• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Gott lanovia!! Behöver inte vara bättre med avancerat. Kör också efter din melodi.

• Hvidbrud

Igår kände jag något som inte bara var bubbel eller fjärilkittlingar! Det var hårdare! Hi hi! Maken låg ock lysnade, men ännu kan han inte märka något. Det ska nog komma!
    Ingis: Det ska nog komma igång snart. Tror att vi är lite extra obs just nu och skulle helst vilja att den sparkade konstant .

• Ninnispinnis

Jaaaaa, den planen tar vi Blommis! Nu är det spikat

Lanovia, är det inte BIM idag...?

Hihi, Synt-Ankan! Själv heter (hette?) jag Rock-Ninnis

And Beyond, tv-spelsmusik är bra! *nynnar super mario melodin, blip blip blip blilip blili..*

Min man brukar kalla mig "Nintendobarnet"

• lanovia 08

Morr även körningen igår sket sig. Dels beroende på att jag gjorde ett stort klantigt fel. Blir så trött!!!

Visst är det BIM idag. Men verkar också som att indianerna är på intåg. Så ni kan sluta hoppas. De är ialla fall punktliga, vilket uppskattas. Verkar som min kropp kommit i balans. Puntkliga indianer och inga konstiga symptom.

• lanovia 08

Ingejöris försök låta bli med det där. Det slutade fruktansvärt tråkigt för Ankan men det betyder inte att det behöver göra det för dig. Försök tänka på det. Förstår att tankarna lättare springer iväg efter detta...

ingenjörsbruden skrev 2009-03-20 08:06:11 följande:
    Har börjat noija nu att inte allt är ok i magen....elvispen drog inte igång igårkväll så mkt som den gjort innan...men tyckte att jag kände ngt....men hade jätteont i magen (av gaser).men det är nog bara som jag nojar....Va härligt att inbjudningskorten är redo! Det är så kul att se vem som svarar först! Ska faktiskt osså skicka inbjudningskort idag....dock till 30+35 årsfest...men ändå!
  • Ninnispinnis

Men Lanovia, It aint over til the red lady sings Slutar hoppas gör jag inte så lätt, det ska mer till än frånvaron av symptom... *håller tummar och tår ändå*

Jag håller med! Ingenjören, bort bort bort med såna tankar!

*motar bort alla negativa tankar från Ingenjörens hjärna*

• ingenjörsbruden

Va ni är goa!!!! *SKICKARENBAMSEKRAM*
    En Synt-Anka o en Rock-ninnis.....jag kan väl va Demolition-Women

Nä jag är bara nojig.....jag är ju rätt tuff o kavat i vanliga fall o pjoskar sällan/aldrig....men verkligheten kommer så nära ibland...o jag har ju inte ens tänkt tanken innan Ankis MF....pluss alla knas-hormoner i kroppen
    Kom att tänka på vad jag hade gjort om vårt fladderbus inte hade rört på sig vid KUB-testen.....tanken fanns inte ens i närheten av mig när vi gjorde testet.....men man behöver ha ngt som skakar om en för att man ska inse hur bra man har det!
    Har känt vårt lilla fladderbus idag....så jag känner mig lugnare nu.

Hvidis, fick du en kick?! Visst är det fräckt!! Jag har känt av två st så här långt...än så länge är de gulliga...fasar för kickarna man kan få i slutet....misshandlad lever eller revben....lockar föga... skräckblandad förtjusning!

*hållertummenförLanoviavaresighonvillellerej*
    Kom att tänka på gps:en....men indianerna kanske har lärt sig klockan iallafall?! Man ska ju vara glad för det lilla i tillvaron...*hihihihi*
    Tradigt att försöket inte funkade idag heller.....men hur är det man säger....tredje gången gillt?!
    Men det är jäkligt irriterande när man vet exakt vad man gjorde för fel....man kan reta gallfeber på sig själv!

Födelesedagar är heliga....hoppas att maken kan få till en bra planering för min 30årsdag i sommar.....förra året när han fyllde 35 så bjöd jag honom på övernattning på Mölle Grand Hotell med en grourme-middag samt golfrunda dagen efter! Mkt mysigt....så nu har han ju lite press på sig eller vad säger ni?!
    Han har pratat lite om ngt spa i Båstad....att vi ska bjuda hans föräldrar på det....(de kommer ju att slita massor med vårt hus)...men man kanske kan få åka dit själv osså?!

• Hvidbrud

*stårmedutbreddaarmarochspreddafingrarochmotarbortbådeindianerochnegativatankar* (*ochpassrpåattsparkalanovialitenättipungennääägumpenskadejuva!* )

• lanovia 08

Ni kan nog sluta hålla tummarna, blod på pappret ser jag som att det är dags att kapitulera. Segt men som sagt skönt att indianerna kan klockan (de har ju egentligen bara missat en månad men det skall de minsann få äta upp) och att kroppen lärt sig veta hut).

Tyvärr är det nog inte tredjegången gillt. På ena försöket var det tredje gången gillt i förrgår. Så det blir fjärde gången på måndag. Det andra var första gången igår. Urk vad trött jag blir. Som tur är inte jag skuld till alla misslyckade gånger.

Bra att du är lugnare idag Ingejöris.

Häftiga smeknamn ni har. Själv kan jag inte komma på något bra. Jag kan väl vara klarinett-novia isåfall.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-03-20 11:35:49 följande:

Ni kan nog sluta hålla tummarna, blod på pappret ser jag som att det är dags att kapitulera. Segt men som sagt skönt att indianerna kan klockan (de har ju egentligen bara missat en månad men det skall de minsann få äta upp) och att kroppen lärt sig veta hut).Tyvärr är det nog inte tredjegången gillt. På ena försöket var det tredje gången gillt i förrgår. Så det blir fjärde gången på måndag. Det andra var första gången igår. Urk vad trött jag blir. Som tur är inte jag skuld till alla misslyckade gånger.Bra att du är lugnare idag Ingejöris. Häftiga smeknamn ni har. Själv kan jag inte komma på något bra. Jag kan väl vara klarinett-novia isåfall.
    Hahahha Sorry...jag har lite dyslexi idag....mer än vanligt...läste KLANTInovia....*hihihihii* Sorry!

På tal om instrument....spelar ni ngt?
    Gissar på att lanovia spelar klarinett....rätt eller?

Jag (kan) spelar fiol, piano o har spelat blockflöjt...(dock annan flöjt som slits oftare....*hehehe* )
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)