• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Aldrig i livet!

Vad har HÄNT?

lanovia 08 skrev 2009-03-18 15:21:08 följande:

Kan någon sparka på mig?För nu är jag absolut största störningsmomentet i mitt liv!! Oh vad jag klantat mig idag. Hela dagens försök åt skogen.
  • Hvidbrud

Jag vill! Jag vill! Jag sparkar gärna!!! Men denna gången blir det en *pirruettsnurrsomblirtillenfäderlätttåsparkmittpågumpen*

• passionsblomman

Jag måste bara berätta att inatt drömde jag den där "bebisen-sparkar-jättemycket-i-magen-drömmen" igen!

Den är så jäkla verklig att jag vaknar av den, ligger still och tror att de ska sparka till igen!

jag fattar ingenting! Tänka om jag har en Alien som invaderat mig?!

• Hvidbrud

Konstigt blommis! Sog upp det på dreammoods:
    Pregnant
    To dream that you are pregnant, symbolizes an aspect of yourself or some aspect of your personal life that is growing and developing. You may not be ready to talk about it or act on it.� This may also represent the birth of a new idea, direction, project or goal.

• Hvidbrud

och:
    kicked
    To dream that you are being kicked, indicates that you feel victimized or taken advantage of. The dream may be telling you to stop feeling sorry for yourself. Alternatively, the dream may be trying to push you ahead and motivate you to continue on toward your goals.

• passionsblomman

Nämen vad ballt! kan man söka på det med...

Jaha! det måste naturligtvis vara mitt framtida liv som framgångsrik egenföretagare och 2-barnsmamma och vårt HUS som ska bli större...

Eller HUR! Tror ni inte det?

Jag som just nu vare sig har det ena eller tredje av det där! Inte konstigt att det är värsta sparkandet om jag väntar allt det där!

Hvidbrud skrev 2009-03-18 16:16:28 följande:
    Konstigt blommis! Sog upp det på dreammoods: Pregnant To dream that you are pregnant, symbolizes an aspect of yourself or some aspect of your personal life that is growing and developing. You may not be ready to talk about it or act on it.� This may also represent the birth of a new idea, direction, project or goal.
  • Hvidbrud

Precis. Idén i magen är trött på att vänta och vill ut NU!
    (hela blommis you can do it! hepp hepp hepp!)

• Hvidbrud

Heja, skulle det ju vara!
    www.dreammoods.com

Läste om ingenjörens V-dröm också. Vanligt med den typen drömmar under 2trimestern stog det...
    Har inte hittat nått om att köra soffa

• passionsblomman
    BRRRRRRRRRUM!

Ja, det är kanske inte förlossning riktigt än, men det har vuxit sig ganska tydligt iallafall!
    Hvidbrud skrev 2009-03-18 16:26:00 följande:
    Heja, skulle det ju vara! www.dreammoods.com Läste om ingenjörens V-dröm också. Vanligt med den typen drömmar under 2trimestern stog det...Har inte hittat nått om att köra soffa
  • Ankan80

Hej tjejer!
    Tyvärr gick allt åt skogen. Sitter här o gråter.
    Hittade inga hjärtljud hos BM. Hon trodde dock inte det var någon fara, men ville ändå skicka mig till UL, så jag inte var nervös. Fick en tid 15.15, så det gick ju väldigt snabbt.

Väl där fick jag göra ett VUL (ve o fasa, inte vad jag väntade mig) och direkt så vände han bort skärmen. Började prata om vad jag jobbade med och om jag var gift osv. Mer än jag skiter i. Vill ju bara veta om bebben.

Sen till slut sa han "det här såg ju inte bra ut"
    Bebisen var bara som i v. 9 och inga hjärtljud.

Var rätt nollställd där ett tag, sen började jag gråta o tänka på alla planer och förväntningar. Tur man bara köpt ett par mammabyxor och inget annat...

Min kommer inte hem förrän senare ikväll, men jag har pratat med mamma iaf...snyft snyft....

Har fått en tid nästa onsdag för återkontroll samt för pillerupstoppning...blä!

Får väl ta nya tag, men just nu är jag långt under isen....
    puss o kram till er alla för ni vill lyssna/läsa.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)