• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Nu har jag kollat med kliniken: det gåt rutmärkt att komma nästföljande dag om man rkar ha en helgdag som tredje mensdag. Det var ju skönt. RUTMÄRKT? Jag jag undrar hur det är det går då egentligen?

Bra humör är väl bra Ankan. Men jag blir inte ett dugg förvånad om det kommer att svänga en del för dig. Ibland försvarar sig ens person med att bli jättemunter eller energisk eller så när nåt hemskt händer. Men du verkar ju inte vara en grubblare ändå, så... Var bara inte rädd att släppa fram vad som än dyker upp för känslor!

• Hvidbrud

klappad och glad!

Ankan80 skrev 2009-03-20 12:41:00 följande:
    Hvisis: Klappa lillmuffin från mig Det känns faktiskt rätt bra nu. Jag kommer ju förhoppningsvis bli gravid igen, så det är bara att jag får vänta lite på min bebbe....Det jag tycker är störigast är att allt var så bra planerat iom jag blir arbetslös snart...men å andra sidan kanske det är lättare att få ett jobb nu, får dock hoppas det blir bättre på trädgårdsfronten....
  • Ankan80

Men vad tror ni om skrapning eller piller. Jag är inne på det första.
    Men de vill väl först prova pillerna? Billigast så, men smärtsammast för mig....

• passionsblomman

Ja de vill säkert ta det i den ordningen. Jag undrar om det inte kan vara positivt om kroppen liksom aktivt fattar att den ska jobba bort det här? Har inga belägg alls för det, men så att den liksom aktivt får fart på sig och ställer in sig igen på att BLI gravid? *spekulerar*

Ankan80 skrev 2009-03-20 13:30:18 följande:
    Men vad tror ni om skrapning eller piller. Jag är inne på det första.Men de vill väl först prova pillerna? Billigast så, men smärtsammast för mig....
  • Ankan80

Mm...det låter ju väldigt logiskt!

passionsblomman skrev 2009-03-20 13:33:17 följande:
    Ja de vill säkert ta det i den ordningen. Jag undrar om det inte kan vara positivt om kroppen liksom aktivt fattar att den ska jobba bort det här? Har inga belägg alls för det, men så att den liksom aktivt får fart på sig och ställer in sig igen på att BLI gravid? *spekulerar*
  • Hvidbrud

Jag skulle nog välja piller och få ut det "normalt". Skrapning är ändå ett voldsammare ingrepp i kroppen.

• passionsblomman

Ja inte vet jag, det var bara min spontana tanke.
    Det har ju visat sig vara så att mycket i det vanliga förlossningen påverkar att hormoner utsöndras och mjökproduktion sätter igång, läkning påskyndas och att knyta an till barnet-ämnena flödar osv. Vilket komplicerar kejsarsnittödslarna på ett sätt som många inte alls räknat med när de begärt snitt pga rädsla för att föda.

Tännker mig att kroppen kanske hänger lika underfundigt ihop när det är ngt sådant här?

Ankan80 skrev 2009-03-20 13:44:34 följande:
    Mm...det låter ju väldigt logiskt!
  • Ankan80

Ja, men det känns liksom att det kommer sluta med skrapning i alla fall iom det ändå var v.9 storleksmässigt....

mmm...ja, de lär väl ändå inte vilja ändra så kan sluta spekulera....

• Hvidbrud

Det är ju inte säkert... förhopningsvis så kommer det ut på första försöket! *hållertummarna*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)