• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

*håller tummarna för försöket så jag slipper parka henne på utvald kropsdel* Snoppen... det gör ju ont! Ville ju bara killa lite!

Ankis: klart du ska skämma bort dig! Med ett stort glas champagne och tonfisksushi!

Min man ringde precis och undrade om det var ok med mig att han tog ett natt pass på jobbet- på min födelsedag!! Ska fira den nästa helg hos min mamma, då kommer han vara helt osynkad tidsmässigt och vara trött och gnällig. Kunde han inte komma på en bättre överraskning? Gå på ballett eller koncert eller sitta upe och snacka halva naten.. nä. han vill tjäna lite pengar. pust. Ska iallafall äta suchi på Damindra. Vill han inte med så går jag själv! *sträckeruttunganochgörpruttljud*

• lanovia 08

När fyller du? Vad tråkigt att han skall jobba. Lite mys är ju trevligt att få på sin födelsedag.

nu kom jag på hur jag kunde läsa så fel igår är ju rätt långt mellan gumpen och snoppen. Men det var ju pungen jag läste. Är ju lite mer likt gumpen i alla fall.

• ingenjörsbruden

Hahahaha ni är för goa här inne!!

Ankis är värd en riktig lyxmiddag tycker jag!
    Jag hade köpte ett riktigt fint vin o ätit en massa opastöriserad ost o parmaskinka!! *dregel*

*håller tummen för lanovias försök*
    *hålleräventummenförattHvidisintesparkarpåvissa"ovanliga"kroppsdelarpålanovia...*

Felläsningar....de är rätt roliga!!! Man får ju roa sig själv om inte andra gör det!!

Hvidis: Ehhh...det var ju inget roligt att komma med på din födelsedag!!! Vi brukar göra som så att när vi fyllar år så får den andre bestämma/fixa allt! När maken fyllade 30 så kidnappade jag honom...så han fick åka från Malmö till hjärup med ögonbindel....där hämtade jag en fullpackad picknickkorg som syrran fixat....maken forfarande i ögonbindel o helt disorienterad....sen åkte vi vidare till Häckeberga sjön där vi satt nere vid sjökanten o njöt av vin, ost o annat gott....o när vi ätit upp så berättar jag att vi ska övernatta på slottet!
    VÄLDIGT uppskattad överraskning!
    Enda nackdelen var att en av sängarna hade knäckts...så vi fick pengar tillbaka sen. O så var där någon av de andra gästerna som hade JÄTTEHÖGLJUDD sex.....vi låg o garvade i en kvart!!!

• Ankan80

Hvidis:
    Jag tycker en födelsedag är helig. Skall finnas väldigt starka skäl till att den hoppas över. Fyller också snart år (21 mars)

Ingenjöris:
    Vad du skämmer bort din man. Var ju en jättebra idé!
    Vi brukar laga mat till alt. gå ut o käka beroende på om det är en vardag eller helg.

Jag blir som ett barn på nytt när jag fyller år o får en så mysig känsla i kroppen

• ingenjörsbruden

...jo just det....maken ska t danmark o se Depech i sommar...o när jag frågade honom när det var så blev han helt ställd....lite kallsvettig....o började stamma...då hade han rört ihop när min födelsedag var....juni eller juli....men konserten var i juni o jag fyller år i juli!!
    Så där hade han lite tur!!

• Ankan80

Åhh...gillar han Depeche? Det gör ju jag med.

De kallar mig Synth-duck! eller jag gör det själv....

• ingenjörsbruden

hihihi Synt-ankan!!

Ja han gillar Depeche....men han är inte fanatisk som tur är!
    En av hans kompisar skulle lätt byta sin fru o barn mot Depeche....han försökte övertyga mig att även min make hade gjort det valet....men tjiii DET visste jag att han inte skulle!

Födelsedagar ÄR heliga....jag fyller alltid år på vår semester (byggsemestern) så då brukar det vara en massa skojigt hela dagen. Spelar ju eg ingen roll exakt vad man gör....bara man är tillsammans o har roligt!
    En sommar så hyrde vi trampebåt i kanalen i Malmö!!! Hahahah det var rätt roligt o mysigt! Maken fick trampa o jag solade!! *hihihihi*
    Brukar passa på att gå ut o äta på restaurang o mysa då osså....när vi bodde i Malmö så gick vi på restaurang rätt ofta....men sen vi flyttat ut på landet så har det bara blivit 2 restaurangbesök på 2 år!!! *hahhaa*

• Hvidbrud

Tycker också att födelsedagen är helig. Maken har inte alls samma inställning. Inte alls. Hans mamma vet inte ens när hon fyler år... Tror vi får det i modersmjöljen på ett annat sätt. Därför insisterar jag på att åka till min mamma när det närmar sig. DÅ blir man precis så bortskämd som man ska .
    Ska vara ledig på förmiddagen, får laga frukost på sängen till mig själv , sen jobbar jag och har bokat bord på favvis sushisället. Kunde ju vara härligt med nån slags överraskning... Nä, jag måste uppfostra honom och våra barn i denna frågan! Det blir min uppgift!

• passionsblomman

Det var en fin och snygg butik och de var trevliga nog för att bevärdigas med att jag presenterade mig!

Det gäller ett mammavik och det är ägarinnan själv som blir mamma. Jag gissar att det inte blir ett så långt då,och det är på 75%. Det börjar i juni ELLER kanske så sent som i augusti, (sommaren är rätt kass i blombranschen inne i stan)
    Hade det inte passat bra med en egen graviditet och så ett vik på deltid i typ ett halvår? va va va? Det tycker jag är en så bra plan sååå. och sedan medan jag är mammaledig, planerar jag min egen firma och startar den!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)