kan när du är redo för det

*kramar om*

• passionsblomman

*Kramar om Ankan*

Skönt att höra att du mår såpass gumman!
    Visst har du rätt i att det hade säkert känts ännu värre om det varit väldigt långt fram, och visst kommer det nya möjligheter.

MEN när det är skit och du är ledsen-för det kommer du säkert att vara av och till-då får du komma och kramas och hämta lite krafter här med oss...

...i vått och torrt du vet!

Kramar igen!

• passionsblomman

NU åker jag till stan med sambon och jag ska kika in i en butik som söker personal....wish me luck! Först och främst till att de verkar trevliga, annars låtsas jag som ingenting och går igen...(ett ställe som inte ens orkar vara trevliga mot kunder, hur tror ni de är mot personalen???-detta test gör jag alltid.. )

• Ankan80

Tack igen tjejer! *kraaaaaaaaam*

Skönt att höra att det inte behöver göra jätteont Hvidis Brr...

Lycka till passionis! Vilken bra kontroll. Mycket finurligt

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)